Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke hvor jeg skal legge denne tråden, men prøver her.

Jeg har blitt så vanvittig husredd! Har bodd i et rekkehus med tre etasjer nå i to år. Bodde her med mann og barn tidligere, men nå er det bare meg og barnet. Det gikk helt fint i vinter, jeg var nede i kjelleren om kveldene og vasket klær, og det var ikke noe problem. For en ukes tid siden begynte jeg å høre lyder som jeg ikke greide å forklare, og etter det går jeg rundt og venter på å møte på noen bak hvert hjørne. Har sikkerhetslenke på døra, men det hjelper ikke. Tenker bare at noen kunne ha kommet seg inn før jeg satte den på før kvelden. 

Til og med på dagtid er jeg redd liksom. Skjønner ingenting, har aldri vært det før. Har hund, og det hjelper ingenting dessverre. 

Hva kan jeg gjøre? Jeg prøver å bare gå ned i kjelleren hvis jeg synes det er ekkelt, men det hjelper ikke det heller. 

Går det over? Eller må jeg flytte? Klarer ikke ha det sånn, føler meg så utilpass.

Anonymkode: 38ff0...b27

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du ute av huset på dagtid ?

Anonymkode: 07b2f...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Gammelt rekkehus? Regner det er bygd i tre? Mange lyder i et hus en ikke vet hva er, men trehus har lett for å gi lyder fra seg ved væromslag f.eks. Så kan det være greiner el.l som slår mot veggen, om du har noe sånn utenfor. Det er nok ikke noen som kommer inn til dere.

Anonymkode: 2ea9d...fc6

• Liker 1
Skrevet

du trenger hjelp, ta en tur til psykolog før det blir verre, dette kan du klare

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du finner ut av det gi beskjed! Jeg har vært hus redd hele livet.. 

Så jeg forstår deg veldig godt! Det er ikke lett å være redd/urolig når man må gå inn i rom eller etasjer man ikke føler seg trygg i. Som barn var jeg redd kjelleren i huset, selv om det var en koslig kjeller stue, så jeg prøvde å flytte ned dit, sov der i et par mnd, men det hjalp ikke, var fortsatt redd, jeg bare tvang meg igjenom det. Jeg er fortsatt redd der. I huset mitt nå er jeg redd loft etasjen, der jeg bruker som lager, garasjen, og gjesteromet. Føler jeg nå tvinge meg selv. Det hjelper litt hvis det er andre i huset, men jeg kjenner fortsatt uroligheten. Så du er ikke alene! 

Anonymkode: f20e0...1e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du ute av huset på dagtid ?

Anonymkode: 07b2f...e6a

Ja, er stort sett på jobb på dagtid. Har av og til hjemmekontor, så bytter litt på.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Gammelt rekkehus? Regner det er bygd i tre? Mange lyder i et hus en ikke vet hva er, men trehus har lett for å gi lyder fra seg ved væromslag f.eks. Så kan det være greiner el.l som slår mot veggen, om du har noe sånn utenfor. Det er nok ikke noen som kommer inn til dere.

Ja, er fra 60-tallet. Men hvorfor har jeg aldri hørt lydene før? 🙈 

petter333 skrev (2 minutter siden):

du trenger hjelp, ta en tur til psykolog før det blir verre, dette kan du klare

Går allerede til psykolog pga. bruddet med barnefar, får plage ham til å gi meg noen tips 😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du finner ut av det gi beskjed! Jeg har vært hus redd hele livet.. 

Så jeg forstår deg veldig godt! Det er ikke lett å være redd/urolig når man må gå inn i rom eller etasjer man ikke føler seg trygg i. Som barn var jeg redd kjelleren i huset, selv om det var en koslig kjeller stue, så jeg prøvde å flytte ned dit, sov der i et par mnd, men det hjalp ikke, var fortsatt redd, jeg bare tvang meg igjenom det. Jeg er fortsatt redd der. I huset mitt nå er jeg redd loft etasjen, der jeg bruker som lager, garasjen, og gjesteromet. Føler jeg nå tvinge meg selv. Det hjelper litt hvis det er andre i huset, men jeg kjenner fortsatt uroligheten. Så du er ikke alene! 

Huff, så ekkelt! Skjønner ikke at det går an, jeg tror jo ikke på noe overnaturlig eller noe, er egentlig en rasjonell person.

Ungen min kan ikke ha en husredd mamma, så jeg må jo finne en løsning! "Du kan gå ned i kjelleren og hente is du, mamma tør ikke" 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, er stort sett på jobb på dagtid. Har av og til hjemmekontor, så bytter litt på.

Går allerede til psykolog pga. bruddet med barnefar, får plage ham til å gi meg noen tips 😅

Hva med å ha på musikk /radio, så hører du ikke de skumle lydene? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du har nok hørt lydene, men ikke tenkt over det. Er mye lyder her jeg bor også, og jeg la godt merke til det tidligere når mannen var ukependler. 

AnonymBruker
Skrevet

Ved merkelige lyder så har du potensielt skadedyr. Regner ikke med at et gammelt hus er gnagersikret?

Anonymkode: dc86a...47b

AnonymBruker
Skrevet
Tvist skrev (27 minutter siden):

Hva med å ha på musikk /radio, så hører du ikke de skumle lydene? 

Har alltid på radio, hører det lell 😄 Og er jo tre etasjer, radioen hører jeg ikke om jeg er i andreetasjen. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Du har nok hørt lydene, men ikke tenkt over det. Er mye lyder her jeg bor også, og jeg la godt merke til det tidligere når mannen var ukependler. 

Håper det, er bare så rart det kom flere måneder etter at jeg ble alene.

Skrevet

Skallsikring alarm. Da kan du ha på alarm selv om du er inne i huset.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ved merkelige lyder så har du potensielt skadedyr. Regner ikke med at et gammelt hus er gnagersikret?

Anonymkode: dc86a...47b

Det tror jeg ikke, huset jeg vokste opp i hadde mus, det var helt andre lyder. Og, for å forklare lydene, er det dører som åpnes, dunk, sukk, vag musikk som når man hører musikk gjennom et headset, osv. Og barnegråt. Trodde det var barnet, uten at det hadde slått ut på babycall, men det var ikke det.

Kanskje jeg begynner å bli smårar. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
PoisonIwy skrev (Akkurat nå):

Skallsikring alarm. Da kan du ha på alarm selv om du er inne i huset.

Hadde ordnet det om jeg hadde råd 😕

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er husredd når jeg er alene hjemme, eller bare meg og barnet som sover, det har jeg alltid vært uansett hvor jeg bor. Spesielt om natta, får sånn skrekkfilmvibber med en gang og ser øksemordere utenfor alle vinduer. Har ikke gjort så mye med det - setter på noe godmusikk, ser en lystig TV-serie/film, skrur på alt lyst(ekkelt å ikke kunne se ut bare🙈), sjekker at dører er låst, koser litt på katten, ser på noe morsomt på mobilen, dvs prøver å få tankene over på noe annet bare. 

Anonymkode: d7dec...1e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er husredd når jeg er alene hjemme, eller bare meg og barnet som sover, det har jeg alltid vært uansett hvor jeg bor. Spesielt om natta, får sånn skrekkfilmvibber med en gang og ser øksemordere utenfor alle vinduer. Har ikke gjort så mye med det - setter på noe godmusikk, ser en lystig TV-serie/film, skrur på alt lyst(ekkelt å ikke kunne se ut bare🙈), sjekker at dører er låst, koser litt på katten, ser på noe morsomt på mobilen, dvs prøver å få tankene over på noe annet bare. 

Anonymkode: d7dec...1e3

Problemet er bare at jeg er alene hjemme hele tida 🙈 En toåring er liksom ikke betryggende. Er som sagt singel og mutters alene, haha. Jeg gjør det der jeg og, men nå f.eks. sitter jeg i senga og tør knapt gå på badet. 

Aldri vært husredd før, annet enn i huset til besteforeldrene mine. Der sov jeg med låst soveromsdør og bilnøklene på nattbordet i tilfelle jeg måtte hoppe ut av vinduet og stikke av 😅 Bodde der i noen måneder, klarer ikke ha det sånn i årevis 🙈

Skrevet

Siden du bor i rekkehus er jo naboene tett på. Har du fått nye naboer med 'andre lyder' enn de forrige? Har disse naboene tatt i bruk feks kjelleretasjen sin mer enn de forrige gjorde? Har det skjedd bygningsmessige endringer generelt eller hos nabo som kan gjøre at lydene bærer på en annen måte? 

AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (8 minutter siden):

Siden du bor i rekkehus er jo naboene tett på. Har du fått nye naboer med 'andre lyder' enn de forrige? Har disse naboene tatt i bruk feks kjelleretasjen sin mer enn de forrige gjorde? Har det skjedd bygningsmessige endringer generelt eller hos nabo som kan gjøre at lydene bærer på en annen måte? 

Nei, er det samme gamle paret på 90 som bor der 😄 Har hørt en av dem nyse en gang, ellers har det vært tyst. Er enderekkehus, så har bare naboer på én side og.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt problem er hovedsaklig at jeg føler at det alltid er noen der. Står jeg for eksempel i dusjen med lukkete øyne, er det noen bak meg. Alltid noen utenfor synsfeltet. Føler trangen til å nsu meg hele tiden, men tør ikke 🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også begynt å høre nye lyder i huset mitt. Plutselig begynt å slå i trappa ved kulde og vind på utsiden (trappa er mot yttervegg). 

Sånn tror jeg desverre bare det er. Nye lyder oppstår stadig, og etter å ha sjekka andre etasje en 3-4 ganger, har jeg nå konkludert med at det er ikke noe farlig, det er bare trappa. :)

håper du finner en løsning på det. ❤ Veldig vondt å ha det sånn, var husredd veldig lenge selv, spesielt etter brudd. Men aner ikke hvordan jeg løste det, jeg var bare så sliten av å ha det dritt hele tiden, at jeg orket ikke å være redd mer :ler:

Anonymkode: fc02c...a92

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...