Ukjent. Skrevet 13. april 2021 #1 Del Skrevet 13. april 2021 Åpenbart at Nakstad har kjørt sitt eget løp og også gått utover sine mandater. Her bør hodene rulle i Helsedirektoratet. https://www.dn.no/politikk/fhi-forsker-tordnet-mot-espen-nakstad-i-epost-det-er-ikke-akseptabelt-a-forholde-seg-sa-lettvint-til-dette/2-1-994095?fbclid=IwAR241L94aph7gP4HvotK2Fol_X-fa7Z_pjK5V0XOyrPXXKyzEMjEaNd2rKk&utm_campaign=editorial&utm_medium=organic_social&utm_source=facebook.com 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 13. april 2021 #2 Del Skrevet 13. april 2021 Betalingsmur. 😕 Gidder du sitere litt fra artikkelen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 13. april 2021 #3 Del Skrevet 13. april 2021 Fått seg et par riper i lakken i det siste, Nakstad. "Må under 200 smittede" var vel litt spikeren i kista for hans troverdighet. Veldig interessant det som nevnes om skolene i innlegget over her. Har prøvd å si dette her tidligere, for en del døve ører. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 13. april 2021 #4 Del Skrevet 13. april 2021 (endret) Tja. Jeg kom over en diskusjon på Twitter angående dette med skolestenging. En utenlandsk fagperson la ut masse grafer fra diverse land. Alle viste det samme; stigende smitte, skolene stengte, to-tre uker etter skolestenging så bikket smitten nedover. Korrelasjon eller kausalitet? Si det. Det er mye upløyd mark og nye problemstillinger her. Tiltak skjer jo sjelden alene, man gjør flere ting på en gang, og så er det kanskje totaleffekten av alt som hjelper. Jeg skulle gjerne linket tråden her, men jeg har ikke funnet noen god måte å lete opp gamle innlegg på Twitter. 😕 Endret 13. april 2021 av Guile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 13. april 2021 Forfatter #5 Del Skrevet 13. april 2021 Guile skrev (4 minutter siden): Tja. Jeg kom over en diskusjon på Twitter angående dette med skolestenging. En utenlandsk fagperson la ut masse grafer fra diverse land. Alle viste det samme; stigende smitte, skolene stengte, to-tre uker etter skolestenging så bikket smitten nedover. Korrelasjon eller kausalitet? Si det. Det er mye upløyd mark og nye problemstillinger her. Tiltak skjer jo sjelden alene, man gjør flere ting på en gang, og så er det kanskje totaleffekten av alt som hjelper. Jeg skulle gjerne linket tråden her, men jeg har ikke funnet noen god måte å lete opp gamle innlegg på Twitter. 😕 Men Nakstad har etter smittevernloven ikke lov å kjøre sitt eget løp: han skal følge råd fra ekspertene i FHI, og de mente noe annet. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 13. april 2021 #6 Del Skrevet 13. april 2021 Guile skrev (42 minutter siden): Tja. Jeg kom over en diskusjon på Twitter angående dette med skolestenging. En utenlandsk fagperson la ut masse grafer fra diverse land. Alle viste det samme; stigende smitte, skolene stengte, to-tre uker etter skolestenging så bikket smitten nedover. Korrelasjon eller kausalitet? Si det. Det er mye upløyd mark og nye problemstillinger her. Tiltak skjer jo sjelden alene, man gjør flere ting på en gang, og så er det kanskje totaleffekten av alt som hjelper. Jeg skulle gjerne linket tråden her, men jeg har ikke funnet noen god måte å lete opp gamle innlegg på Twitter. 😕 Samtidig har smitten steget etter alle skoleferier, bortsett fra kanskje nå i påsken. Det viser at skolestenging som forløsende formel, som enkelte liker å tro det er, ikke eksisterer. At det skjer smitte i skolen er det liten tvil om, men skjer det så mye som noen liker å tro? Tvilsomt. Mange virker også å ta det for gitt at barna plutselig ikke har sosial kontakt om skolene stenger, men det har de jo. Sannsynligvis hadde de en del mindre i fjor, men ikke etter dette året her. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LastSummer Skrevet 13. april 2021 #7 Del Skrevet 13. april 2021 Selvfølgelig skjer smitten i skolene? Og barnehagene. Det er jo helt tydelig nå med de muterte variantene. Var ikke slik i fjor nei, men nå er det helt klart. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 13. april 2021 #8 Del Skrevet 13. april 2021 Example skrev (2 minutter siden): Samtidig har smitten steget etter alle skoleferier, bortsett fra kanskje nå i påsken Så... Smitten stiger når elevene kommer tilbake på skolen, er det det du sier? 🤔 Å holde barna hjemme, hvertfall de yngre, har jo også den effekten at foreldrene tvinges til å være hjemme samtidig. Færre kontaktpunkter, mindre smitte der også. Alt i alt tror jeg ikke det er så dumt å stenge skolene hvis det overordnede målet er å slå ned smitte. Men så har man selvfølgelig hensynet til barna også. Det er vanskelig det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LastSummer Skrevet 13. april 2021 #9 Del Skrevet 13. april 2021 Virker forresten som om Nakstad er sliten av dette, forståelig nok. Samme med Erna. De klarer jo snart ikke prate ordentlig når de snakker om Covid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 13. april 2021 #10 Del Skrevet 13. april 2021 Kommunikasjonsflyten Nakstad, Stoltenberg, Guldvog, Høie, Solberg har vært helt krise i lengre tid nå. Råd og regler i alle retninger. Utrolig at de ikke klarer å samkjøre seg bedre. LastSummer skrev (2 minutter siden): Virker forresten som om Nakstad er sliten av dette, forståelig nok. Samme med Erna. De klarer jo snart ikke prate ordentlig når de snakker om Covid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 13. april 2021 #11 Del Skrevet 13. april 2021 Hvorfor i alle dager skulle koronaviruset hoppe over elever på skolen og barn i barnehage? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 13. april 2021 #12 Del Skrevet 13. april 2021 Guile skrev (Akkurat nå): Så... Smitten stiger når elevene kommer tilbake på skolen, er det det du sier? 🤔 Å holde barna hjemme, hvertfall de yngre, har jo også den effekten at foreldrene tvinges til å være hjemme samtidig. Færre kontaktpunkter, mindre smitte der også. Alt i alt tror jeg ikke det er så dumt å stenge skolene hvis det overordnede målet er å slå ned smitte. Men så har man selvfølgelig hensynet til barna også. Det er vanskelig det der. Smittetallene etter ferier reflekterer gjerne smitte skjedd i ferier. Nå er det jo sånn at de som kan, allerede jobber hjemmefra. De som ikke kan jobbe hjemmefra nå jobber i yrker hvor det er behov for folk PÅ jobb. Enten det er helsepersonell, transportarbeidere, butikkmedarbeidere i matbutikker, lærere eller barnehageansatte, så er det gjerne behov for folk på jobb uansett om noen tvinges til å gå hjemme å passe barn. Så den effekten blir svært liten totalt sett, annet at enda flere kan havne i en unødvendig skvis mellom familie og jobb. Hensynet til barna er viktig. Det vil være forferdelig å stenge skolene igjen som i fjor. Heldigvis skjer det i liten grad nå, annet enn i Oslo, og ikke for de minste barna. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
J.E Skrevet 13. april 2021 #13 Del Skrevet 13. april 2021 Guile skrev (1 time siden): Tja. Jeg kom over en diskusjon på Twitter angående dette med skolestenging. En utenlandsk fagperson la ut masse grafer fra diverse land. Alle viste det samme; stigende smitte, skolene stengte, to-tre uker etter skolestenging så bikket smitten nedover. Korrelasjon eller kausalitet? Si det. Det er mye upløyd mark og nye problemstillinger her. Tiltak skjer jo sjelden alene, man gjør flere ting på en gang, og så er det kanskje totaleffekten av alt som hjelper. Jeg skulle gjerne linket tråden her, men jeg har ikke funnet noen god måte å lete opp gamle innlegg på Twitter. 😕 https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.04.06.21254993v1.full.pdf Var det denne studien du mente? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TantePose Skrevet 13. april 2021 #14 Del Skrevet 13. april 2021 DN har også i kveld et innlegg fra en jusprofessor, leger og forskere. Innlegg: Et byråkratisk maktkupp i koronahåndteringen. Helsedirektoratet gir smittevernråd som ikke er faglig forankret hos FHI. Det har ikke direktoratet mandat til å gjøre, og enda verre: Det kan skade befolkningen. https://www.dn.no/innlegg/koronaviruset/koronakommisjonen/smittevern/innlegg-et-byrakratisk-maktkupp-i-koronahandteringen/2-1-994555 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 13. april 2021 Forfatter #15 Del Skrevet 13. april 2021 TantePose skrev (Akkurat nå): DN har også i kveld et innlegg fra en jusprofessor, leger og forskere. Innlegg: Et byråkratisk maktkupp i koronahåndteringen. Helsedirektoratet gir smittevernråd som ikke er faglig forankret hos FHI. Det har ikke direktoratet mandat til å gjøre, og enda verre: Det kan skade befolkningen. https://www.dn.no/innlegg/koronaviruset/koronakommisjonen/smittevern/innlegg-et-byrakratisk-maktkupp-i-koronahandteringen/2-1-994555 Det fremstår mer og mer som at Nakstad har kjørt one man show. Forskerne fra FHI påpekte også noe sånt som at Nakstad undergraver deres data som baserer seg på norske forhold. Dette har vært gjennomgående i kommunikasjonen fra Nakstad: han spyr ut data fra andre land fullstendig uten proporsjon og sammenligning mot norske forhold. Og dette har han fått gjøre i media i et helt år uten at noen journalister har tort (eller evnet?) å stille ett jævla kritisk spørsmål. Den eneste som utad har talt Nakstad mitt i mot er Mette Kalager. Og Nakstad faller fullstendig gjennom når han blir stilt til veggs. Det er bare så synd at det bare er DN som tør trykke dette. Hvor er resten av media som hvermannsen faktisk leser? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 13. april 2021 #16 Del Skrevet 13. april 2021 Ukjent. skrev (9 minutter siden): Den eneste som utad har talt Nakstad mitt i mot er Mette Kalager Samme Kalager som har sluttet seg til dette Great Barrington greiene? Ikke noe kvalitetstegn det.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ukjent. Skrevet 13. april 2021 Forfatter #17 Del Skrevet 13. april 2021 Guile skrev (4 minutter siden): Samme Kalager som har sluttet seg til dette Great Barrington greiene? Ikke noe kvalitetstegn det.. Det vet jeg ikke? Men skjønner ikke helt hvorfor du mener kritiske røster ikke er et kvalitetstegn. Så vidt meg bekjent er det et opprop fra leger over hele verden. Men de er jo selvsagt idioter tenker du...? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
13579 Skrevet 13. april 2021 #18 Del Skrevet 13. april 2021 Example skrev (2 timer siden): Fått seg et par riper i lakken i det siste, Nakstad. "Må under 200 smittede" var vel litt spikeren i kista for hans troverdighet. Veldig interessant det som nevnes om skolene i innlegget over her. Har prøvd å si dette her tidligere, for en del døve ører. Nakstad, i likhet med politikerne, har da aldri tatt smitten på alvor, han har bare tilrådd lette tiltak. Hadde han innsett alvoret, hadde han for lengst tilrådd forbud mot en hver mellommenneskelig kontakt, og han hadde bedt om et langvarig og strengt overvåket portforbud hele døgnet i hele landet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Optimo Skrevet 13. april 2021 #19 Del Skrevet 13. april 2021 Ukjent. skrev (39 minutter siden): Det vet jeg ikke? Men skjønner ikke helt hvorfor du mener kritiske røster ikke er et kvalitetstegn. Så vidt meg bekjent er det et opprop fra leger over hele verden. Men de er jo selvsagt idioter tenker du...? Ikke idioter, men tar helt feil. Utallige folk har påpekt svakhetene. Søk også litt rundt hvem som står bak, hvis du er interessert. Tråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 13. april 2021 #20 Del Skrevet 13. april 2021 Ukjent. skrev (2 timer siden): Men Nakstad har etter smittevernloven ikke lov å kjøre sitt eget løp: han skal følge råd fra ekspertene i FHI, og de mente noe annet. Han har retten til å gjøre en risikovurdering basert på tilgjengelige eksperter. Det er garantert konkurrerende statestikker i FHI; Nakstad har lent seg til føre var prinsippet her. Ser man på historien i forhold til bølger, har han rett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg