Gå til innhold

Bør en miste lappen dersom en bruker mobil ulovlig under bilkjøring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Cleo88 skrev (4 minutter siden):

Nei. Det er enda enklere. Hvis man på død og liv må fikle med mobilen, så gjør det på en mest mulig forsvarlig måte og unngå å bli observert 👍 Så slipper man å si "Men jeg..." 

Ja og den mest forsvarlige måten og eneste godkjente måten, er å kjør inn til siden og stopp bilen. Vanskeligere er det ikke.  

Anonymkode: 15609...818

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, Cleo88 said:

Nei. Det er enda enklere. Hvis man på død og liv må fikle med mobilen, så gjør det på en mest mulig forsvarlig måte og unngå å bli observert 👍 Så slipper man å si "Men jeg..." 

Man MÅ ikke på død og liv fikle på mobilen mens man kjører. Må man det så stopper du. Men det er kort mellom liv og død hvis det en dag smeller. Å sjekke en melding eller spilleliste som du nevner er ikke noe du på død og liv må. Og hvis du har så fantastisk god kontroll som du nevner når du holder på med dette tullet her så får vi håpe at sjåføren som bytter spilleliste i møtende bil der du kjører har like god kontroll som deg da. 

Anonymkode: 9f109...52c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 16.35):

Man MÅ ikke på død og liv fikle på mobilen mens man kjører. Må man det så stopper du. Men det er kort mellom liv og død hvis det en dag smeller. Å sjekke en melding eller spilleliste som du nevner er ikke noe du på død og liv må. Og hvis du har så fantastisk god kontroll som du nevner når du holder på med dette tullet her så får vi håpe at sjåføren som bytter spilleliste i møtende bil der du kjører har like god kontroll som deg da. 

Anonymkode: 9f109...52c

.

Endret av Cleo88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Nei.
Da syns jeg også de som har sånne nye elektriske biler bør miste lappen om de trykker og holder på med de store skjermene disse bilene kommer med. Disse tar nok mye mer av konsentrasjonen enn det gjør å snakke litt i telefonen.

Anonymkode: ce9db...928

Med den logikken burde man også miste lappen om man stiller på radioen eller temperaturen i midtkonsollen. 

Anonymkode: 40eee...3ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om man bruker et sekund på å lese en melding i 40 km/t, kjører man 11 meter uten å se på veien. 

At man selv synes man har kontroll fordi man ser opp og ned på skjermen, er en subjektiv følelse som ikke stemmer med virkeligheten. For det er 11 meter man ikke har kontroll på. 

Anonymkode: 32e42...644

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det synes jeg. Man kan potensielt drepe andre. 

Anonymkode: 6f264...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. Men de bør miste bilen. Lappen kan de beholde.

Anonymkode: 6b313...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 hours ago, PetterKanin said:

Nei. Man må kunne avvise en samtale uten å risikere å miste førerkortet av det alene.

Hvorfor det? 

Det er ikke en krise om samtalen ikke blir besvart eller om den må få ringe til den går til telefonsvarer. Man MÅ ikke avvise en samtale.

Flere idioter på veien her enn jeg hadde trodd, som faktisk argumenterer for hvorfor det er greit de bruker mobilen under kjøring.. Trafikkfarlige folk - det er hevet over enhver tvil, forsket enormt mye på, og vært årsak til mange ulykker, også med fatale utfall.

Anonymkode: 7f64d...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor det? 

Det er ikke en krise om samtalen ikke blir besvart eller om den må få ringe til den går til telefonsvarer. Man MÅ ikke avvise en samtale.

Flere idioter på veien her enn jeg hadde trodd, som faktisk argumenterer for hvorfor det er greit de bruker mobilen under kjøring.. Trafikkfarlige folk - det er hevet over enhver tvil, forsket enormt mye på, og vært årsak til mange ulykker, også med fatale utfall.

Anonymkode: 7f64d...bd8

Fordi det er forstyrrende med en telefon som ringer. Det forstår ethvert oppegående menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...