AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #1 Del Skrevet 17. april 2021 I dag er vel straffen 5500,- dersom en blir tatt for ulovlig mobilbruk under kjøring. Bør ikke straffen bli strengere. F.eks. miste lappen i 1 måned eller mer? Anonymkode: 342bc...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemorbare Skrevet 17. april 2021 #2 Del Skrevet 17. april 2021 Ja, det synes jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #3 Del Skrevet 17. april 2021 Nei. Føler jeg har full kontroll når jeg snakker i telefon mens jeg kjører. Å sende melding, derimot. Anonymkode: ae7f7...076 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smeltemann Skrevet 17. april 2021 #4 Del Skrevet 17. april 2021 Synes førerkortbeslag er for stor straff for mobilbruk under kjøring. Det er jo et ganske stort forelegg og prikker i førerkortet. Å sum av prikker genererer til beslag når det er mange nok prikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #5 Del Skrevet 17. april 2021 Nei. Da syns jeg også de som har sånne nye elektriske biler bør miste lappen om de trykker og holder på med de store skjermene disse bilene kommer med. Disse tar nok mye mer av konsentrasjonen enn det gjør å snakke litt i telefonen. Anonymkode: ce9db...928 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #6 Del Skrevet 17. april 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nei. Da syns jeg også de som har sånne nye elektriske biler bør miste lappen om de trykker og holder på med de store skjermene disse bilene kommer med. Disse tar nok mye mer av konsentrasjonen enn det gjør å snakke litt i telefonen. Anonymkode: ce9db...928 Det blir en annen diskusjon. Dette er snakk om håndholdt mobil. Det er ulovlig. Det er svært mange som blir tatt for mobilbruk, selv om stasene er økt. Hvorfor skal en ikke kunne straffe hardere? Hva med 5500,- og 4 prikker. Neste gang denne personen blir tatt, mister denne personen førerkortet. Anonymkode: 342bc...86e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Villfisker Skrevet 17. april 2021 #7 Del Skrevet 17. april 2021 Ja. Ser mange som ikke følger med, og har trynet i skjermen. Plutselig kommer en treåring ut i veien, og det skal ikke mye til før det går galt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 17. april 2021 #8 Del Skrevet 17. april 2021 Ja, hvis du blir tatt flere ganger med mobilen i hånden etter at du har fått x-antall bøter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #9 Del Skrevet 17. april 2021 Selvfølgelig. Det tyder på null selvkontroll å bruke mobil under bilkjøring. Anonymkode: b64e8...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #10 Del Skrevet 17. april 2021 Bør slås hardere ned på hvertfall. Jeg blir skremt av å se hvor mange ansikter som peker ned i fanget når jeg er ute å kjører bil. Hva gjør disse mobilfolkenr den dagen det springer en 2-åring ut på veien mens de sitter å snapper ehh kjører? Anonymkode: 9f109...52c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #11 Del Skrevet 17. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei. Føler jeg har full kontroll når jeg snakker i telefon mens jeg kjører. Å sende melding, derimot. Anonymkode: ae7f7...076 Kontrollen din er irrelevant. Det er til for oss andre. Vi føler oss usikre når du babler i tlf. Anonymkode: b64e8...c42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 17. april 2021 #12 Del Skrevet 17. april 2021 Å sende meldinger eller lese nyheter på mobil under kjøring er jeg totalt imot. Å snakke i tlf synes jeg er greit, du snakker jo gjerne med passasjerene om du har med det også uten problem. En ting jeg reagerer veldig på er at all bruk av mobil et forbudt, men de digre skjermene som er i mange nyere biler er helt ok. Jeg har kjørt sånne biler noen ganger og helt ærlig så blir jeg skikkelig stressa av den skjermen. Når jeg da kjører på ukjente steder med gps og det snakkes omtrent hver minutt om hvor jeg skal kjøre av osv, da blir jeg stressa. Etterhvert som du kjører så endrer kartet seg også og da følger iallefall jeg med og det tar fokus vekk fra veien. At de i det helt tatt er lov er for meg en gåte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #13 Del Skrevet 17. april 2021 Greit som det er i dag. Det er strengt og det skal ikke mye til før du mister lappen på grunn av