Gå til innhold

Dating, forhold og tidspress

Fremhevede innlegg

Skrevet
Måneskinn skrev (4 timer siden):

Ja dette fremholder du til stadighet. Jeg tror du selv må se på hvilke damer du velger og hvorfor - for dette rimer ikke med de damene jeg kjenner og vet om. Så langt derifra. Klart det finnes unntak, men de damene som er på jakt etter noe skikkelig de vil også vente med sex. 

Så disse historiene dine tror jeg rett og slett ikke på, de fremstår litt krampaktige noen ganger.  

Det ser ut som du også har hengt litt her inne når vi ser på telleren din. Hver eneste dag finner vi mange innlegg der det nevnes at menn er noen svin som dumper damer etter at de har hoppet til sengs på date en eller to. Så du får tro hva og krampaktig du vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Engel skrev (2 timer siden):

Kommer nok litt an på hva hver enkelt tenker på som å "vente lenge" også. Det virker som Hr. Aktiv nok er en av de som venter virkelig lenge. Jeg tror vel få voksne i 40-årene føler det er naturlig å vente over 10 dater eller hvor du nå setter grensen Hr. Aktiv. Jeg har inntrykk av at et sted mellom 5 og 10 dater er naturlig for de fleste (meg selv inkludert) og er det man ser på som å vente med sex. (Altså ikke sex på de første 2-3 datene) Det er tross alt viktig å se at det fysiske fungerer også. Går det mer enn 10 dater så vil jeg føle at han ikke er fysisk tiltrukket, eller er en som ikke er glad i sex. Og det er jo turn off. Så da må man i alle fall snakke åpent om det og forklare hva man tenker. Men jeg hadde nok kanskje mistet interessen ja. Han måtte i alle fall hatt mye å tilby og jobbet hardt for å holde meg interessert.

Det er kanskje greit å huske at kvinner i 40 årene gjerne er glade I sex, og det er noe man virkelig ønsker skal fungere i et nytt forhold, da det ofte har vært mangelfull i tidligere, lange forhold. Så det er noe det er viktig for oss å se at fungerer. Så det er dermed også naturlig å sjekke ut før det har gått veldig lang tid.

Grensen for antall dater og sengekos er egentlig ikke definerbar som en fast basis. Det som kommer det kommer. Men de første datene bruker ihvertfall jeg tid på å finne ut om dama er dame eller bare ei løs og useriøs ei. Jeg bruker tiden godt med mange tema som debatteres og ikke minst høre på hvilke forventninger hun har av meg og motsatt selvfølgelig. 

Innimellom kommer det stunder der man kan ta litt på hverandre om ihvertfall jeg liker henne. Et kyss og blikk i øynene der du holder rundt. Om det blir på date 3 eller om jeg venter lenger (noe jeg har gjort noen ganger) så er det ikke slik at jeg ikke forteller hvordan jeg liker henne og at jeg er a-seksuell. For jeg er veldig seksuell med den rette dama. 

Jeg opplever noen damer som mere avslappet når jeg gjør det slik, mens jeg merker at spenningen øker. Jo noen damer blir veldig anspente og litt u-tilstedeværende av det. De får et slikt prestasjonsangstsyndrom. Akkurat det liker ikke jeg. Synes ikke de er flott nok osv...

Det jeg har funnet ut er at damer som er noen år eldre enn meg er mye mere stabil og trygg på seg selv. Så liker de sex bedre og ikke minst spiller ikke kostbar til partneren og løs til alle andre slik de yngre lett blir oppfattet. De ser meg for den jeg er og ikke har. 

Skrevet

Jeg har ikke den samme erfaringen som trådstarter, men nå er jo jeg kvinne😊 men jeg opplever at menn veldig kjapt tar opp sex som tema og gir tydelig uttrykk for hva de forventer. 
Gått en del turer og, men har ikke syntes at kjemien kommer frem, men mulig det er tilfeldig og at kjemien ikke hadde vært der om vi møttes på en annen arena. Har hatt gode samtaler med alle, men noen har vært litt vel flinke til å snakke om seg selv😅

sikkert lurt å bli litt kjent før man treffes, da vet man jo gjerne mer om man har noe felles interesser/verdier.

