Gå til innhold

Frakte bil?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi har skaffet oss ny bil, og siden dette er en leasing (begrenset km) ønsker vi jo å ikke kjøre den, da fra Oslo til Bodø. Vi har sett på frakteselskaper, og så er det jo mange som tar på seg frakteoppdrag. Er det trygt nok å bruke slike fraktselskaper til sånt? Det er jo en ny bil, så om noe skulle skje... 

Anonymkode: 10b84...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle biler blir jo fraktet når de importeres og kommer som regel helskinnet frem.

Men jeg kan aldri tenke meg at det er billigere med frakt, enn å la den kjøre for egen maskin. Selv om du må betale ekstra for kilometrene og gjerne har ekstra utgifter med å reise dit for å plukke den opp.

Anonymkode: 47d92...a63

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo proffe på å frakte biler, så det ville ikke bekymre meg.

Spørsmålet er om det er verdt prisen.

Ser ut som om det koster 8-8500 kr å frakte bilen fra Oslo til Bodø.

Hvis du må ta fly til Oslo, overnatte underveis så koster jo det en del også. Dessuten er det jo en kostnad å kjøre 1000km.

https://norskbiltransport.no/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt ny bil koster 7-9 kr/km å kjøre. Så 8k for frakt er vel mye det samme som å kjøre selv, og du slipper ekstra utgifter for leasingstraff, mat, overnatting osv. Stiv pris likevel, frakt fra Japan til Drammen er vel litt billigere. 

Anonymkode: 15a49...5e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2021 at 8:53 PM, AnonymBruker said:

Vi har skaffet oss ny bil, og siden dette er en leasing (begrenset km) ønsker vi jo å ikke kjøre den, da fra Oslo til Bodø. Vi har sett på frakteselskaper, og så er det jo mange som tar på seg frakteoppdrag. Er det trygt nok å bruke slike fraktselskaper til sånt? Det er jo en ny bil, så om noe skulle skje... 

Har aldri leaset bil før, men fantes det ikke bilforretning i Bodø? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjenner flere som har fått fraktet egen bil opp, og kjørt ned igjen. Eller leid en bil og kjørt en vei.

Men ingen, ingen, som sender en bil, for å spare penger. 

Anonymkode: 534c6...7c7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, tdm900 said:

Se heller på hvor mye det koster å leie bil da vel. Vet om flere som har gjort dèt.

Hvordan skal det hjelpe å leie en bil når man skal få den nye bilen fra Oslo til Bodø? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Um... har du et eget punkt i leasingavtalen som sier at du selv må hente bilen i Oslo, i stedet for å hente den lokalt??

Anonymkode: 81054...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.4.2021 den 14.54):

Um... har du et eget punkt i leasingavtalen som sier at du selv må hente bilen i Oslo, i stedet for å hente den lokalt??

Helt normalt at du må hente en leasingbil der bilforhandleren holder til, med mindre forhandleren har et kjedeselskap da i Bodø eller at forhandleren er ganske grei og er med på å betale frakten til der du er - men det er veldig snilt, da tror jeg de er desperate. 

Når man skal lease en bil og har funnet en bil man ønsker, så ser man jo på pris, og det er forskjell på mnd leie og innskudd på forskjellige steder. Så jo, jeg kunne funnet en i Bodø men ikke til samme prisen.

Jeg tror nok jeg er på feil forum for temaet, men kanskje det er et håp.  Har sett på Autotransport, noen som har erfaring med dem?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg jobber hos en bilforhandler, og vi utleverer leasingbiler, uten tillegg i pris...Derav undringen...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg jobber hos en bilforhandler, og vi utleverer leasingbiler, uten tillegg i pris...Derav undringen...

Åh, denne forhandleren var ikke så serviceinnstilt som dere 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...