Gå til innhold

143 døde i Norge etter vaksine mot Covid-19.

TorTh

Anbefalte innlegg

Flakse skrev (55 minutter siden):

De fleste som har dødd etter vaksinering er sykehjemsbeboere. Det dør folk på sykehjem i Norge hver dag, pandemi eller ikke. Så det skulle bare mangle at en del dødde i tiden etter vaksinering. Slik rapporteringer er lagt opp meldes jo slikt, men det er på ingen måte uventet eller skremmende.

De fleste som har dødd med corona er også sykehjemsbeboere og ellers syke/svake mennesker. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, J.E said:

Vaksinen er da frivillig. Hva mener du her ? 

Jeg mener at de som ikke vil ta vaksinen blir ofte hetset, og myndighetene har sagt at de aller aller fleste må være vaksinerte før det kan åpnes. Bla.vaksinepass- de som har tatt den kan få flere av rettighetene sine tilbake. Men ikke de uvaksinerte.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, J.E said:

Noen ytterst få sykehjemspasienter som var vaksinert med Pfizer  har blitt smittet selv om de var vaksinerte. Vaksinene virker ikke like godt for de aller svakeste dessverre. Smitten stuper i land som har kommet langt i vaksineringen.

2 hours ago, J.E said:

Det er sykehjemspasienter som har dødd etter Pfizer vaksinen. Dessverre hjelper den ikke mot alderdom. Hvorfor driver du med denne skremselspropagandaen ? Det er vaksinasjon som vil få oss ut av pandemien slik at tiltakene kan lettes. Du har vel fått med deg vel hvor alvorlig farlige bivirkninger ses på. Nå er Astra Zeneca stoppet på grunn av bivirkningene, selv om de var svært sjeldne. Men det viser at i Norge tas farlige bivirkninger svært alvorlig. At ikke Pfizer er stoppet er fordi den er trygg. Den har blitt gitt til svakelige mennesker i livets sluttfase i 80 og 90 årene som har dødd etter vaksinen, ikke på grunn av vaksinen. 

Det samme kan sies om viruset. Eldre og syke mennesker som dør- med en positiv test, blir satt som "koronadødsfall". Men da blir det slått stort opp i media og brukes for å skremme. Men når de dør av/med vaksinen-da skal det dysses ned, og det blir sagt at det er naturlig at eldre og syke dør. Denne vaksinen har ikke bevist å stoppe smitte, men kan kan ta den hvis man er redd for å få en infeksjon og tror at man ikke tåler en virusinfeksjon så bra.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, Kågebruker said:

Det er veldig liten sjanse for å få alvorlige plager. Går du turer i nabolaget? Du kan bli påkjørt av en bil. 
Jogger du om kvelden? Du kan bli ranet og voldtatt. 
Ønsker du å leve normalt igjen? Ta vaksinen.

Det samme kan sies om viruset. Det er risikabelt å leve. Man kan ikke gjemme seg for dette viruset for evig tid.  De som døde av blodpropp pga.vaksinen kan ikke leve normalt igjen som du sier man kan hvis man tar vaksinen,fordi de døde. Det er frivillig å ta den. Vil du ta vaksinen?Ja så ta den. Så kan andre bestemme hva som er best for seg selv.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (28 minutter siden):

De fleste som har dødd med corona er også sykehjemsbeboere og ellers syke/svake mennesker. 

Det stemmer. Men det er også en del «yngre» rundt 50-60 årsalder. Bakenforliggende sykdommer hos disse er ofte helt trivielle, som høyt blodtrykk eller diabetes, som en stor del av den middelaldrende befolkningen har. Dette er helt normale mennesker i full jobb som f.eks kun tar en tablett hver morgen, ville ikke kalt dem «syke/svake».

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffalayla skrev (3 timer siden):

Jeg hadde, som skrevet i tidligere tråder, aldri funnet på å tatt AstraZeneca vaksinen, men jeg nekter å bli satt i samme bås som disse skrullingene som er vaksinemotstandere på generell basis. 

Det er forskjell på å ikke ville date OJ Simpson, og det å be alle mørkhudede dra tilbake til Afrika.

Folk får bare snakke, det er ikke alle som har like lett for å se nyanser og det store bildet. Hvis noen har veldig lyst til å kalle meg vaksinemotstander, så værsågod. Det sier mer om dem enn om meg, jeg har god samvittighet:-)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kågebruker skrev (12 timer siden):

Det er veldig liten sjanse for å få alvorlige plager. Går du turer i nabolaget? Du kan bli påkjørt av en bil. 
Jogger du om kvelden? Du kan bli ranet og voldtatt. 

