Gå til innhold

"Jeg erkjenner denne advarselen......"

Zienna

Anbefalte innlegg

Utestengt i 7 dager, 3 straffepoeng (hva nå enn det er..)   og en erkjennelse,  ble straffen for min reaksjon på et innlegg hvor det ble satt spørsmål ved" hvorfor uføre får barn, nå de vet at de blir uføretrygdede resten av livet".   

På 40, 50, 60 og langt inn på 70-tallet ble romanifolket og tatere tvangssterilisert med myndighetenes velsignelse.  Man måtte sørge for at disse menneskene ikke formerte seg, må vite.  

Mitt innlegg/tilsvar ble ironisk skrevet.  Faktisk også med en snert av galgenhumor, siden jeg selv tilhører nettopp en samfunnsmessig unyttig gruppe, nemlig pensjonistene.  

Men akk.  Mens mobbingen av de uføre fikk fortsette (og fikk stor respons), ble mitt innlegg sensurert bort.  

Jeg synes ikke det er greit.  

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det slik at sortering av innlegg her ikke følger det som er vanlig ellers, at nyeste innlegg legges øverst?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lunaris
Zienna skrev (12 timer siden):

Utestengt i 7 dager, 3 straffepoeng (hva nå enn det er..)   og en erkjennelse,  ble straffen for min reaksjon på et innlegg hvor det ble satt spørsmål ved" hvorfor uføre får barn, nå de vet at de blir uføretrygdede resten av livet".   

På 40, 50, 60 og langt inn på 70-tallet ble romanifolket og tatere tvangssterilisert med myndighetenes velsignelse.  Man måtte sørge for at disse menneskene ikke formerte seg, må vite.  

Mitt innlegg/tilsvar ble ironisk skrevet.  Faktisk også med en snert av galgenhumor, siden jeg selv tilhører nettopp en samfunnsmessig unyttig gruppe, nemlig pensjonistene.  

Men akk.  Mens mobbingen av de uføre fikk fortsette (og fikk stor respons), ble mitt innlegg sensurert bort.  

Jeg synes ikke det er greit.  

Dette var IKKE greit! Og et stort overgrep mot et helt folk. Hvis du skrev dette som et argument, skjønner jeg godt hvorfor du ble utestengt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunaris skrev (1 minutt siden):

Dette var IKKE greit! Og et stort overgrep mot et helt folk. 

Ser du ikke ironien? Hun skriver til og med at det var ironisk ment, men du får det altså ikke med deg

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre slik at ironi/sarkasme ofte misforstås når det blir brukt som skrivemåte. Man skal beherske kunsten til det fulle - for å unngå misforståelser. Du ser jo brukeren over her som ikke ser ironien i det hele tatt. Jeg skjønner veldig godt linken og vinklingen din - mens noen tror du mener det bokstavelig. Ofte hjelper det om du setter hvitt flagg under kommentarer du mener ironisk. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vera skrev (Akkurat nå):

Ofte hjelper det om du setter hvitt flagg under kommentarer du mener ironisk. 

Ja, men det tar mye av brodden av argumentet. Det blir ikke så mye punch i det når man uttrykkelig gjør oppmerksom på at det er ironi 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (1 minutt siden):

Ja, men det tar mye av brodden av argumentet. Det blir ikke så mye punch i det når man uttrykkelig gjør oppmerksom på at det er ironi 

Nei jeg vet, og er helt enig. Men det funker dessverre slik. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Og så går det an å spørre "Hva, mener du virkelig at X kan sammenlignes med Y" eller "hva, er du virkelig for X behandling av Y personer?" fremfor å legge seg flat på rapporteringsknappen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Zienna said:

Derfor ber jeg om at min profil blir slettet.  

Vi er flere som ønsker at du skal bli værende:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg godt. Man må trå varsomt. Det er mange medlemmer som misforstår et innlegg (eller legger egne følelser i en mening) og rapporterer i hytt og pine. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at det er så mye hets og mobbing som får lov til å stå og opprettes tråder om gang på gang på gang, at det er ingen grunn lenger til at noen grupper skal spares og beskyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...