Gå til innhold

Jeg har byttet til sommerdekk og det har kommet snø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det har kommet litt snø i natt, ikke så mye men det er hvitt og jeg har byttet til sommerdekk. Kan jeg prøve å kjøre eller bør jeg prøve å finne en annen måte å komme meg på jobb på? Det blir ikke lett for er ikke buss som går her.

hvis jeg kjører forsiktig går det vel bra?

Anonymkode: 04fec...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du bør absolutt la bilen stå. Skjer en ulykke kan du sitte igjen med økonomisk ansvar dersom bilen ikke er rett skodd for fører. 

Anonymkode: a4120...a5a

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kjører ikke på sommerdekk om det er dn. Politiet har sendt ut anbefaling om å la bilen stå. Skjer det en ulykke får det store konsekvenser ifht forsikringen.

Anonymkode: 00bca...ed3

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du bør absolutt la bilen stå. Skjer en ulykke kan du sitte igjen med økonomisk ansvar dersom bilen ikke er rett skodd for fører. 

Det er det jeg er redd for ja, derfor sto jeg opp ekstra tidlig i dag i fall jeg må finne på en annen måte å komme med på jobb på. Jeg skal nedover, jobben er lavere og nærmere kysten, så pleier å være bart der flere ganger når det er snø her. Er nok kanskje bare noen få kilometer med snøføre før det blir bart. 

Har IF forsikring med kasko pluss forsikring, vil de trekke mye hvis jeg kolliderer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kjører ikke på sommerdekk om det er dn. Politiet har sendt ut anbefaling om å la bilen stå. Skjer det en ulykke får det store konsekvenser ifht forsikringen.

Ja derfor jeg sto opp ekstra tidlig i dag utfall jeg måtte finne på en annen måte å komme med til jobb på. 
har if forsikring med kasko plus, hvordan ender det om jeg kolliderer hvis jeg tar bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja derfor jeg sto opp ekstra tidlig i dag utfall jeg måtte finne på en annen måte å komme med til jobb på. 
har if forsikring med kasko plus, hvordan ender det om jeg kolliderer hvis jeg tar bilen?

Du får en svært avkortet forsikringsutbetaling. Du må evt høre med forsikringen din om detaljene, men i ytterste konsekvens risikerer du å ikke få dekket kasko.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det vil 100% sikkert ende med at IF enten lar deg ta hele eller store deler av regninga dersom du har et uhell på snøføre med sommerhjul på. 

Anonymkode: 24ad4...0fe

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du får en svært avkortet forsikringsutbetaling. Du må evt høre med forsikringen din om detaljene, men i ytterste konsekvens risikerer du å ikke få dekket kasko.

Men jeg får dekket motparten? Isåfall tar jeg sjansen tror jeg, skal kjøre veldig pent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det vil 100% sikkert ende med at IF enten lar deg ta hele eller store deler av regninga dersom du har et uhell på snøføre med sommerhjul på. 

Anonymkode: 24ad4...0fe

Risikerer jeg å måtte betale for motparten også eller kun min bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men jeg får dekket motparten? Isåfall tar jeg sjansen tror jeg, skal kjøre veldig pent 

Du risikerer å ikke få dekket noe som helst, og miste førerkortet. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du risikerer å ikke få dekket noe som helst, og miste førerkortet. 

Skal kjøre sakte og forsiktig hvis jeg kjører

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen gamle kjettinger i garasjen som ikke er brukt på flere år men de passer hjulene på bilen, kan jeg ta på de eller er ikke det heller nok? Det tar meg kun 10 minutter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal kjøre sakte og forsiktig hvis jeg kjører

Det har ingenting å si. Hvorfor kan du ikke følge regler om å ha dekk etter forholdene som alle andre er pliktige til? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det har ingenting å si. Hvorfor kan du ikke følge regler om å ha dekk etter forholdene som alle andre er pliktige til? 

Har noen gamle kjettinger i garasjen som ikke er brukt på flere år men de passer hjulene på bilen, kan jeg ta på de eller er ikke det heller nok? Det tar meg kun 10 minutter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen gamle kjettinger i garasjen som ikke er brukt på flere år men de passer hjulene på bilen, kan jeg ta på de eller er ikke det heller nok? Det tar meg kun 10 minutter 

Det er fortsatt ikke vinterdekk. Er ikke bare feste som er viktig, men og drenering. Hvorfor ber du om råd når du likevel kommer til å kjøre? La bilen stå og finn en annen måte å komme deg på jobb på. Eller bruk tiden din på å skifte tilbake til vinterdekk.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er fortsatt ikke vinterdekk. Er ikke bare feste som er viktig, men og drenering. Hvorfor ber du om råd når du likevel kommer til å kjøre? La bilen stå og finn en annen måte å komme deg på jobb på. Eller bruk tiden din på å skifte tilbake til vinterdekk.

Har ikke bestemt meg enda, derfor jeg vil høre hva andre sier her inne. Mitt problem er at det er svært vanskelig for meg å komme meg på jobb uten bil, da må jeg ringe taxi og det koster flere hundre kroner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det tar ca 30 min å skifte dekk, skift selv og dra på jobb.. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tar ca 30 min å skifte dekk, skift selv og dra på jobb.. 

De er på dekkhotell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har ikke bestemt meg enda, derfor jeg vil høre hva andre sier her inne. Mitt problem er at det er svært vanskelig for meg å komme meg på jobb uten bil, da må jeg ringe taxi og det koster flere hundre kroner

Bedre med noen hundre kroner i taxiregning enn å utsette deg selv og potensielt andre også for alvorlig skade? For ikke å snakke om inndragelse av førerkort, trøbbel med forsikringsselskapet og gigantiske kostnader. Du har faktisk 0 kontroll med sommerdekk på snø, selv om du selv liker å tro det.

Anonymkode: 54aa4...ea5

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

La bilen stå, du er til fare både for deg selv og andre i trafikken med sommerfekk på! 

Du kan safe deg med noen hundrelapper i taxi, men du tar allikevel sjansen? Du kan ende opp med hundretusener i ansvar(en ting er skade på andres bil/eiendom, men du kan også forårsake skade på mennesker! Og du kan miste førerkortet?!? 

vil du velge hundrelapper i taxi, og ingen risiko, eller velge høy risiko med bunnløst erstatningskrav og førerkortet ditt? Hvordan skal du komme deg på jobb fremover da? 

Anonymkode: d9cf1...74f

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...