Gå til innhold

Er det noen som jogger tidlig på morgenen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har veldig lyst til å starte, men jeg trenger oppmuntrende ord fra dere som allerede gjør dette. Grunnen er rett og slett fordi det er færre folk på veien og fordi det er en kick start på dagen. Jeg tenker på tidspunktet rundt klokken seks om morgenen. Et tips jeg kom over en gang var å legge frem treningsklær dagen før, samt sove tidlig.

Hvem blir med? La oss heie på hverandre.

Anonymkode: 0ecd2...cb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg jogger som det første jeg gjør om morgenen. Ikke så tidlig som kl 6, for det betyr jeg må gå på badet kl 21.30. Det er ikke et godt voksen liv for meg. Er fornøyd med alt som fullføres innen kl 08.30, så jeg kan starte å jobbe til kl9. 
Samme rutine hver morgen jeg løper, da slipper jeg å tenke. 

Anonymkode: c2f41...91d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir med! Etter en graviditet med høy vektoppgang trenger denne kroppen å starte med treningen igjen. Tidlig om morgenen er perfekt tidspunkt - før samboer har dratt på jobb slik at han sover sammen med baby mens jeg jogger. Ellers må det bli på kvelden etter baby har lagt seg, og da er det så vondt å løpe, får bare veldig smertefull hold og må gi meg. Jogging før frokost derimot kan jeg takle! Skulle gjerne hatt en hund som kunne mase på meg om morgentrening, så kanskje skaffe det?

Anonymkode: 34d4a...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg trener alltid på morgenen, har jeg gjort i mange år nå. Trener stort sett styrke, men prøver å få inn ei løpeøkt eller to i løpet av uka. Deilig start på dagen og man slipper å tenke på treningen i løpet av arbeidsdagen. Når jeg er ferdig på jobb er jeg dausliten og har null overskudd til trening, derfor fungerer jeg best om morgenen. Står opp kl 5 hver dag, spiser frokost etter trening, trener best på tom mage. Legger alltid fram klær på kvelden så det er klart til å hoppe rett i treningstøyet når jeg står opp. Pleier å drikke en energidrikk(nocco eller lignende) før trening da for å få i meg litt koffein, en kopp kaffe fungerer også for den som liker det.

Anonymkode: cf856...1d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar ofte en tidlig tur. 6.30. Alt fra langtur i fjellet (sommerhalvåret), motbakkeintervaller, eller løp på bane (vinter eller dårlig vær). 

Mitt beste tips er 1) nok søvn 2) legg frem klær dagen før 3) ikke tenk i det klokka ringer, bare gjør. For jeg lover at det aller verste med en slik rutine er tankene som går gjennom hodet ditt akkurat i det du våkner. Når du først kommer deg ut føles det helt fantastisk. 

Jeg løper ofte med samboeren min, eller ei venninne, det gir ekstra motiviasjon. 

Føl også på hvilken næring du trenger. Jeg trodde jeg måtte ha noe mat ikroppen. Men i realiteten presterer jeg bedre om jeg bare tar noen slurker vann. Andre igjen trenger en frukt, eller et knekkebrød. 

Anonymkode: 8109c...bac

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg blir med! Etter en graviditet med høy vektoppgang trenger denne kroppen å starte med treningen igjen. Tidlig om morgenen er perfekt tidspunkt - før samboer har dratt på jobb slik at han sover sammen med baby mens jeg jogger. Ellers må det bli på kvelden etter baby har lagt seg, og da er det så vondt å løpe, får bare veldig smertefull hold og må gi meg. Jogging før frokost derimot kan jeg takle! Skulle gjerne hatt en hund som kunne mase på meg om morgentrening, så kanskje skaffe det?

Da begynner du med å jogge først, og skaffer hunden ETTERPÅ, når du har fått inn en god rutine som har vart i 8-12 mnd. Du skaffer ikke bikkja først.

Anonymkode: a2556...199

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Løper så jeg er ferdigtrent til før kl 6. Må rekke dusj/ordne meg og styre med små barn før avgang til barnehage og jobb 07.20😅 

Anonymkode: b05eb...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da begynner du med å jogge først, og skaffer hunden ETTERPÅ, når du har fått inn en god rutine som har vart i 8-12 mnd. Du skaffer ikke bikkja først.

Anonymkode: a2556...199

Hvorfor ikke? Vi har tenkt på å kjøpe valp lenge, og når den blir litt større og klar for det tenker jeg å ta med den med på løpetur. Hva er galt med det? Er ikke sånn at vi har tenkt å skaffe oss hund utelukkende kun for løping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjorde det før men sluttet, syns det var så ekkelt med folk som plystret etter meg, kommenterte kroppen min og som ropte "heia heia heia" etter meg

Anonymkode: db5b3...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor ikke? Vi har tenkt på å kjøpe valp lenge, og når den blir litt større og klar for det tenker jeg å ta med den med på løpetur. Hva er galt med det? Er ikke sånn at vi har tenkt å skaffe oss hund utelukkende kun for løping.

