Gå til innhold

Må lage en presentasjon om 2. verdenskrig, noen som forstår hvilke punkter jeg kan snakke om? (Legger ut bilde av oppgaven, skjønner ikke)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om dette er vg3, så kommer du til å slite om du skal studere videre... 

Å snakke 10 minutter om et SÅ STORT tema bør være veldig enkelt. 

Anonymkode: 62f66...ace

Det er jo ikke andre verdenskrig generelt, men om holocaust f.eks. Vi har ikke lært noe om hvordan samfunnet i dag er påvirket av holocaust, og det står ingenting om det på internett heller, så skjønner ikke hvordan det kan være så enkelt...

Anonymkode: f20f1...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Pinlig at læreren din ikke kan stave appeasement.

Anonymkode: c6380...1e9

Pinlig at du pirker på en tilfeldig persons skrivefeil.

Anonymkode: 7797b...b3c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ikke andre verdenskrig generelt, men om holocaust f.eks. Vi har ikke lært noe om hvordan samfunnet i dag er påvirket av holocaust, og det står ingenting om det på internett heller, så skjønner ikke hvordan det kan være så enkelt...

Et kjapt googlesøk kom opp med side opp og side ned med relevant informasjon om det du lurer på. Så du må kanskje prøve litt hardere. 

Screenshot_20210417-220312_Chrome.jpg

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må vel kunne tenke litt selv også, ikke alt men kan finne på Internett... 

Anonymkode: 11399...ff9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ser du ikke noe sammenheng med rasisme? Hva med å sjekke ut holocaustsenteret?

Anonymkode: 7797b...b3c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et kjapt googlesøk kom opp med side opp og side ned med relevant informasjon om det du lurer på. Så du må kanskje prøve litt hardere. 

Screenshot_20210417-220312_Chrome.jpg

Ikke hvorfor det fortsatt er relevant i dag eller hvorfor det er viktig å snakke om, men jeg må svare på hvordan det påvirker verdenssamfunnet i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må vel kunne tenke litt selv også, ikke alt men kan finne på Internett... 

Anonymkode: 11399...ff9

Må ha gode kilder da...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke hvorfor det fortsatt er relevant i dag eller hvorfor det er viktig å snakke om, men jeg må svare på hvordan det påvirker verdenssamfunnet i dag...

🤣 jeg gir opp. Du eier tydligvis ikke evnen til å tenke selv eller reflektere. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er jo nazister som finnes i dag og folk som har fordommer mot jøder og sånt, men vet ikke hvordan jeg skal skrive 1000 ord om det... (Er presentasjon, men må ha 1000 ord for å få ti minutter)

Søk på dokumentarfilmer, og dra på biblioteket - det finner du bøker 

Anonymkode: 5f22a...8ae

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ref tråden om hvor tåpelige boomers er. Nå er vel jeg genX, men dette var jo en typisk skoleoppgave vi synes var spennende på 90-tallet. Men z-ernes angrepsvinkel er: "finner ikke på nettet, spør kvinneguoden, og jeg bar HÆ lissom....!"

Kostelig:)

Anonymkode: 2e8c7...151

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleier å få kun 5’ere og 6’ere (Katta), men nå føler jeg meg bare ekstremt dum. Har sittet her i hele dag og prøvd å starte på oppgaven, men har null peiling på hva jeg kan snakke om😩 Jeg om akspetere at jeg er dum, men trenger fortsatt å levere noe sånn at jeg ikke får 2 i historie på vitnemålet og ødelegger snittet mitt😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Staten Israel ble opprettet som en følge av Holocaust. Og du vet vel hva det har ført til av problemer for verdenssamfunnet? Israel-Palestinakonflikten. Det kan du google.

Anonymkode: 49e3e...3a0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg skulle ønske at vi lærte mer om så var det hvordan 2VK påvirket menneskene da og nå. Vi lærte fryktelig mye politisk, men altfor lite om hvordan det var å leve under 2VK - de menneskelige konsekvensene, frykten, sorgen, frihetsberøvelsen, trusselen, hvor endret samfunnet ble. Det meste av slik type informasjon fikk jeg fra en lokal historiker som selv hadde opplevd krigen i sin ungdom. Skolen hadde bare fokus på det politiske og ideologiske. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Staten Israel ble opprettet som en følge av Holocaust. Og du vet vel hva det har ført til av problemer for verdenssamfunnet? Israel-Palestinakonflikten. Det kan du google.

Anonymkode: 49e3e...3a0

Det vet jeg, ja, men jeg må ta utgangspunkt i et av de punktene (f.eks. nazisme, holocaust), så hvordan kan jeg trekke inn det i presentasjonen?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Er jo nazister som finnes i dag og folk som har fordommer mot jøder og sånt, men vet ikke hvordan jeg skal skrive 1000 ord om det... (Er presentasjon, men må ha 1000 ord for å få ti minutter)

Jeg sjekket for morroskyld den siste oppgaven jeg sendte inn, og den var på over 32 000 ord. Så du har det ikke så ille som du tror 😘

1000 ord er barnemat, det tar deg en time, maks, med litt reaserch. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bare si at nazister er dumme og sånt. Takk for meg (powerpoint)

Anonymkode: c9074...05e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg pleier å få kun 5’ere og 6’ere (Katta), men nå føler jeg meg bare ekstremt dum. Har sittet her i hele dag og prøvd å starte på oppgaven, men har null peiling på hva jeg kan snakke om😩 Jeg om akspetere at jeg er dum, men trenger fortsatt å levere noe sånn at jeg ikke får 2 i historie på vitnemålet og ødelegger snittet mitt😭

Om du normalt har topp karakterer, så kan jeg ikke fatte og begripe at du sliter med denne oppgaven. Det er et veldig enkelt tema, med 1000vis av vinklinger å gå utifra. Du har fått mange gode tips i tråden allerede men du har låst deg på "det går ikke". 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Jodaneida skrev (2 minutter siden):

Jeg sjekket for morroskyld den siste oppgaven jeg sendte inn, og den var på over 32 000 ord. Så du har det ikke så ille som du tror 😘

1000 ord er barnemat, det tar deg en time, maks, med litt reaserch. 

Jeg har brukt hele dagen og har ikke klart å finne noe å snakke om😭 Hadde vært gjort på ti minutter å lage en presentasjon om et av de temaene, men ikke om hvordan samfunnet i dag er påvirket av én av de temaene... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...