Gå til innhold

Kan du trives uten kjæreste?

Gjest Jon Are

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are

Hei alle sammen. Det er nå en gang slik at det er vanskelig å finne ekte , romantisk kjærlighet nå til dags. Folk er så opptatt av jobb, selvrealisering og det virker som om kjærligheten dør fortere og fortere nå til dags. Jeg er skremt av denne utviklingen. Selv har jeg troen på den varme, utholdende kjærligheten som begge er villig til å jobbe for. Å finne en partner som ikke deler mitt syn på dette, er for meg uaktuellt, og da vil jeg heller være alene. Jeg har innsett at det kan være vanskelig i disse tider å finne denne formen for kjærlighet , som er den eneste riktige for meg. Jeg har derfor lært meg å glede meg over andre ting som dyr, natur,venner, filosofi og litteratur. Jeg er komfortabel og lykkelig i den situasjonen jeg er i nå, og selv om jeg savner kjærligheten , gjør det ikke noe om jeg må vente litt. Men tilbake til spørsmålet, kan dere leve lykkelig som singel uten å miste troen på kjærligheten og romantikken?

Med hilsen fra Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Absolutt.

Om troen på kjærlighet og romantikk har fått seg en smell, så mister jeg den ikke.

Det har jeg lært, at neste gang, om den kommer, skal jeg føle det riktig. Til da er jeg lykkelig som single.

Livet kan leves fullt ut selv om jeg er uten partner akkurat nå. Det er mye godt i det å være alene og. Blant annet at jeg får tid til å kjenne etter hvordan det faktisk er å være meg. Skal jeg fungere i et nytt forhold anser jeg det som en forutsetning.

Endret av Emera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mister aldri troen på ekte kjærlighet og romantikk!!! Vil ha et forhold med feil og mangler, men også troen på å vi sammen kan kjempe for kjærligheten.

Bra skrevet innlegg foresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Jeg har mistet ganske mye av tilliten til menn nå(ikke noe vondt ment, vet det finnes fine mannfolk der ute og, de er bare ikke mulige å finne for meg)

Så jeg trives vel egentlig best alene, iallefall nå for tida..

Om jeg skal stole på en mann igjen, så må jeg ha goood tid!

Jeg er muligens en smule vanskelig på det området..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *kosejoker*
Jeg har mistet ganske mye av tilliten til menn nå(ikke noe vondt ment, vet det finnes fine mannfolk der ute og, de er bare ikke mulige å finne for meg)

Jeg har også mistet fullstendig troen på det motsatte kjønn for tiden. Skjønner bare ikke hvorfor vi ikke kan ha en innebygd radar som varsler om drittsekker før man blir forelsket i dem og går og er ulykkelige i stedet. Men jeg trives da som singel. Ingen forpliktelser til noen andre. Samtidig; jeg savner nok en å være ekstra glad i også. Men nå har jeg vennene mine å være glad i. Heldigvis :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig i dette.

MEN

Hva er kjærlighet og romantikk? Opplever kjærlighet i hverdagen fra familie og venner. Romantikk, hm, hva med å tenne stearinlys, drikke litt vin, og se en artig film eller spille et spill med venner? Følelsene er der uansett, en må aldri gi opp håpet på at noe kan skje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, jeg føler meg lykkelig og fornøyd som singel.

Men så har jeg jo vofsen min også da - dekker mye av ensomhetsfølelsen han!

Men klart man savner litt romantikk og kjærlighet også iblant.

*Xora*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan jeg.Har det bedre nå som singel enn da jeg var i et veldig slitsomt og nedbrytende forhold :) Jeg er litt enig med Seroxata, jeg har også mistet litt troen på menn, men jeg tro det kan finnes snille menn der ute. Håper jeg da iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...har nå vært singel en stund og jeg har gjort mye rart, mest på godt om enn noe på vondt å! ;) Men det ville jeg ikke vært foruten egentlig! Det føles egentlig veldig godt å kunne være "egoist", å oppleve ting jeg har gått glipp av mens jeg var i et forhold! Så klart jeg savner en spesiell å være xtra glad og skjemme litt bort, men den tid den sorg egentlig... det kommer nok en prins på sin hvite ganger før jeg aner det! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Alene_*

Jeg trives i mitt eget selskap jeg - men du verden hvor jeg savner en partner.

Savnet river meg i tusen biter noen ganger.

Men uansett - partner eller ikke, man er ansvarlig for sin egen trivsel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja absolutt - selv om jeg ser at det i enkelte sammenhenger selvfølgelig hadde vært godt/hyggelig/koselig å ha en som var der bare for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er lykkelig som singel!! Vil heller være alene enn å være sammen med en jeg ikke trives med.

Skulle ønske jeg fant en snill mann pga min datter, hun trenger en farsfiurd i livet sitt.. Men det må jo være en jeg ønsker å leve med, drømmen er jo å ha en livet ut!

Trives i mitt eget selskap.. men kjenner savnet av en varm armkrok når høsten siger på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives uten en mann, men det er merkelig hvor frustrerte hormonene kan bli...

Å finne seg elsker, er ikke aktuelt akkurat nå, selv om det lurer et lite kanskje et sted (kommer an på hvem...)

Jeg tror ikke på at jeg vil finne "det helt store"... som regel viser det seg at det ikke var så enkelt når det viser seg at tida ikke klarer slipe ned kantene likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...