Det er veldig liten sjanse for å få alvorlige plager av SARS-CoV-2 med mindre man er i en av risikogruppene. Går du turer i nabolaget? Du kan bli påkjørt av en bil. Jogger du om kvelden? Du kan bli ranet og voldtatt. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TorTh skrev (13 timer siden):

I tillegg er det meldt om 581 personer som har fått alvorlige bivirkninger, ifølge Statens legemiddelverk.

https://legemiddelverket.no/Documents/Bivirkninger og sikkerhet/Rapporter og oversikter/Koronavaksiner/20210415 Rapport over meldte bivirkninger av koronavaksine.pdf

Antall døde av COVID-19 er på 708, så det er ikke umulig at antall døde av vaksinen kommer til å overstige antall døde av COVID-19 når vaksineringen er avsluttet.

Rart er det at den europeiske databasen EudraVigilance oppgir 5321 døde/skadede i forbindelse med corona-vaksinering i Norge, altså over 7 ganger så mange som Statens Legemiddelverk oppgir. Tallene fra EudraVigilance går til 10 april, legemiddelverket til 11 april, så tidsperiodene er de samme.

http://www.adrreports.eu/en/index.html

Nå driver de å vaksinerer folk som likevel står med begge beina i grava. En bitteliten trekk vil være nok for at de faller nedi. Det gjør at denne grafen blir veldig skjev mtp. dødsfall. 

I Sverige døde 12000 stykker i fjor av covid, mens overdødeligheten bare var ca. 2000. Dvs. at mange av de som døde av covid også ville dødd samme år bare av andre ting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (2 timer siden):

Det er veldig liten sjanse for å få alvorlige plager av SARS-CoV-2 med mindre man er i en av risikogruppene. Går du turer i nabolaget? Du kan bli påkjørt av en bil. Jogger du om kvelden? Du kan bli ranet og voldtatt. 

Ja og jeg er hverken redd for Coronaviruset eller vaksinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

von Dünkel skrev (27 minutter siden):

Hvis man blir annenrangs borger uten vaksine er den vel i praksis ikke frivillig?

https://www.aftenposten.no/norge/i/0K89M6/forenklet-utgave-av-koronasertifikat-paa-plass-i-mai

Jo, for  det blir ikke vaksinebevis men Corona sertifikat. Da kan man enten ha tatt vaksine, ha naturlig immunitet ved og ha hatt Corona eller vise til ny negativ Corona test. Dessuten vet man ikke hvordan det skal brukes i Norge enda. Som du vet åpnes deler av landet nå  helt uten dette, så ingen ting som tyder på at dette skal bli brukt i stor skala i Norge. Kanskje på større arrangementer.  Men EU jobber for et felles sertifikat. Ikke merkelig at det må bli sånn, turisme må jo på plass igjen etter hvert og ingen land har råd til ny nedstengning på grunn av importsmitte. Det skulle bare mangle at vi ikke jobber nå for og hindre importsmitte fra land til land. Så jo det er jo frivillig og ta vaksinen men det blir jo selvsagt mer bry og vise til negativ test hver gang man må reise. Men det må antivaxere faktiske regne med i situasjonen som er nå. 

Endret av J.E
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg etterlyser mer info om i hvilke sammenhenger dette passet skal brukes. Er det i reisesammenheng og ved store arrangementer i en vis tid så virker det fornuftig.

Men begynner man å røre med segregerings-metoder som man allerede ser i Israel, nei da blir jeg raskt veldig skeptisk..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxwell skrev (19 timer siden):

Motstandere påstår nærmest at de som produserer vaksine prøver å ta livet av folk. Det er ikke det de prøver på. De vil hjelpe folk. 

Hvordan vet du det? Ingen vet sikkert noe som helst. Jeg vil anta at det er minst like troverdig at de ønsker å tjene penger. Big pharma står bak uendelig mange dødsfall og er felt i flere saker. Se bare på opioidkrisen i USA. Nordmenn (og andre) er ufattelig naive. Uten at jeg påstår at jeg vet noe som helst om enkeltindividers eller enkelte firmas motiver. Men naivitet dreper også. Det viser historien.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• Opprett ny...