prikker. Er du idiot bak rattet så må du stå for egne handlinger. De som er dumme nok til å gjøre det én gang, gjør det nok flere ganger. Så da mister de lappen. Det er 2021, vi har så mange alternativer. Om du er av typen som kjører mye og må snakke i telefonen, så finnes det flere alternativer som gjør at du slipper å røre telefonen. Du kan rope ut "Ring xx" og telefonen gjør det, uten at du rører den. Om du er så dum og tar så mye som en finger på mobilen, så er du bare blåst og fortjener alle prikkene og bøtene du får. Anonymkode: 15609...818 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonora99 Skrevet 17. april 2021 #14 Del Skrevet 17. april 2021 (endret) Nei, absolutt ikke! Straffen i dag er allerede altfor hard Endret 17. april 2021 av Leonora99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 17. april 2021 #15 Del Skrevet 17. april 2021 (endret) 😉 Endret 10. mai 2021 av Cleo88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ryzorwarlock Skrevet 17. april 2021 #16 Del Skrevet 17. april 2021 ingen har "kontroll" når dem ser ned på mobilen mens dem kjører. Du kan si at du har så mye kontroll du bare vil, men 1-2 sekunder oppmerksomhet vekk fra trafikken og en unge kan plutselig hoppe ut i veien, et dyr, eller noe annet. Synes folk som bruker det burde miste lappen! Finnes INGEN gode grunner til å kjøre mens man ser på mobil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #17 Del Skrevet 17. april 2021 18 minutter siden, Cleo88 said: Nei. Det synes jeg ikke. De gangene jeg har fiklet med å finne en eller annen spilleliste eller lest en mld, så har jeg fortsatt kikket opp annethvert sekund. Kommer det bil i mot kikker jeg alltid på veien 😉 Er da hverken rik eller helt blåst. Ser også an hvor jeg er. I et boligområde eller ved vei i nærheten av skoler, barnehager etc. kan det ene sekundet distraksjon være nok til at det går galt. Hvis folk bare tenkte litt mer etter, hadde vi ikke hatt behov for å diskutere bøtesatser og straff... Problemet er jo at hvis det skal være 100% legit å drive på sånn som du gjør så vil det bare ende opp med at folk ikke tenker, da vettu. Å kikke opp annethvert sekund, håper jeg ikke bor på samme sted som deg og ender opp i frontruta di. Rett og slett skremmende at du på ramme alvor kan sitte å skrive dette med blunkefjes og greier. Anonymkode: 9f109...52c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 17. april 2021 #18 Del Skrevet 17. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 15.19): Problemet er jo at hvis det skal være 100% legit å drive på sånn som du gjør så vil det bare ende opp med at folk ikke tenker, da vettu. Å kikke opp annethvert sekund, håper jeg ikke bor på samme sted som deg og ender opp i frontruta di. Rett og slett skremmende at du på ramme alvor kan sitte å skrive dette med blunkefjes og greier. Anonymkode: 9f109...52c 😛 Endret 10. mai 2021 av Cleo88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april 2021 #19 Del Skrevet 17. april 2021 Cleo88 skrev (58 minutter siden): Tja. I'm one scary bastard... Som sagt... Man ser an hvor man befinner seg osv. Og hovedfokuset må fortsatt være på veien... I og med at jeg alltid er på alerten mtp mottrafikk og eventuelle kontroller, så er jeg skjerpet 😛 (ja, geip faktisk) Ps. Jeg sa ikke at det burde vært lovlig - det trenger bare ikke bli strengere. Og hvis folk kunne vokse seg noen hjerner, så ville vi hatt langt færre ulykker, med og uten mobil. Hvis det var så enkelt som du påstår her, så hadde også loven reflektert dette. Men fakta er, det hjelper jævlig lite å si "men..." til politiet når du blir stoppet. For det er ingen men! Mobilbruk under kjøring er ikke greit, under noen omstendigheter. Punktum. vanskeligere er det ikke. Anonymkode: 15609...818 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 17. april 2021 #20 Del Skrevet 17. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.4.2021 den 16.21): Hvis det var så enkelt som du påstår her, så hadde også loven reflektert dette. Men fakta er, det hjelper jævlig lite å si "men..." til politiet når du blir stoppet. For det er ingen men! Mobilbruk under kjøring er ikke greit, under noen omstendigheter. Punktum. vanskeligere er det ikke. Anonymkode: 15609...818 👍 Endret 10. mai 2021 av Cleo88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå