Gå til innhold

Agnethe/Agnete

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes det er er pent navn, men stusser litt over betydningen. (Hellig/ren/urørt i seksuell forstand)

Hva synes dere om navnet og hvor viktig er navnebetydningen når dere velger navn?

Anonymkode: 1adc7...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Synes det er fint! Navnebetydningen hadde jeg ikke brydd meg om. Navnet mitt betyr «den kristne», og jeg har aldri trodd på Gud😀 Uproblematisk.

Anonymkode: 4ea6c...53e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde ikke valgt Agnethe - skjønner ikke folk som velger navn med stum h. Bokstaven gir jo absolutt ingenting for uttalelsen! Det eneste den gir er at man alltid må stave sitt eget navn! 

Anonymkode: 2d3f3...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig fint navn. Tror jeg liker Agnete best. Hadde ikke brydd meg om betydningen, var ikke klar over den en gang ☺️

Anonymkode: 1f9f8...d20

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker best Agnete. Synes betydningen ren, som i 'pure', er fin jeg. Det blir liksom uskyldighet. 

Anonymkode: e90a0...88d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er en fin betydning, jeg.

Betydningen av navn er ikke sånn veldig viktig, men synes man bør sjekke at et navn ikke betyr noe stygt/rart før man kaller barnet sitt det. 

Anonymkode: 6ad10...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns navnet er kjempefint. Datteren min heter Agnes og mener jeg leste at det hadde samme betydning. Jeg stusset litt, men lot ikke det stoppe meg fra å bruke navnet. Sønnen min sitt navn tror jeg betyr gud er stor eller noe i den duren. Så ikke vært så heldig med noen av dem hvis man skal bry seg om det🙈

Anonymkode: 2b7f1...39c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...