AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Del Skrevet 17. april 2021 https://www.vg.no/sport/langrenn/i/86MbwQ/anders-aukland-48-gikk-700-kilometer-paa-ski Først og fremst. Det Aukland og guttene gjorde er svært imponerende! Og det er ikke mange som klarer dette. Men, de hadde i hvert fall én lengre pause der de satt på stole, spiste og slappet av. Når er det ikke lenger en sammenhengende skitur? Hvor lang pause eller hvor mange pauser kan en ta før det ikke lenger er en sammenhengende skitur? Jeg mener nonstop er ett kriterie som må følges. Hvis du stopper, tar av deg skiene og setter deg i en stol, så er det ikke lenger sammenhengende skitur. Dopauser er selvsagt lov, men mener du må ha skiene på deg, og pausen må ikke være så lang at du drar fordel av det. Hva tenker dere? Anonymkode: dacec...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 17. april 2021 #2 Del Skrevet 17. april 2021 Jeg tror ikke det er noen korrekt definisjon av det. For meg er en sammenhengende skitur fra jeg går ut fra bilen/hytta ol til jeg er tilbake. Lengre pauser er absolutt en del av en sammenhengende skitur i min verden. Jeg kan være på skitur i 5 timer og ha 1,5 time pause. Men så er jeg jo også bare en koseskiløper... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Del Skrevet 17. april 2021 Imponerende ja. Men ikke sammenhengende. Hvem passer på med stoppeklokka at de overholder pausa. Hvem har bestemt hvor lang pause som er godkjent. Eneste godkjente pausa må være for å gå på dass. Anonymkode: 402d9...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristin70 Skrevet 17. april 2021 #4 Del Skrevet 17. april 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvem passer på med stoppeklokka at de overholder pausa. Hvem har bestemt hvor lang pause som er godkjent. Eneste godkjente pausa må være for å gå på dass. Anonymkode: 402d9...8f9 I min verden er det forskjell på skitur og skirenn, det første er ikke med tidtaking. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Del Skrevet 17. april 2021 Kristin70 skrev (23 minutter siden): Jeg tror ikke det er noen korrekt definisjon av det. For meg er en sammenhengende skitur fra jeg går ut fra bilen/hytta ol til jeg er tilbake. Lengre pauser er absolutt en del av en sammenhengende skitur i min verden. Jeg kan være på skitur i 5 timer og ha 1,5 time pause. Men så er jeg jo også bare en koseskiløper... Joa, det er nok forskjell på en koseskiløper og en skiløper som mål å gå så langt som mulig på en sammenhengende skitur. Jeg vil nok også si at jeg har vært på én skitur selv om jeg har hatt 1,5 time pause i solveggen. Men hvis tanken er å gå for rekord, så må i så fall pauser medregnes. Går du 1000 km på en skitur, men hadde til sammen 2 timer pause, og den andre en skitur på 1000 km med 1 time pause, så er det jo mer imponerende med kun 1 time pause. Anonymkode: dacec...637 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Imponerende ja. Men ikke sammenhengende. Hvem passer på med stoppeklokka at de overholder pausa. Hvem har bestemt hvor lang pause som er godkjent. Eneste godkjente pausa må være for å gå på dass. Anonymkode: 402d9...8f9 Tenker også at dette må være på plass. Hvis noen skal slå rekorden til Aukland, men misser med 5 km, men samtidig har stått på skiene i samtlige minutter, så må det være lov å si at personen som gikk 5 km kortere er mer imponerende. Anonymkode: dacec...637 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #7 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tenker også at dette må være på plass. Hvis noen skal slå rekorden til Aukland, men misser med 5 km, men samtidig har stått på skiene i samtlige minutter, så må det være lov å si at personen som gikk 5 km kortere er mer imponerende. Anonymkode: dacec...637 Helt enig. Sånne «rekorder» må en ta med en klype salt. Det neste blir å henge et bildekk etter seg. Det er enda mer imponerende! Anonymkode: 402d9...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #8 Del Skrevet 17. april 2021 Sammenhengende skitur = 1 skitur Jeg gikk 10 km på ski i dag = 1 sammenhengende skitur Jeg gikk 20 km på ski i helga = flere turer, ikke sammenhengende skitur Sånn er det hos meg i allefall. Anonymkode: 42f2b...773 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå