Gå til innhold

hvor mye proteiner for å bygge litt muskler etter en liten styrkeøkt?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har inntatt x1 kroppsvekt med protein i dag. Er det nok? Altså 60 gram. + lurer på iom treningen egentlig hadde noe effekt. Merket ikke at jeg brant like mye som sist i musklene.. for er blitt sterkere. Bare gjorde øvelser, og det brant litt. Kjenner det litt nå, men ikke så mye som sist...jeg trener hjemme, så er usikker på hvordan jeg kan øke belastning på hjemmetrening uten utstyr?

Anonymkode: 7f498...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det aller viktigste er at du får i deg nok kalorier. På overskudd hvis du vil bygge muskler/styrke og vedlikehold hvis du er overvektig. Individer som er lite fysisk aktive er anbefalt å innta 100 + gram proteiner daglig. Mye debatt rundt om proteininntaket til en person som trener jevnlig, noen mener man trenger mindre, andre høyere. Personlig ser jeg bedre resultater når det høyere.

At du slutter å være støl etter trening betyr bare at kroppen har adaptert seg til treningsstimulien (positivt). På tide å øke intensitet/utholdenhet :)

Lykke til!

Anonymkode: 3981b...1a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein bør auke proteininntaket ved trening, og spesielt styrke. Det er litt ulike anbefalingar der ute, men ein del forskning viser at 1,5-1,7 gram pr kg kroppsvekt per dag er ganske optimalt. Om ein ligg med eit kaloriunderskot, så bør ein auke dette. 

For å bygge muskler, bør du kjøre såpass høg belastning at du ikkje klarer fleire enn 5-8 repitisjoner etter ei innkjøringsfase med litt repitisjoner. 

Det finnes mange måter å trene heime på, men det spørs kva du trener. 
For min del så er slynge. Du får ei brukbar slynge til 399kr som eg har:
https://billigfitness.no/products/slyngetrener-blackpro
Elles er det mange øvelser ein kan gjera med det ein har heime, men det blir ofte dei samme øvelsene. 

Endret av Fjellmannover190
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For damer 1,2-1,6 g protein per kg kroppsvekt hvis du trener for å bygge muskler. 

Anonymkode: 6a4a7...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter trening bør man ha seg mellom 20-30gram protein etter trening.

Endret av Sunset90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...