Gå til innhold

Beste krem og serum for en på 40år?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sensitiv hud.

Noe som hjelper mot rynker og gjør huden glatt og fin og jevner ut.  Gjerne noe som tar vekk masse "hull" i ansiktet og kvisearr. 

Takk :)

Anonymkode: a1aa0...484

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fukt, masse fukt, og gjerne c-vitamin, retinol osv, husk solkrem! Jeg bruker produkter fra Linda Johansen, har prøvd mye før, både Dermalogica, Mathis, koreanske merker osv, men nå stråler huden min. (Er 47).

Anonymkode: 37c27...90e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler gjerne The Ordinary igjen og igjen og igjen. Gode produkter til en svært rimlig penge. Bommer man på et produkt, har man råd til å kjøpe et annet.

Huden min, 51 og med rosacea, er finere nå enn den var da jeg var 40 med produkter fra TO.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Sensitiv hud.

Noe som hjelper mot rynker og gjør huden glatt og fin og jevner ut.  Gjerne noe som tar vekk masse "hull" i ansiktet og kvisearr. 

Dr Dray er et bra forslag, men fordrer at du har tid og interesse til å sette deg inn hudpleie selv. Du kan også ta en av de mange gratis hudanalysene som finnes på nettet, f.eks. hos SkinCity. Apotek1 tilbyr hudanalyse av hudpleiere i flere Norske byer, du finner oversikten her: https://www.apotek1.no/kroppspleie/hudpleiere-i-apotek1

Som AB over her sier, så er c-vitamin og retnol aktive produkter som kan hjelpe til å forbedre huden, men det er viktig å finne de riktige produktene til akkurat din hudtype. Det finnes flere ulike former for c-vitamin, retinol og syrer (for eksfoliering, som også vil kunne forbedre huden din) i ulike styrkegrader, og man må vite hvordan man bruker dem for å unngå å skade huden. 

Akkurat kvisearr kan være vanskelig å behandle med produkter som påføres huden. Når du beskriver at du har "hull" i ansiktet, snakker vi da om såkalte "ice pick" arr som de helt til høyre på bildet? 

Laser Acne Scar Treatment • Osman Dermatology

Disse må behandles kirurgisk, men du kan antakelig få henvisning fra lege eller hudlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Sensitiv hud.

Lost case. Ingenting hjelper.

Anonymkode: 9094d...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sensitiv hud.

Sæd er magisk for huden. True story.

Anonymkode: e0cd5...f98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for all hjelp. Får sjekke opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med å kombinere c-vit, syrer og retinol. Kjøpt retinol på Skincity Paulas Choice og syrestoner og maske samt c-vit fra The Ordinary.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Peonjenta skrev (Akkurat nå):

Jeg har god erfaring med å kombinere c-vit, syrer og retinol. Kjøpt retinol på Skincity Paulas Choice og syrestoner og maske samt c-vit fra The Ordinary.

Jeg er veldig enig i akkurat dette. Er 40, har litt porer, og litt linjer. C-vitamin og retinol, i kombinasjon med mye fukt, gjør en stor forskjell for min hud.

Men jeg er ekstremt forsiktig med slike produkter vår/sommer. Jeg er glad i å være ute (tur/trening), og selv med beskyttelse gjør syrer huden veldig utsatt for sollys, og kan gjøre vondt verre. Slik som nå når det er en strålende fin helg der jeg har vært mye ute så dropper jeg alt av syrer fra 3 dager før, og starter heller igjen når det er en godværsperiode. 

Anonymkode: cbf7b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er veldig enig i akkurat dette. Er 40, har litt porer, og litt linjer. C-vitamin og retinol, i kombinasjon med mye fukt, gjør en stor forskjell for min hud.

Men jeg er ekstremt forsiktig med slike produkter vår/sommer. Jeg er glad i å være ute (tur/trening), og selv med beskyttelse gjør syrer huden veldig utsatt for sollys, og kan gjøre vondt verre. Slik som nå når det er en strålende fin helg der jeg har vært mye ute så dropper jeg alt av syrer fra 3 dager før, og starter heller igjen når det er en godværsperiode. 

Anonymkode: cbf7b...664

Ja vet, en bør slutte nå og frem til aug sept da man er mere inne.  Men kan man ikke bruke c-vit heller eller kan det også gjøre vondt verre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...