Til sist vil jeg bare formidle at jeg ikke tror man kan plassere alle kvinner på den hylla, ei heller plassere alle menn på rundbrenner-hylla😉

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (8 timer siden):

Hvorfor er det bare jeg som skal finne tema som passer og hun da bare kan henge på om hun liker det? 

Kan ikke dama starte tema selv når hun i tillegg VET at jeg liker å reflektere? 

Dette illustrerer akkurat det problemet der skoen trykker. Damer sitter der å forventer og de har ingen meninger og om de har så ytrer de dem ihvertfall ikke. Menn er ikke tankelesere selv om dere velger å tro akkurat det.

Slik som du formulerer deg på forumet virker du nedlatende, bedrevitende og generaliserende. Hvis det er slik du fremstår IRL, inviterer du kanskje ikke til en dialog med utveksling av refleksjoner, fordi du er såpass bombastisk? 

Anonymkode: c9671...027

• Liker 6
Skrevet

Jeg har god erfaring med dype samtaler med menn, og alle min knallbra første dates har vært laange samtaler på restaurant, over noen glass rødvin. 

Jeg tror, som en annen her nevner, at menn og kvinner ofte har et ulikt syn på hva dype samtaler er. Noen kvinner mener med dype samtaler at man "klarer å være alvorlig", og snakke om oppvekst, barndom osv. Det er nok en respons på at mange menn kan være i overkant humoristiske og flåsete. Antakeligvis fordi de er nervøse på date, og prøver å lette stemningen. Noen er kanskje også opptatt av det at kvinner faller for menn som får dem til å le. 

Jeg har arrestert en (permanent singel) venninne på dette, som ikke fikk den dype samtalen hun ønsket på date, med at dagen hennes antakeligvis ønsket en litt mer lettbent start på relasjonen. Det tror jeg gjelder litt andre veien også.

Så er det ikke til å stikke under en stol at veldig mange kvinner ikke er så interessert i politikk og samfunn, ei heller filosofi og vitenskap. Med politikk mener jeg ikke at man utreder perspektivmeldingen, men rett og slett at man diskuterer hva som foregår i samfunnet. Jeg opplever også veldig mange kvinner som litt snevre på dette punktet, som har vanskelig for å se ting utover den ganske politisk korrekte fremstillingen de får fra media. Kjæresten min sa at dette er en viktig grunn til at vi er sammen; det blir aldri kjedelig, fordi vi har gode diskusjoner. Og han kan ha gode samtaler med meg, ikke bare med kamerater, som er tilfellet for en del menn. Da utvider man bredden i forholdet.

(Og ja, jeg vet det er mange informerte og engasjerte kvinner også, blant annet her på KG. Men jeg synes det må være lov å si at det dessverre er ganske mange kvinner som er kjedelige på dette punktet. Og menn også, selvsagt).

• Liker 2
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (29 minutter siden):

Det ser ut som du også har hengt litt her inne når vi ser på telleren din. Hver eneste dag finner vi mange innlegg der det nevnes at menn er noen svin som dumper damer etter at de har hoppet til sengs på date en eller to. Så du får tro hva og krampaktig du vil.

Å ja, så angrep er det beste forsvar?  .... Hr. Aktiv, jeg må be deg å holde deg til saken, nemlig ditt innlegg. Hvor lenge du og jeg har vært her inne er ikke relevant for det vi diskuterer, nemlig din nedlatende holdning til damer og stadige påstander at damer er noen store, kravstore sexdyr som forventer å havne til sengs med deg (og andre menn) med EN gang. 

