Gå til innhold

Hva er vanlig etter en date?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en date for en uke siden. Det var ganske hyggelig, men han sendte ingen melding etter daten. Jeg hadde ventet noe som:

Takk for hyggelig date. Hadde vært hyggelig å møtes igjen

eller: Takk for hyggelig date, men jeg føler ikke det er grunnlag for noe mer så lykke til videre.

Noe i den retning hvertfall. Isteden var det helt taust og dagen etter valgte jeg å svare. Er dette vanlig? Trodde det er mer vanlig å gi en slags tilbakemelding relativt raskt etter daten om hva man tenker og hva videre? Jeg har ikke datet noe særlig på lenge så føler meg ganske uvant med dating. Hva tenker dere som dater mye?

Anonymkode: 415a8...572

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke innafor. For en dust! 🤬

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hadde en date for en uke siden. Det var ganske hyggelig, men han sendte ingen melding etter daten. Jeg hadde ventet noe som:

eller: Takk for hyggelig date, men jeg føler ikke det er grunnlag for noe mer så lykke til videre.

Noe i den retning hvertfall. Isteden var det helt taust og dagen etter valgte jeg å svare. Er dette vanlig? Trodde det er mer vanlig å gi en slags tilbakemelding relativt raskt etter daten om hva man tenker og hva videre? Jeg har ikke datet noe særlig på lenge så føler meg ganske uvant med dating. Hva tenker dere som dater mye?

Ikke sikkert han syntes daten var så bra da.

AnonymBruker
Skrevet

Hva med at DU tar initiativ og spør "Jeg syntes daten var hyggelig, lyst å gjenta? Viss du ikke følte vi passet så hadde det vært fint om du sier det så jeg kan gå videre"

Anonymkode: e4a55...ecd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ja, jeg VET at jeg kan ta initiativ og spørre selvsagt. Men det var han som tok initiativ til denne daten og var den som var ivrig til å få en date. Da synes jeg godt han kan si noe om det etterpå. Og jeg spør hva som er vanlig? Er det ikke vanlig at en mann sender noen sms ganske kort tid etter en date for å vise om han er interessert i noe mer eller ikke?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS her. Ja, jeg VET at jeg kan ta initiativ og spørre selvsagt. Men det var han som tok initiativ til denne daten og var den som var ivrig til å få en date. Da synes jeg godt han kan si noe om det etterpå. Og jeg spør hva som er vanlig? Er det ikke vanlig at en mann sender noen sms ganske kort tid etter en date for å vise om han er interessert i noe mer eller ikke?

Det skal gå begge veier, er ikke bare alltid mannen som skal ta initiativ til alt. For alt man vet kan det være han HÅPER at nå skal du ta initiativ. At ikke bare han skal jakte, men at damen også tar sin del av å vise interesse.

Anonymkode: e4a55...ecd

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min refaring:

De mennene som er interessert sender melding samme ettermiddag/kveld som vi har vært på date. De som det ikke har blitt noe mer med, har ikke gitt lyd fra seg. Uten unntak.

Anonymkode: 6ba35...aea

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Min refaring:

De mennene som er interessert sender melding samme ettermiddag/kveld som vi har vært på date. De som det ikke har blitt noe mer med, har ikke gitt lyd fra seg. Uten unntak.

TS her. Takk for svaret. Er akkurat sånne erfaringer jeg ønsker å få høre om. Dette stemmer også med mitt inntrykk og magefølelse etter daten.  Det at han ikke ga lyd fra seg fikk meg til å tenke at han ikke er interessert. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS her. Takk for svaret. Er akkurat sånne erfaringer jeg ønsker å få høre om. Dette stemmer også med mitt inntrykk og magefølelse etter daten.  Det at han ikke ga lyd fra seg fikk meg til å tenke at han ikke er interessert. 

Det samme her. Og det handler ikke om at mannen skal jakte eller ikke, men de mennene som virkelig vil ha deg, de griper sjansen. De er ikke sjenerte og sitter og venter på at du skal sende melding.

Jeg har sendt melding selv jeg, til mange. Men det ble ikke noe mer ut av det, annet enn at et par nok tenkte at "hun her er så villig at hun kan jeg sikkert møte og se om det blir sex"....

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Det samme her. Og det handler ikke om at mannen skal jakte eller ikke, men de mennene som virkelig vil ha deg, de griper sjansen. De er ikke sjenerte og sitter og venter på at du skal sende melding.

Jeg har sendt melding selv jeg, til mange. Men det ble ikke noe mer ut av det, annet enn at et par nok tenkte at "hun her er så villig at hun kan jeg sikkert møte og se om det blir sex"....

Akkurat dette, ja! Siste avsnitt der- spot on!

Anonymkode: 53f5b...2ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Min refaring:

Dette. Husker jeg ventet på melding og heller tok saken i egne hender hvor jeg spurte han om ny date. Ingen svar. En måned etter fikk jeg dog en melding om jeg er kåt 😣 jeg får alltid melding kort tid etter date hvis de vil treffes igjen 

Anonymkode: df78d...0df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg datet en fyr som var gjennomsyra negativ og han tok ikke kontakt med meg etter daten. Chatten var dønn stille i et par døgn.. Det var helt ok for meg ettersom jeg ikke ville ha kontakt heller. Blokka han overalt. 😅

Anonymkode: 2f8d5...a1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Om daten var hans initiativ hadde det vel vært naturlig om DU takket for daten?

Anonymkode: e6aa6...b66

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva skrev du til han dagen etter da? Og hva svarte han på det?

Anonymkode: e6aa6...b66

Skrevet

Du skrev ingenting og forventer mld fra ham? 😑

Skrevet

Jeg er ikke en som gidder "jakte" på damer som ikke viser noen interesse tilbake.

Passive damer som ikke evner å gjøre annet enn å sitte å vente på en mann er det en overflod av. Om jeg inviterer noen ut på date (altså tar alt initiativ i starten) så synes jeg det fint kan forventes at motparten viser litt initiativ tilbake i etterkant. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ville heller tenkt motsatt. Dersom han spurte er ballen hos deg for å bekrefte/avkrefte.

Anonymkode: 4fcbd...1f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Min refaring:

Det er nok mye i dette ja. Jeg vet at det er en del menn som ønsker at dama skat ta initiativ også, men all min erfaring er at om en mann virkelig er interessert så er man ikke i tvil. For da er han på, og viser tydelig interesse. Greit å innse så man kan slutte å bruke tid på halvlunkne menn.

Anonymkode: 55756...c73

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok mye i dette ja. Jeg vet at det er en del menn som ønsker at dama skat ta initiativ også, men all min erfaring er at om en mann virkelig er interessert så er man ikke i tvil. For da er han på, og viser tydelig interesse. Greit å innse så man kan slutte å bruke tid på halvlunkne menn.

Anonymkode: 55756...c73

Ja, bedre å fokusere på regelen fremfor unntaket, da blir man skuffet. 

Anonymkode: df78d...0df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett hva som er forventet eller ikke, så er problemet nå at du ikke aner noen ting. Kanskje er han ikke interessert,  eller kanskje sitter han og venter på deg .  Ved å skrive en melding, så har du gjort ditt for å avklare situasjonen, og kan føle deg mye bedre, uansett resultat.  Neste gang er problemet snudd på hodet, og verden er i likevekt. 

Anonymkode: 1689b...72b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...