AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #1 Del Skrevet 12. april 2021 Kan det forstås som at man blir rørt og veldig følelsesladet men på en positiv måte? eller er sentimental utelukkende negativt ladet? Anonymkode: 28db8...afa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktualia Skrevet 12. april 2021 #2 Del Skrevet 12. april 2021 Jeg syns det veldig ofte er positivt ladet, jeg. Eks «dette fatet er ikke verdt så mye, men det har masse sentimental verdi for meg, for farmor serverte alltid vafler på det». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 13. april 2021 #3 Del Skrevet 13. april 2021 (endret) Ja, det mener jeg absolutt. Sentimental er ett av de ordene som kan være både negativt og positivt ladet avhengig av sammenhengen det står i. Endret 13. april 2021 av Ullvott Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. april 2021 #4 Del Skrevet 13. april 2021 Sentimental er jeg når jeg ser kjærlighetsfilmer, særlig de med lykkelig slutt, og da er sentimental positivt ladet i alle fall. Synes egentlig det som regel er det når jeg hører ordet? Ikke så ofte jeg hører det brukt i negativ setting. Det må i så fall være fra noen som hater sentimentale følelser, sentimentalitet generelt og tårer. Man har jo gjerne sentimentale følelser overfor ting man husker fra barndommen, ting man husker fra begynnelsen av forholdet da man møtte mannen i sitt liv (yndlingssangen blir man sentimental av å høre igjen 25 år senere f.eks). Masse positive vibber fra det ordet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå