Gå til innhold

Kan ordet sentimental brukes på en positiv måte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan det forstås som at man blir rørt og veldig følelsesladet men på en positiv måte?

eller er sentimental utelukkende negativt ladet?

Anonymkode: 28db8...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det veldig ofte er positivt ladet, jeg. Eks «dette fatet er ikke verdt så mye, men det har masse sentimental verdi for meg, for farmor serverte alltid vafler på det».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det mener jeg absolutt. Sentimental er ett av de ordene som kan være både negativt og positivt ladet avhengig av sammenhengen det står i. 

Endret av Ullvott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sentimental er jeg når jeg ser kjærlighetsfilmer, særlig de med lykkelig slutt, og da er sentimental positivt ladet i alle fall. Synes egentlig det som regel er det når jeg hører ordet? Ikke så ofte jeg hører det brukt i negativ setting. Det må i så fall være fra noen som hater sentimentale følelser, sentimentalitet generelt og tårer.

Man har jo gjerne sentimentale følelser overfor ting man husker fra barndommen, ting man husker fra begynnelsen av forholdet da man møtte mannen i sitt liv (yndlingssangen blir man sentimental av å høre igjen 25 år senere f.eks). Masse positive vibber fra det ordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...