Gå for en rolig rase i allefall, de fleste hunder tåler det så lenge de blir vandt med det. Har selv en golden retriever med på joggetur.😄 Hun krevde nok mens hun var tenåring for å si det sånn😝

Anonymkode: 348c3...cb4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Gå for en rolig rase i allefall, de fleste hunder tåler det så lenge de blir vandt med det. Har selv en golden retriever med på joggetur.😄 Hun krevde nok mens hun var tenåring for å si det sånn😝

Anonymkode: 348c3...cb4

Ja, vi ser etter en familiehund som er glad i både kos og turer. Vi går en times tur med barnevogna hver formiddag/ettermiddag, og som sagt planlegger jeg å løpe om morgenen. Ser virkelig ikke hva problemet er da med å skaffe oss en hund? Kan noen komme med en seriøs forklaring på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå ble jeg motivert, jogger alltid på kvelden, men skal prøve å ta meg en tur på morgenen. En gang i uken i første rekke :)

Anonymkode: 50819...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trener også om morgen løping/styrke. Står opp 0500.

1. Sett på kaffe kvelden før, så det bare er å trykke på knapp (hvis du må ha en kopp for å komme igang)

2. Legg frem klær

3. Ikke tenk idet klokka ringer, bare stå opp. 

Og ja, alt blir til slutt en vane :)

Anonymkode: 3894b...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå blir jeg inspirert her. Spesielt at det kommer til å bli en vane til slutt. Dere som har alarm 05.00 imponerende. Skal dere rekke jobb etter økta?

Ts 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg løper mye med barnevogn for å få trent, kanskje det kan fungere for deg? Begynte med det når barna var rundt 6 måneder og kunne bytte til sportsdel.

Anonymkode: a4cbe...131

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ja, vi ser etter en familiehund som er glad i både kos og turer. Vi går en times tur med barnevogna hver formiddag/ettermiddag, og som sagt planlegger jeg å løpe om morgenen. Ser virkelig ikke hva problemet er da med å skaffe oss en hund? Kan noen komme med en seriøs forklaring på det?

Det er noen som alltid vil skrive det når man skriver at man vil ha hund. 

Anonymkode: a6a97...6c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå blir jeg inspirert her. Spesielt at det kommer til å bli en vane til slutt. Dere som har alarm 05.00 imponerende. Skal dere rekke jobb etter økta?

Ts 

Akkurat nå har jeg hjemmekontor, så kunne egentlig trent kl 0700 eller rundt lunsj. Skal ikke rekke noen verdens ting.

Men jeg er så glad i å starte dagen tidlig og få bevegd meg før jeg setter meg ned foran PC.. Er rett og slett et A-menneske, da er det kanskje lettere. Har mer energi på morran enn ettermiddag/kveld. Også er det dette med vanen😅 det er faktisk ikke kødd. Med mindre man hater vaner da. Vi er jo forskjellige.

Anonymkode: 3894b...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er noen som alltid vil skrive det når man skriver at man vil ha hund. 

Anonymkode: a6a97...6c4

Ja, tydeligvis. Men ser at vedkommende har fått 5 likes på kommentaren sin, så det er visst mange som er enige. Hadde satt pris på en begrunnelse, vil jo ikke gjøre noe «feil». Visste ikke man måtte være topptrent for å «få lov» til å kjøpe hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Ja, tydeligvis. Men ser at vedkommende har fått 5 likes på kommentaren sin, så det er visst mange som er enige. Hadde satt pris på en begrunnelse, vil jo ikke gjøre noe «feil». Visste ikke man måtte være topptrent for å «få lov» til å kjøpe hund?

Jeg tipper at det første innlegget ditt kunne oppfattes som at du ville ha en hund kun for å komme deg ut av huset. Etterpå sier du jo at det er noe dere har tenkt på lenge, da er det jo noe annet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg tipper at det første innlegget ditt kunne oppfattes som at du ville ha en hund kun for å komme deg ut av huset. Etterpå sier du jo at det er noe dere har tenkt på lenge, da er det jo noe annet. 

Nei altså, det er vel ingen som kjøper seg hund kun for å komme seg ut av huset? Veldig merkelig at vedkommende så for seg det. Og atpåtil være så bastant på at det må jeg for pokker ikke gjøre. Jeg skriver i innlegget at vi er en liten familie med en baby, jeg kjøper meg da ikke en hund for å løpe ute med i flere timer, jeg kjøper såklart en familiehund som liker å gå turer/små joggeturer.🤦‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...