OM du skulle være en slik casanova som damene sikler så jævlig etter, så enten treffer du som sagt helt feil damer for deg og det er noe galt med din utvelgelsesprosess - eller så prøver du å fremstå som noe annet enn det du er. Du om det, men ikke insinuer at jeg har sagt at menn er noen svin. Det er langt fra min mening.  Ja, at jeg har skrevet at jeg har vært oppgitt over enkelte menn noen ganger her kan veldig godt hende. Men jeg har også skrevet innlegg til forsvar for mannen. 

Det er forøvrig dine innlegg jeg noen ganger oppfatter som krampaktig, ikke meg selv ;)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, Tulling said:

Sex har motsatt effekt på kvinner og menn i startfasen. Jeg tror mange kvinner ikke vet det.
Hormonelt øker sex kvinners interesse, menn mister interessen på grunn av hormoner hvis de ikke allerede liker henne.

Mange som ikke er klar over det, men dette gir en forklaring på hvorfor for eksempel damer faller for playere, og fuckboys. Disse mennene havner oftere til sengs med damer, og om sexen er god for damen, og hun oppnår orgasme, bombes hun med oxytocin som er med på skape/forsterke tilknytningen hun føler til mannen. Menn som er forsiktige, og ikke har erfaring, havner ikke til sengs med damene, har ikke den gode sexen, og da er sannsynligheten for at damen blir forelsket lavere.

Jeg tror likevel ikke en dame kan kontrollere forelskelsen til en mann ved å vente med sex. Slik jeg ser det, er det hovedsakelig to grunner til at menn går med på å vente med sex. Den ene er at de liker damen veldig godt, den andre er at damen som får mannen til å vente i realiteten ikke opplever noe konkurranse om mannen fra andre damer. Mannen må dermed bare gå med på ventingen. En mann det er konkurranse om må ikke vente, siden det er andre damer som er keen. 

Anonymkode: d0d63...4ff

Skrevet
Måneskinn skrev (5 minutter siden):

Å ja, så angrep er det beste forsvar?  .... Hr. Aktiv, jeg må be deg å holde deg til saken, nemlig ditt innlegg. Hvor lenge du og jeg har vært her inne er ikke relevant for det vi diskuterer, nemlig din nedlatende holdning til damer og stadige påstander at damer er noen store, kravstore sexdyr som forventer å havne til sengs med deg (og andre menn) med EN gang. 

OM du skulle være en slik casanova som damene sikler så jævlig etter, så enten treffer du som sagt helt feil damer for deg og det er noe galt med din utvelgelsesprosess - eller så prøver du å fremstå som noe annet enn det du er. Du om det, men ikke insinuer at jeg har sagt at menn er noen svin. Det er langt fra min mening.  Ja, at jeg har skrevet at jeg har vært oppgitt over enkelte menn noen ganger her kan veldig godt hende. Men jeg har også skrevet innlegg til forsvar for mannen. 

Det er forøvrig dine innlegg jeg noen ganger oppfatter som krampaktig, ikke meg selv ;)

Hvor angriper jeg? 

Bare les hva dine artfrender skriver her inne så ser du hva jeg mener. Mange damer haster med å få av seg klærne for å ha sex. Mange damer stiller masse krav til hvordan mannen skal bergta dem med storm. Hva gir de selv tilbake? Det defineres veldig godt med at de blir dumpa. Selv den verste rundbrenneren stopper opp hvis han treffer på ei dame som yter og ikke syter. 

Hva dype tanker og diskusjoner angår er min erfaring mange har ikke det da de ikke har egne meninger. Det har kommet frem at noen ønsker å snakke om DERES følelser. Jo for min del går det helt fint, men skjønner ikke helt hvorfor det skal være tema hver eneste gang? Det forsterker også bare mitt inntrykk av dem som nå ikke bare egosentrisk, men nå er de blitt veldig egosentrisk. 

Er det slik da at det er kun mannen som skal bidra med den dype samtalen og tema er fast, henne?

Skrevet
Tulling skrev (10 timer siden):

Sex har motsatt effekt på kvinner og menn i startfasen. Jeg tror mange kvinner ikke vet det.
Hormonelt øker sex kvinners interesse, menn mister interessen på grunn av hormoner hvis de ikke allerede liker henne.

Kun om det er veldig god sex. Dårlig sex gir ikke kvinner større interesse. Tvert i mot. 

• Liker 3
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (58 minutter siden):

Det ser ut som du også har hengt litt her inne når vi ser på telleren din.

Der.  Ikke et direkte angrep kanskje, men fullstendig irrelevant for diskusjonen.  

Mine artsfrender, som om alle er like og mener det samme?  Da er du jo like ille som de av mine artsfrender som tenker som deg da :P 

• Liker 4
Skrevet
Måneskinn skrev (7 minutter siden):

Der.  Ikke et direkte angrep kanskje, men fullstendig irrelevant for diskusjonen.  

Mine artsfrender, som om alle er like og mener det samme?  Da er du jo like ille som de av mine artsfrender som tenker som deg da :P 

Det var over hodet ikke noe angrep, men heller en påminnelse på at du burde ha fått med deg det om du ikke sover i timen noen jeg tror du ikke gjør. Sover altså.

Jo dere er veldig like. Går dere litt i dere selv er dere fryktelig like. Samme mål, men ulik innfallsvinkel. 

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (15 minutter siden):

Hvor angriper jeg? 

Bare les hva dine artfrender skriver her inne så ser du hva jeg mener. Mange damer haster med å få av seg klærne for å ha sex. Mange damer stiller masse krav til hvordan mannen skal bergta dem med storm. Hva gir de selv tilbake? Det defineres veldig godt med at de blir dumpa. Selv den verste rundbrenneren stopper opp hvis han treffer på ei dame som yter og ikke syter. 

Hva dype tanker og diskusjoner angår er min erfaring mange har ikke det da de ikke har egne meninger. Det har kommet frem at noen ønsker å snakke om DERES følelser. Jo for min del går det helt fint, men skjønner ikke helt hvorfor det skal være tema hver eneste gang? Det forsterker også bare mitt inntrykk av dem som nå ikke bare egosentrisk, men nå er de blitt veldig egosentrisk. 

Er det slik da at det er kun mannen som skal bidra med den dype samtalen og tema er fast, henne?

Det er rart hvor ulike erfaringer man har. Jeg vet at jeg er en god lytter, men jeg synes det er blir ufint når det "utnyttes" til at jeg nærmest blir en tømmestasjon for andre, uten at det er spørsmål om meg tilbake. Det skjedde mye opp gjennom min datingerfaring. Var så kjekt å ha en som lyttet interessert at mennene tydeligvis glemte å vise interesse for meg som person tilbake. 

Burde egentlig tatt timesbetaling for terapisamtaler fra en del menn. 😆

• Liker 5
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Jo dere er veldig like. Går dere litt i dere selv er dere fryktelig like. Samme mål, men ulik innfallsvinkel. 

i like måte. ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (7 minutter siden):

Det var over hodet ikke noe angrep, men heller en påminnelse på at du burde ha fått med deg det om du ikke sover i timen noen jeg tror du ikke gjør. Sover altså.

Har du gått inn i deg selv? Jeg så dine innlegg i tråden som handlet om at 32år gamle ts fikk komplimenter basert på alderen sin. Du skrev til og med at ts måtte være veldig spesiell eller noe som IKKE gjorde det alle andre damer gjorde, nemlig ikke gir komplimenter og heller ikke evner å ta imot et. Det er utrolig nedlatende og generaliserende, ser du ikke det selv? Du treffer feil type damer, vet du hva de har til felles? DEG! Jeg endret meg, og jeg fikk selvinnsikt, og jeg begynte å treffe en helt annen type menn, flotte menn. Om du hele tiden treffer dårlige damer så får du innse at jada, de er ikke som du vil,  men det er du som finner de, i stede for å si at sånn er ALLE damer i verden og deg er ikke noe feil med. 

Anonymkode: 0c577...d26

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du gått inn i deg selv? Jeg så dine innlegg i tråden som handlet om at 32år gamle ts fikk komplimenter basert på alderen sin. Du skrev til og med at ts måtte være veldig spesiell eller noe som IKKE gjorde det alle andre damer gjorde, nemlig ikke gir komplimenter og heller ikke evner å ta imot et. Det er utrolig nedlatende og generaliserende, ser du ikke det selv? Du treffer feil type damer, vet du hva de har til felles? DEG! Jeg endret meg, og jeg fikk selvinnsikt, og jeg begynte å treffe en helt annen type menn, flotte menn. Om du hele tiden treffer dårlige damer så får du innse at jada, de er ikke som du vil,  men det er du som finner de, i stede for å si at sånn er ALLE damer i verden og deg er ikke noe feil med. 

Jeg har ikke sagt at alle damer er dårlige. Jeg har sagt at de få damer som er virkelig bra er det mange om beinet på. I tillegg må jeg som mann velge i en statistikk som er mye lavere enn det du som dame gjør. 

Tar et eksempel. Av 100 damer er det kansje to til tre stykker som er gode. Av de to til tre er det 33% som er veldig bra. Altså et partnerobjekt. 

Det samme er til dere damer. Men her vil det være kansje 30 stykker som kan være interessante. Dvs. 33% av de er 10 stykker. Altså ti menn vil her være partnerobjekt. 

Dere får treff uansett her mens jeg som mann kansje må vente til neste gang. For her var det to til tre stykker som kan være aktuelle. Den 33% dama ja hun 1 av 3 er det ikke sikkert er iblandt de 2 til tre som er der. Dette er livet til en mann.

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke sagt at alle damer er dårlige. Jeg har sagt at de få damer som er virkelig bra er det mange om beinet på. I tillegg må jeg som mann velge i en statistikk som er mye lavere enn det du som dame gjør. 

Tar et eksempel. Av 100 damer er det kansje to til tre stykker som er gode. Av de to til tre er det 33% som er veldig bra. Altså et partnerobjekt. 

Det samme er til dere damer. Men her vil det være kansje 30 stykker som kan være interessante. Dvs. 33% av de er 10 stykker. Altså ti menn vil her være partnerobjekt. 

Dere får treff uansett her mens jeg som mann kansje må vente til neste gang. For her var det to til tre stykker som kan være aktuelle. Den 33% dama ja hun 1 av 3 er det ikke sikkert er iblandt de 2 til tre som er der. Dette er livet til en mann.

Slapp av.. gå på dates, kjenn hvordan du føler deg rundt henne, bare chill. 

• Liker 2
Skrevet

Dette er jo ikke en diskusjon. Virker overhodet ikke som ts er interessert i p se ting fra ulike ståsted, fordype seg i tema eller høre andres meninger og opplevelser. Selv om det er dette ts savner fra damer. Hadde jeg gått tur med en som var så påståelig i temaer og slo ned på andres meninger med at de er feil, ja da hadde jeg sluttet å ytre mine meninger🤷‍♀️

• Liker 7
Skrevet
wandagirl skrev (1 time siden):

Dette er jo ikke en diskusjon. Virker overhodet ikke som ts er interessert i p se ting fra ulike ståsted, fordype seg i tema eller høre andres meninger og opplevelser. Selv om det er dette ts savner fra damer. Hadde jeg gått tur med en som var så påståelig i temaer og slo ned på andres meninger med at de er feil, ja da hadde jeg sluttet å ytre mine meninger🤷‍♀️

Tenker akkurat det samme. Når man ikke er villig til å høre på og anerkjenne hva andre sier og mener (selv om man er uenig) så dreper det all mulighet til dypere samtale og filosofering. Damene blir stille og usikre, noe jeg forstår veldig godt. Jeg hadde nok gjort både svarene mine og turen veldig kort om det hadde vært meg.

Jeg er ikke alltid uenig i ting du skriver her inne Hr. Aktiv, men måten du diskuterer på er ikke tiltalende for alle, for å si det sånn. Ofte er jeg enig med deg i starten, og så utover i en tråd ender jeg med å se på deg som dømmende, overfladisk og stort sett ute etter å provosere. Jeg kjenner virkelig ikke mange som liker den type diskusjoner. Om du er sånn utenfor nettet også, så er det nok krevende å finne kvinner som takler akkurat det. Og som klarer å utfordre deg på den måten du ønsker. Men sånn er det jo. Det er vanskelig for oss alle å finne de som matcher oss. Jeg har på over 5 år møtt 2 stk som var bra matcher, en stund. Til ulikhetene ble for store likevel. Jeg leter fortsatt etter den virkelig, gode matchen. Og på veien har jeg opplevd ganske mye rart. Men jeg dømmer ikke alle menn ut fra det. Jeg datet en uten selvironi. Jeg tror ikke alle menn mangler selvironi basert på det. Men jeg lærte at det er noe jeg må sjekke ut tidlig slik at jeg unngår flere sånne. For min humor funker ikke med folk som tar alt seriøst og personlig. Man må lære av sine feil. Og prøve noe annet neste gang. Gjør du det når du sier du opplever det samme så ofte? Men ser jo at du har lært litt, siden du nå erfarer at det er lurt å gå opp i alder. Så kanskje fortsette på det sporet? Og se om du kan finne andre ting også som gjør det enklere å finne noen som passer? Istedet for å klage over "alle damer" (eller mange damer, som du korrigerte det til). Ok dette gjelder mange damer her inne også forresten. Et par menn representerer ikke alle menn. Men poenget er det samme.

Og nei, vi kan ikke velte oss i potensielle partnere vi kvinner heller. Det er like vanskelig å finne den gode matchen. Vi må bare lete blandt litt flere, noe jeg egentlig ikke ser som noen fordel.

• Liker 8
Skrevet (endret)
4 hours ago, Hr. Aktiv said:

Hvor angriper jeg? 

Du har vært her en stund, og noen av dine innlegg har blitt lest ethvert. Det danner seg et inntrykk av at du møter det meste med en søken etter en slags bekreftelse på de oppfatningene du allerede har. Selv om du ofte i starten gir inntrykk av en mer undrende og nyskjerrig innstilling til en spørsmålsstilling.

Mitt inntrykk er også at du kanskje tilhører den delen av menn som faktisk får matcher på Tinder. Kanskje tilogmed mange, men sliter litt med sorteringen, da du er litt atypisk i innstillingen til lettvint sex. Stemmer mine antakelser så langt?

I kraft av den posisjonen vil du kunne velge blant de mer populære individer av arten (for å bruke ditt eget noe nedlatende uttrykk). Dermed står du i noenlunde samme posisjon som de fleste kvinner på Tinder. Ved å velge de som er populære, velger du dem som har mest erfaring. Denne erfaringen har de med menn som har stor tilgang, og har sannsynligvis utviklet en strategi som virker for dem ovenfor rundbrennerene...

Altså en situasjon der det seksuelle får hovedfokus og så får en se litt etterhvert... I stedet for at man på forhånd vet hva man vil ha og hva man ønsker å gi, samtidig som man vet å formidle dette, og lese hvem som gjør det samme. Tinder er veldig enkel for de som har utseendefokus og ikke gidder å gå i dybden, men legger veldig lite til rette for de faktisk ønsker at litt mer skal stemme.

Nå har du ikke nevnt Tinder, som da har spisset dette fenomen mest, men andre apper eller nettsider gir samme tendens men kanskje i varierende grad. 

Ved å møte en partner irl hvor kanskje dating ikke er på agendaen i det hele tatt, vil i mye større grad holde fenomenet borte. Da vil man tilogmed måtte finne ut om en person er singel og på utkikk etter partner i det hele tatt før interesse kan (bør?) gis og fås. Den prosessen i seg selv er nok til stor hjelp, og du bør derfor kanskje se litt på hva som gjør at du velger dem du gjør og vurdere justeringer.

I tillegg til kanskje å gi dem du dater litt mer slakk, og tid til å bli komfortable med å være seg selv. De fleste har mer fokus på å fremstå som det de tror den andre ønsker i starten. Akkurat der er kanskje du et unntak, som igjen kan gjøre at du ikke ser dette.

Mine umiddelbare tanker i alle fall.

Endret av Uredd
  • Liker 6
Skrevet
Uredd skrev (45 minutter siden):

Du har vært her en stund, og noen av dine innlegg har blitt lest ethvert. Det danner seg et inntrykk av at du møter det meste med en søken etter en slags bekreftelse på de oppfatningene du allerede har. Selv om du ofte i starten gir inntrykk av en mer undrende og nyskjerrig innstilling til en spørsmålsstilling.

Mitt inntrykk er også at du kanskje tilhører den delen av menn som faktisk får matcher på Tinder. Kanskje tilogmed mange, men sliter litt med sorteringen, da du er litt atypisk i innstillingen til lettvint sex. Stemmer mine antakelser så langt?

I kraft av den posisjonen vil du kunne velge blant de mer populære individer av arten (for å bruke ditt eget noe nedlatende uttrykk). Dermed står du i noenlunde samme posisjon som de fleste kvinner på Tinder. Ved å velge de som er populære, velger du dem som har mest erfaring. Denne erfaringen har de med menn som har stor tilgang, og har sannsynligvis utviklet en strategi som virker for dem ovenfor rundbrennerene...

Altså en situasjon der det seksuelle får hovedfokus og så får en se litt etterhvert... I stedet for at man på forhånd vet hva man vil ha og hva man ønsker å gi, samtidig som man vet å formidle dette, og lese hvem som gjør det samme. Tinder er veldig enkel for de som har utseendefokus og ikke gidder å gå i dybden, men legger veldig lite til rette for de faktisk ønsker at litt mer skal stemme.

Nå har du ikke nevnt Tinder, som da har spisset dette fenomen mest, men andre apper eller nettsider gir samme tendens men kanskje i varierende grad. 

Ved å møte en partner irl hvor kanskje dating ikke er på agendaen i det hele tatt, vil i mye større grad holde fenomenet borte. Da vil man tilogmed måtte finne ut om en person er singel og på utkikk etter partner i det hele tatt før interesse kan (bør?) gis og fås. Den prosessen i seg selv er nok til stor hjelp, og du bør derfor kanskje se litt på hva som gjør at du velger dem du gjør og vurdere justeringer.

I tillegg til kanskje å gi dem du dater litt mer slakk, og tid til å bli komfortable med å være seg selv. De fleste har mer fokus på å fremstå som det de tror den andre ønsker i starten. Akkurat der er kanskje du et unntak, som igjen kan gjøre at du ikke ser dette.

Mine umiddelbare tanker i alle fall.

Jeg får en del oppmerksomhet. Mye god oppmerksomhet rundt det at jeg opptrer som en god rollemodell for mine barn. Rundt der treffer jeg en del folk og jeg prater med alle. 

Jeg får en del litt sånn snedig oppmerksomhet fra damer jeg ønsker å date. Da av at de blir litt rar når sex er på agendaen og lite sexsnakk. De åpner seg veldig når det går opp for dem at jeg tenker lenger enn som så. 

I de siste årene har jeg lært meg å unngå de som ikke er så bra. Men de blir ikke borte for det. De er der og "forpester" området rundt. De er ganske aktive med å selge inn en fasade. Nå har jeg lært meg å se etter noen tegn på at de prøver å lure meg. Men som sagt de er der. 

Men som regel på idrettsarr. rundt barna, på motorsport og andre sportsarr. så treffer jeg masse damer, men alle virker til å være opptatte. Så mange treffer jeg over nettet ja. 

De får mye slakk her. De fleste mister interessen da. 😂

Ja jeg spiller ikke noe skuespill. Jeg er meg både på godt og vondt. Noen blir skremt og andre blir fasinert og betatt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...