Gjest Sukkerert Skrevet 5. mars 2006 #61 Skrevet 5. mars 2006 Viss en vil ha langt hår bør det være en viss tykkelse på det for at det skal se pent ut, men det gjelder for både unge og litt eldre kvinner. Hadde en foreleser på et par og førti som hadde nydelig, bølgete, mørkeblondt silkehår til nedpå rumpa.
monikabrx Skrevet 5. mars 2006 #62 Skrevet 5. mars 2006 Jeg er 33 år og må si jeg er litt enig i at man ikke bør ha for langt hår når man er i 30-årene og oppover. Det kan være fint med langt hår på dem også selvfølgelig, men jeg synes ikke ned til rompa-lengde er noe fint da.. Jeg har skulderlangt hår og det kan jeg fint ha til jeg blir over 40. Men etter det vil jeg nok gå for en smart bob-frisyre. ← planlegger du alt like nøye?? Om jeg skall klippe meg,og når... Blir det den dagen jeg finner ut at jeg har lyst..
Gjest gjest1 Skrevet 6. mars 2006 #63 Skrevet 6. mars 2006 Jeg blir 30 år i år :hår: men synes selv at jeg ser yngre ut enn jeg er. (Jadda, jeg vet, det er mange som sier det. Men det er faktisk ikke mer enn et par uker siden jeg ble spurt om legitimasjon på polet!) Jeg synes selv at jeg ser bra ut med langt hår, og føler meg i alle fall ikke så gammel at jeg synes jeg "bør" klippe det. Antakelig vil jeg leve i omtrendt 50 år til, og da er det nok av tid til å være kjerring!
hilli Skrevet 6. mars 2006 #64 Skrevet 6. mars 2006 Det kommer jo helt an på definisjonen av langt hår. Jeg syns at hår til rumpa er forbeholdt purunge frøkner med tykt og blankt hår, men jeg utelukker ikke at det finnes eldre damer som kler så langt hår selv om jeg tviler sterkt. Selv har jeg frisørskrekk (de aller fleste jeg har besøkt har vært talentløse til annet enn typisk nordisk hår i den mest trendy frisyren, som jeg hater frisører!) og føler at håret må klippes kortere når det når til midt på ryggen, helst litt før, jeg er 26. Skulderlangt hår passer jo for langt flere aldersgrupper, så lenge håret er pent.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #65 Skrevet 6. mars 2006 Ja, men dette er jo din mening da, men du kan da virkelig ikek forvente at alle andre skal ha samme mening. Jeg har snart ned til rompa, og gleder meg til å se hvordan det blir når det blir så langt. Er snart 37, men de som ikke kjenner meg tror jeg er 27-28, kan kanskje ha noe med hårlengden å gjøre ← Jeg har da virkelig ikke forventet at alle andre skal ha sin mening. Jeg skrev innlegget for å si min mening.
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2006 #66 Skrevet 6. mars 2006 Jeg har da virkelig ikke forventet at alle andre skal ha sin mening. Jeg skrev innlegget for å si min mening. ← Jeg mente: har ikke forventet at alle andre skal ha min mening...
Ireth Carnesir Skrevet 7. mars 2006 #67 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Guri Schanke er 43 år. I det forrige skal vi danse programmet hadde hun kjempelangt hår. Hun var fantastisk flott synes jeg. Endret 7. mars 2006 av Ireth Carnesir
Gjest Jalileh Skrevet 7. mars 2006 #68 Skrevet 7. mars 2006 Guri Schanke er 43 år. I det forrige skal vi danse programmet hadde hun kjempelangt hår. Hun var fantastisk flott synes jeg. ← Jepp. Tror som sagt at langt hår kler de som ser unge ut. Ikke at det har noe med alder å gjøre.
Hu i Svingen Skrevet 7. mars 2006 #69 Skrevet 7. mars 2006 Det er jo uhyre viktig å se yngre ut enn man er. Gud forby at man skulle se ut som sin ekte alder.
Gjest Jalileh Skrevet 7. mars 2006 #70 Skrevet 7. mars 2006 Det er jo uhyre viktig å se yngre ut enn man er. Gud forby at man skulle se ut som sin ekte alder. ← Hehe, ja nå er jo jeg bare 23, men når den tid kommer hvor jeg begynner å eldes så regner jeg med at det for min del vil være viktig ja. Hva så?
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #71 Skrevet 22. januar 2008 Langt hår er penest uansett alder synes nå jeg. Bare det er velstelt.
Gjest frisse Skrevet 22. januar 2008 #72 Skrevet 22. januar 2008 Langt utslått hår får et gammelt ansikt til å se eldre ut. Kort hår til "gamle", gir løft til ansiktet. Langt oppsatt hår gir samme effekt.
