AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #21 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg fikk nærmest beskjed av frisøren mon om å klippe meg kort når jeg nevnte i forbifarten at jeg hadde bikket 35, så tydeligvis er langt hår ikke Ok... Anonymkode: ff37d...444 Merkelig, jeg er over 40, og sist jeg var med frisør snakket hun meg ut av å klippe av håret mitt (hadde tenkt å klippe fra ned til albuene til ca haka). Hun synes jeg har så fint hår. Ikke tjener hun penger på meg heller, uten noe farge og bare går og tar tippene ca en gang i året. Kort sveis hadde betydd oftere frisør så mer penger på henne. Eneri skrev (7 minutter siden): Glad for å høre dette. Er snart 48 og har langt hår. Foreløpig er det tykt og uten grå hår. Når det blir grått skal jeg farge det, men ikke klippe meg kort. Blir det veldig tynt, skal jeg ha en frisyre der det er gradert , men fremdeles ikke kort. Kun ei som har antydet at når man er så gammel som meg så bør man ikke ha lengre hår enn nesten til skuldrene. Ellers sier mannen at jeg aaaldriii må klippe meg kort (og jeg sier HAN må passe på å være kortklipt). Så trist, hvorfor føler du at du må farge håret ditt? Langt grått hår er jo dødskult! Anonymkode: 16bb8...129 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maayaaa Skrevet 22. april 2021 #22 Del Skrevet 22. april 2021 Man skal ha den frisyren og lengden man selv vil ha - om andre synes man kler det eller ikke er irrelevant. Ha langt, rosa hår eller klipp av deg alt. (Gjelder alle aldre.) Om vi var mindre opptatt av hva vi "burde" gjøre eller hvordan vi "burde" se ut, så hadde verden blitt et mye morsommere sted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 22. april 2021 #23 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har fått ganske mye grått og det er ikke bare å farge det så ser det ok ut. Strukturen på hårstråene forandrer seg så hvis det skal se pent og velstelt ut så må man velge en frisyre som tar hensyn til hårstrukturen. Anonymkode: dc917...be0 Ser den! Satser på at min frisør 'tillater' langt hår på damer over 45 og finner på noe jeg blir fornøyd med 😊Det er jo mye mellom det lange håret uten gradering som jeg har nå, og kortkort 'lettvint' kjerringsveis 🤪 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uglems Skrevet 22. april 2021 #24 Del Skrevet 22. april 2021 Sandie skrev (21 minutter siden): Ikke bry deg om sosiale normer. I Bli Ny /Makeover reportasjer blir ofte kvinner i den alderen (skam)klipt med stygge korte frisyrer som gjør de bare ser enda eldre ut. Utrolig mange dårlige frisører og stylister der ute! Halvlangt hår med lyse striper er aldri feil. Men ellers gå for akkurat det du liker og kler. Hahaha du har så rett. Så får de en sånn "kort/ sassy/ frekk /sprek frisyre" som passer til "alderen". 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 22. april 2021 #25 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Merkelig, jeg er over 40, og sist jeg var med frisør snakket hun meg ut av å klippe av håret mitt (hadde tenkt å klippe fra ned til albuene til ca haka). Hun synes jeg har så fint hår. Ikke tjener hun penger på meg heller, uten noe farge og bare går og tar tippene ca en gang i året. Kort sveis hadde betydd oftere frisør så mer penger på henne. Så trist, hvorfor føler du at du må farge håret ditt? Langt grått hår er jo dødskult! Anonymkode: 16bb8...129 Syns det kan være fint på noen med helt grått hår. Men da er det ofte på damer med feks store livlige øyne, god farge i ansiktet eller en kropp med feminin fasong. Jeg syns jeg er for blek i hudtonen og har kroppsfasong med brede skuldre og smale hofter. Tror jeg selv ville sett utvaska ut.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #26 Del Skrevet 22. april 2021 Nå er jeg bare 30, men jeg liker langt hår og har langt hår ned til baken. Alle damene i min manns familie har langt hår selvom de er rundt 40. Anonymkode: 7e3ab...93c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #27 Del Skrevet 22. april 2021 Dreads👍 Anonymkode: cd588...cd6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dolce Skrevet 22. april 2021 #28 Del Skrevet 22. april 2021 Catalina Culès skrev (43 minutter siden): Merkelig frisør, jeg har blikket 40 og aldri fått beskjed om å klippe meg kort. Jeg har bikket 50 med god margin, og frisøren min har heller aldri bedt meg klippe meg kort. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #29 Del Skrevet 22. april 2021 Min mening: lengde og frisyre må være opp til hver enkelt. MEN godt voksne damer, med så godt som helbleket hår, er blodharry. Anonymkode: f1e83...1ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Cassie* Skrevet 22. april 2021 #30 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Bestemoren min hadde langt, tykt og helt grått hår som rakk nesten til midjen til den dagen hun døde👵 Hadde det alltid i en flette😊 Endret 22. april 2021 av *Cassie* 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #31 Del Skrevet 22. april 2021 Dolce skrev (3 minutter siden): Jeg har bikket 50 med god margin, og frisøren min har heller aldri bedt meg klippe meg kort. Og jeg har bare noen måneder til jeg bikker 60, men ingen frisører har bedt meg om å klippe meg kort heller 😄 Anonymkode: d8d61...2e4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 22. april 2021 #32 Del Skrevet 22. april 2021 (endret) Er I 30 åra og har enda ikke noen grå hår, men så fort jeg får de første stråene så går jeg og farger det helt grått. Det er det eneste jeg kommer til å gjøre med håret mitt. Jeg er penest med langt hår, så det skal jeg ha. Bestemoren min hadde langt hår, men da hun kom på sykehjem så klippet de det kort fordi de ikke hadde tid til å style håret som en del av morgenstellet. Endret 22. april 2021 av Saph Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #33 Del Skrevet 22. april 2021 Tror ikke det finnes normer for det lenger. I gamle dager var det vanlig å ha kjærringsveis når du bikka 30. eneste jeg synes ser teit ut er platina bleket eller sånne trender som rosa, blått osv. det blir litt for «prøve å være 20» Anonymkode: c9bda...ce5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #34 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg har langt, mørkt, tykt hår med et par grå. Farger det ikke og klipper meg sjeldent. Anonymkode: 60a65...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #35 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): eneste jeg synes ser teit ut er platina bleket eller sånne trender som rosa, blått osv. det blir litt for «prøve å være 20» Anonymkode: c9bda...ce5 Jeg er snart 44 og kunne godt ha funnet på å farge håret rosa i tuppene eller hele håret rødt (vurderer det faktisk). Det har ingenting med å prøve å være 20 å gjøre, mest sannsynlig like lite som at de som klipper kort Karen-sveis prøver å være 65. Jeg velger sveis og farge etter hva jeg har lyst på og føler meg vel i, ikke hva som får meg til å se yngre eller eldre ut. Det eneste jeg synes er teit med platinableket hår eller spesielle farger, er når folk styrer så på med håret hjemme på egenhånd at håret blir helt ødelagt. Men det gjelder jo uansett hvor gamle de er. Anonymkode: 353a0...54d 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #36 Del Skrevet 22. april 2021 Jeg er 40, fit and fab med langt hår. Klipper ikke håret fordi jeg er 40. Ikke tenkt å joine kjerringgjengen med det første. Anonymkode: 867b7...a7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 22. april 2021 #37 Del Skrevet 22. april 2021 Problemet er at når kvinner blir eldre blir håret ofte tynnere. Har man middels til tykt hår er det jo bare å ha langt hår....er håret tynt og pistrete er det penest å klippe det kortere. Ellers er langt og fint stylet hår aldri feil på kvinner uansett alder og det virker foryngende. Syns ikke grå hår er noen hindring, grått hår har jo vært in i over 10 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #38 Del Skrevet 22. april 2021 Viktigste er at man trives selv 😅35-40 er vel ingen alder 🙄 men jeg synes at vist man har langt hår at man skal holde det velstelt . Klippe tupper og style det ! Anonymkode: 4b8ac...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2021 #39 Del Skrevet 22. april 2021 *hva slags frisyre og hårlenge evt. hvilken. Hvis man er usikker på spørreord, prøv å oversette til engelsk. "How hairdo do you have?" blir åpenbart feil. Anonymkode: 873ea...225 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 22. april 2021 #40 Del Skrevet 22. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): *hva slags frisyre og hårlenge evt. hvilken. Hvis man er usikker på spørreord, prøv å oversette til engelsk. "How hairdo do you have?" blir åpenbart feil. Anonymkode: 873ea...225 Hvordan skrivefeil liker du aller best å pirke på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå