Gå til innhold

Noen som har flyttet pga bråkete nabo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ikke enda, men jeg skal. Kjøpte meg leilighet i fjor sommer og har fått et ungt par ved siden av meg (de leier) som aldri tar hensyn. Høy musikk til alle døgnets tider, de har alltid høyrøstede gjester på besøk og har ofte fest. Har ringt politet som har avbrutt en fest der tidligere, kontaktet styret som så har kontaktet husieier. Men de gir faen. Drittlei av å aldri få ro ... 

Anonymkode: 74c67...1af

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei, men har fått en nabo kastet ut.

Anonymkode: 360be...618

Fortell! 

Anonymkode: ff979...37a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vurderer det sterkt nå, men jeg leier i kollektiv. Den jeg bor med i kollektivet spiller høy musikk på stereo fra kl 10 om morgenen til kl 11 om kvelden. Når dørene er lukket så hører jeg en "kvalm" bass (altså når musikken og bassen er såpass høy av man blir kvalm). Jeg sitter med noise cancelling headset dagen lang 

Anonymkode: ab38c...04a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig enklere at du flytter ut. Men da fortsetter problemet med de nye som kommer til å bo i din bolig. De kommer til å plages av det samme. 

Ellers mener jeg at en del personer må rett og slett bo alene for seg selv i skogen, vekk fra andre. Da kan de enten være så bråkete de bare vil uten å plage naboer, eller så kan de være helt i fred uten å måtte tåle barn som leker i egen hage.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (19 minutter siden):

Det er selvfølgelig enklere at du flytter ut. Men da fortsetter problemet med de nye som kommer til å bo i din bolig. De kommer til å plages av det samme. 

Ellers mener jeg at en del personer må rett og slett bo alene for seg selv i skogen, vekk fra andre. Da kan de enten være så bråkete de bare vil uten å plage naboer, eller så kan de være helt i fred uten å måtte tåle barn som leker i egen hage.

Barn, musikk...Alt er bra. Men i vårt tilfelle var det en som truet naboene sine. Det skal man ikke finne seg i! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Fy faen jeg skal oppdra barna mine til å ta hensyn.

Snakk med foreldrene. Ta med deg flere naboer og møt opp igjen og igjen og igjen og igjen. Til slutt kan de bli lei. Hvis det ikke hjelper så ting politiet hver gang. Få med deg naboer til å gjøre det samme. Legg skikkelig press. Familien er jo direkte hensynsløse.

Anonymkode: 32db1...0b1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodde 1 år på et sted hvor fyren som bodde over meg hadde tekno på 20 timer i døgnet, trampa med hælene og okkuperte hovedinngangen med narkosalg. Var helt ulidelig 😬

Anonymkode: 019be...192

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Bodde 1 år på et sted hvor fyren som bodde over meg hadde tekno på 20 timer i døgnet, trampa med hælene og okkuperte hovedinngangen med narkosalg. Var helt ulidelig 😬

Anonymkode: 019be...192

Flyttet han eller flyttet du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bodde i et nytt hus under huseier, men barna fikk lov til å løpe inne, hoppe fra sofa ned på gulvet, osv, så ble helt utholdelig. så jeg flytta etter 8 mnd. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fortell! 

Naboen min leide, så kanskje lettere. Men etter antall henvendelser til utleier og tre ganger til politiet ble de sagt opp. 

Anonymkode: 360be...618

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

Nei, men jeg ønsker ikke. Årsak: Jeg har en funksjonsnedsettelse og mtp dette så vil jeg ikke havne i en bolig der det ikke er bra(Det er dessverre mye diskriminering mot funksjonshemmede og utviklingshemmede i samfunnet vårt som ikke snakkes om).  Jeg mener også at mange mennesker har et alt for positivt forhold til støy i dagens verden, samt at mange leiligheter er alt for dårlig lyd- isolert. Synes at barn som leker osv, er type støy man må lære og å håndtere. Den store utfordringen er excessive noise, som man kaller det på engelsk. Denne typen støy er helseskadelig. Det verste jeg vet er Naboer som roper til hverandre. Så, hva gjør man? Jo, man bør gå etter styrets regler i borettslaget. Evt kan man snakke med naboene(men hold det saklig, slik at man unngår konflikt). Evt så er det egentlig kontakte Støtteforeningen og be om råd.

Anonymkode: 68472...36f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.4.2021 den 21.04):

Hei

Noen som har flyttet pga bråkete naboer her? Det har etterhvert utviklet seg til et mareritt med en nabo som spiller høyt hver eneste dag på et eller annet tidspunkt. Søndag kveld eller mandag morgen...pick your choise. Dette er en ungdom og hva foreldrene holder på med skjønner jeg ikke, men det tar aldri slutt

Er ikke i toppform fra før og dette begynner å slite på psyken siden det har pågått over flere år. Man kommer hjem fra jobb etter endt uke så går det et par timer så er det i gang i 4-5 timer med pauser. Når man tror det har blitt stille etter en stund så dundrer det på i noen minutter igjen.

Anonymkode: 837e1...79e

Synes flere burde vurdert hodetelefoner. Da slipper man og å støye for andre mennesker. Hvorfor kan ikke folk bare nyte musikken sin i fred? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Eide en leilighet i en blokk i mange år, kommunen kjøpte 4 av leilighetene i blokken,  og det flyttet inn 3 innvandrerfamilier og en narkoman. Ble vanvittig mye bråk av familiene på dag og fra rusmisbrukeren på natt, hen dro alltid med seg masse folk hjem, de hadde slåsskamp i gangene, mye politi, ambulanse og styr, flyttet og solgte etter 2 år med bråk.

Anonymkode: 2f71d...506

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepo. Flyttet fra toppleilighet til rekkehus. Beste valget noensinne. Hører ingen naboer lengre. Var en alenemor med 3 hyperaktive barn som hoppet og løp døgnet rundt. Og ellers skramling og slemring av dører og skap. Vaskemaskin som gikk på natta. Klagde til og med uten noen bedring. Glad vi kom oss bort.

Anonymkode: 083c9...cbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Synes flere burde vurdert hodetelefoner. Da slipper man og å støye for andre mennesker. Hvorfor kan ikke folk bare nyte musikken sin i fred? 

Komisk , jeg har en nabo som bråker ganske mye , tv på full guffe eller musikk hele dagen. Ja, lyddempende hodetelefoner er min beste venn. Møtte henne i butikken og lurte på om jeg aldri var hjemme for hun hørte aldri en lyd fra leiligheten min 😅 « nei du skjønner at.. jeg bruker hodetelefoner til musikk og tv, for det er jo sååå lytt hos oss» . Håpet hun skulle ta hintet, men høres ikke sånn ut 🤣

Anonymkode: 72986...3ee

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker på det hver dag. Jeg leier 'heldigvis', men at naboer kan være så hensynsløse som det naboen min er, det forstår jeg ikke. Det er så ille at jeg tror taket her snart detter ned på grunn av herjinga. Kan legge til at han har fått tilsnakk og kjeft i over åtte år, politi innblandet og hele pakka. Tror det er en spesialavtale han må ha, for den oppførselen er drøy og jeg føler at han burde vært innlagt. Jeg leter etter nytt sted å bo, men det er trange tider.

Anonymkode: 341cf...2a2

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

nei du skjønner at.. jeg bruker hodetelefoner til musikk og tv, for det er jo sååå lytt hos oss» . Håpet hun skulle ta hintet, men høres ikke sånn ut 🤣

«Jeg bruker hodetelefoner til alt av musikk og tv for ellers hører jeg bare lydene inne fra deg»

Det hadde hun nok skjønt. 

Anonymkode: 81e8e...9b8

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en innvandrerfamilie i leiligheten under meg. De tok ingen hensyn til naboer og hadde et enormt støynivå. De flyttet ut etter 2 år heldigvis for ellers måtte jeg ha flyttet. Snakket til de flere ganger om lydnivået men ingenting hjalp. Jeg jublet den dagen de dro. 

Anonymkode: de810...8bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja! Eide en leilighet i en blokk i mange år, kommunen kjøpte 4 av leilighetene i blokken,  og det flyttet inn 3 innvandrerfamilier og en narkoman. Ble vanvittig mye bråk av familiene på dag og fra rusmisbrukeren på natt, hen dro alltid med seg masse folk hjem, de hadde slåsskamp i gangene, mye politi, ambulanse og styr, flyttet og solgte etter 2 år med bråk.

Anonymkode: 2f71d...506

Fytte grisen, glad det ikke akkurat er så ille der jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...