Gjest sladrekjerringen Skrevet 22. januar 2008 #73 Skrevet 22. januar 2008 Er det bare jeg som har sett sånne eldre damer som har laangt hår, og så uendelig stolt av håret sitt, veiver og blafrer med det? Virker ikke som at de skjønner at håret deres har sett bedre dager?? Tørt, sprøtt hår. Hun ene skrøt av at hun brukte Herbal Essences. Dette er damer i 40-årene. Det ser jo bare trashy og HARRY ut! Nesten som at man skal ha langt hår for enhver pris, uansett hvor tørt og flisete det ser ut. Ey, og spesielt de eldre med tørt og sprøtt hår, IKKE blek det. :/ Nå ser jeg for meg en kvinne på 50 år, med masse solrynker i trynet og en røyk i hånden iført taxiuniformen sin. Puhh.. deilig å kunne si sin mening uten å måtte legge lokk på seg fordi en er for overfladisk.
Gjest Pax Skrevet 22. januar 2008 #74 Skrevet 22. januar 2008 (endret) Gammel tråd, men... Jeg vil ikke si at dette er noe som har med alder å gjøre, men heller hårtype og hva man kler. Dette gjelder uansett alder. Kler man det, og har et flott, sunt og vakkert hår når man en 45 (som f.eks tanta mi), ja da kan man godt ha langt hår. Og, hvis man har lyst til å gå med en frisyre man ikke kler, så ja, gjør endelig det, om det er det man er mest komfortabel med. Komfort spiller også inn. Jeg er 30, og har langt, rødbrunt og sunt hår, som går til midt på ryggen. Kler langt hår bedre enn kort. Endret 22. januar 2008 av Pax
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #75 Skrevet 22. januar 2008 Gammel tråd, men... Jeg synes godt voksne damer kan se kjempefine ut med langt hår, men både for unge og eldre gjelder det jo at håret bør være sunt. Jeg har selv nokså tynt hår som har lett for å bli pistrete, og klipte meg kort/halvlang en gang i noen-og-tjue-årsalderen. JEG kler korte og halvlange frisyrer mye bedre enn lange, så kommer antagelig aldri til å ha veldig langt hår igjen. Men jeg kjenner flere godt voksne damer (40-70) med flott langt hår - ofte har de de oppsatt, i flette eller i hestehale, forresten, eller har ikke hår ned til livet, men rettklipt litt kortere. Jeg synes det er ekstra fint når eldre damer har frisyrer som skiller seg litt ut - veldig mange virker jo som de løper til frisøren for å klippe seg og få krøllpermanent straks de fyller 40. Langt hår eller i hvert fall en litt fin frisyre vitner om personlighet. Men for all del - har man pistrete og flisete hår er sannsynligheten stor for at man ville sett bedre ut med kortere frisyre, uavhengig av alder.
Gjest Gjest_lina_* Skrevet 22. januar 2008 #76 Skrevet 22. januar 2008 Jeg har ingen aldersgrense for når man "må" klippe seg kort, men jeg synes de fleste ser bedre ut med kort hår enn med langt. I hovedsak syns jeg at langt hår er for unge, hvis man ikke har en flott hårmanke. Langt hår som henger rett ned er kjedelig og framhever ikke ansiktet på en god måte.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2008 #77 Skrevet 22. januar 2008 Jeg synes nesten uten unntak at jenter/kvinner er finest med langt hår. Som denne tråden viser er det uenighet om akkurat det emnet. MEN, det er da bare kvinnen selv om kan bestemme dette? Enkelte her inne får det til å høres ut som de plages av hvordan andre mennesker ser ut på håret. Ærlig talt folkens, spiller det noen rolle for dere om andre har langt eller kort hår? Eller om de ser eldre eller yngre ut enn de er?
Suzy Skrevet 22. januar 2008 #78 Skrevet 22. januar 2008 Artig debatt dette her - jeg fylte 36 i høst og har sagt til flere at nå skal jeg spare håret mitt skikkelig langt for siste gang i livet (for jeg har alltid trodda at man liksomikek skal ha langt hår når man passerer 40 eller noe slikt), men de fleste har bare ledd av meg og himlet med øynene. Jeg har lyst hår som er relativt langt, litt lenger enn skuldrene, og har mye fall og lys blondt hår - ser sjøl at det fort blir tørt på vinteren, så jeg tipper jeg kommer til å bli kortere med årene, for slitent hår er ikke bra i noen alder. Men jeg er veldig glad i å ha lengde på håret og føler det er meg, så vi får se om jeg står for det jeg har sagt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå