Gå til innhold

Hvor lenge deffer/bulker man?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er ny i treningsgamet, og har nå hatt en «bulkeperiode» på 3-4 måneder. Tenker å snart ha en periode hvor jeg deffer, men lurer på hvor lenge det er vanlig at slike perioder egentlig varer? Nå har jeg bulket i snart 4 måneder, skal jeg deffe like lenge? Eller hvordan gjør man? Og hvor stort kaloriunderskudd burde man ligg i i en sånn deffeperiode? 

Anonymkode: 63907...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har på denne perioden lagt på meg 3-4 kg. Ingen store greier, altså, men sett store resultater når det kommer til å bygge muskler! Veldig gøy, men det kommer gjerne litt fett med på kjøpet, og jeg ønsker jo ikke bli «feit,» så er usikker på hvordan jeg gjør det med kosthold fremover nå. Overskudd, underskudd, balanse..? 
Ts

Anonymkode: 63907...730

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge man deffer?

Tja, de fleste har vell som mål og komme iform til sommerperioden.

Det det idele er vell og gå ned 0,5-1kg pr uke.

1 kilo på en uke tilsvarer et kaloriunderskudd på ca. 1000 kalorier om dagen eller 7000 kalorier i uka.

0,5kg på en uke tilsvarer et kaloriunderskudd på ca. 500 kalorier om dagen eller 3500 kalorier i uka.

Kansje mellom 4-6 uker på 4kg.

Deffing kan inkludere med cardio, og en reduksjon i calorier, eks noe mer protein.

Tror ikke det finnes noen fasit på dette svaret, kommer jo an på hvor mange kilo det er snakk om som er utganspunktet.

Endret av Sunset90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...