Gå til innhold

Dating, forhold og tidspress

Fremhevede innlegg

Skrevet

Leser mange tråder her at dere damer sliter med rundbrennere av menn. Menn som lover gull og grønne skoger mens sannheten er at dere blir lurt. Ikke alltid blir dere lurt. Mange ganger tenker vi menn forhold, men sexen var så dårlig at vi går videre. Uansett skal jeg ikke ta opp dette nå.

Jeg opplever at damer i datingfasen har det travelt med den fysiske biten. Dette til tross at dere ønsker en god relasjon med en flott fyr som dere kan dele dype tanker og samtaler med. Da synes jeg det er rart at den fysiske biten kommer inn såpass fort at for min del så rekker ihvertfall ikke jeg så veldig mange dype samtaler. At jeg sier det blir ikke det samme som å oppleve det. 

Ja vi menn kan ha dype tanker og samtler, men opplever ofte at damer har lite meninger om ting og om hun har ytrer hun dem ihvertfall ikke. Hvordan kan man da få en god dialog med dype samtaler når det er kun den ene parten og da i hovedsak mannen som ytrer sine?

Akkurat det spørsmålet har jeg også spurt noen uten at jeg ble noe klokere av det. Det kom som forventet ikke noe annet enn et usikkert smil. 

Som mann som tenker mye og villig diskuterer rundt de filosofiske innslagene opplever jeg en mangelvare i motpart som kan matche det ihvertfall jeg søker. Jeg opplever også at damer sier at menn ikke vil ha dype samtaler og de bare opptrer overfladisk. Akkurat det synes jeg er litt rart. For de samme menn når jeg snakker med dem har nettopp dype tanker og meninger om masse ting og tang, men de vil ikke ytre dem til damer nettopp pga. den passive og tause Birgitte hun fremstår som. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig dette her , for jeg opplever akkurat det motsatte med menn ... 

Anonymkode: e9309...19e

• Liker 7
Gjest Maayaaa
Skrevet

Jeg sluttet å date fordi mitt inntrykk var det motsatte - at menn var mindre interessert i interessante diskusjoner, og mer opptatt av det fysiske. Personlig vil jeg helst vente lenge med å bli fysisk med noen for å rekke å faktisk bli kjent med dem først, men å bare prate blir for kjedelig for de fleste menn. 

AnonymBruker
Skrevet

nr.1 hæ?

nr.2 ok? 

Anonymkode: 0d002...186

• Liker 1
Gjest Maayaaa
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

nr.1 hæ?

nr.2 ok? 

Anonymkode: 0d002...186

Er det noe du trenger å få forklart?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje kvinner og menn har ulike bilder av hva en dyp samtale er? For seg er det en samtale om filosofi, hvor du sier dine meninger om ulike tema.

For meg er en dyp samtale noe som i større grad handler om emosjoner. Ikke det å dele mine meninger, men å dele mine følelser. Det er samtaler som handler om familieforhold, barndom, vanskeligheter og motgang, osv. Jeg føler jeg kommer på et mye dypere plan når vi diskuterer slike ting, og hvor vi reflekterer rundt egne følelser og erfaringer. 

Hvis det ga mening. Prøv å komme inn på noen andre tema enn du pleier, jeg syns hvertfall det blir ganske overfladisk å filosofere over tema som ikke går på det dypt personlige. 

Anonymkode: b38dd...f9f

• Liker 10
Gjest Maayaaa
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje kvinner og menn har ulike bilder av hva en dyp samtale er? For seg er det en samtale om filosofi, hvor du sier dine meninger om ulike tema.

For meg er en dyp samtale noe som i større grad handler om emosjoner. Ikke det å dele mine meninger, men å dele mine følelser. Det er samtaler som handler om familieforhold, barndom, vanskeligheter og motgang, osv. Jeg føler jeg kommer på et mye dypere plan når vi diskuterer slike ting, og hvor vi reflekterer rundt egne følelser og erfaringer. 

Hvis det ga mening. Prøv å komme inn på noen andre tema enn du pleier, jeg syns hvertfall det blir ganske overfladisk å filosofere over tema som ikke går på det dypt personlige. 

Jeg foretrekker å snakke om de større temaene, alt utover det personlige plan. Fra multiverset til politikk og antropologi - alt er interessant. 

Skrevet (endret)

Jeg må tydeligvis ha ærlige og personlige samtaler for å falle for noen. Jeg utvikler ikke skikkelige følelser uten. 

Det er det samme med vennskap også. Folk er kun bekjente som ikke betyr noe personlig for meg før jeg kjenner mennesket under fasaden. 

Menn er altså absolutt i stand til å ha dype samtaler, for ellers hadde jeg vært singel hele livet. 😄

Selv har jeg virkelig meninger om mye, som mitt kg- liv viser. 😁

Filosofiske diskusjoner vet jeg imidlertid ikke om jeg hadde vært så interessert i. Liv, erfaring og refleksjoner i forhold til det, holdninger og verdier er hva jeg ønsket og trengte å få frem for å kjenne en mann godt nok til utvikle følelser. 

Angående hvor travelt jeg har hatt det med å ha sex har det variert veldig. Jeg har vært klar for det når jeg har følt meg klar for det, og det har variert fra så lang tid at mannen begynte å lure på om jeg var frigid (han ventet likevel tålmodig), til relativt få treff. 

Det har vært helt vesentlig for meg at jeg ønsket det og følte meg klar for det, og klar var jeg når jeg var det. Det er ikke noe jeg kunne velge. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tror du treffer feil type damer, det går veldig mye igjen i svarene dine på forumet her "kvinner ditt kvinnenr datt, alle er sånn og sånn". Tror du bør se på typen damer du går på.

Anonymkode: 0c577...d26

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det forskjell på det å ha et ons og det å ha en date med intensjon om noe mer. 

Jeg kan fint ha sex på første date hvis kjemien er god i samtalen. Jeg liker å vite at det har potensiale på det plan òg hvis samtalen har vært god. Har daten ikke gått noen vei, eller jeg ser fra første stund at det ikke kommer til å bli noe mer for meg gir jeg lite og avslutter raskt. 

Å dele personlige ting og opplevelser eller meninger gjør jeg ikke ordentlig før etter noen dater. Jeg har behov for å føle meg litt tryggere på relasjonen. Grunnen for at jeg ikke holder det tett over lengre periode har litt med at noen av mine opplevelser gjør at jeg trenger trygghet i relasjonen pluss at jeg ønsker å si fra litt tidlig slik at min potensielle kan finne ut om det er noe de kan "leve med" i et forhold. 

De første gangene kan jeg fort være nervøs, snuble i ord, klumse det til, komme med utsagn som høres "blonde ut" fordi jeg blir delvis litt besatt av å imponere med kunnskap. Ja, litt spill for galleriet som er preget av usikkerhet og ønsket om å vise hva jeg er god for. Er noe jeg jobber med, å få et bedre selvbilde og en bedre selvfølelse slik at jeg mer og mer kan stå for det jeg sier. Jeg har adhd i tillegg slik at noen ord og utsagn kommer på impuls 😅 Det er ikke alltid lett siden det høres logisk ut i hodet, men blir feil når det kommer ut. 

Dypere i datingen og relasjonen kommer oftere de gode samtalene frem. Jeg liker å observere og "se" personen litt mer an før jeg begynner å gå inn i de dypere samtalene. Har ikke noe med å ønske å være "tause Birgitte", men mine meninger føles personlig og ikke noe jeg alltid deler dersom relasjonen ikke fører noe frem eller jeg ser at personen kun er ute etter én ting. 

Kan jo si det sånn nå er jeg i en slags datingfase (eller hva man kan kalle det) der vi tidligere hadde noe "på gang", han tok kontakt etter mange år og lurte på hvordan jeg har det. Vi har møttes, vi har hatt sex, vi har snakket kjempemye om ting som opptar oss og kjemien er veldig god. Vi vet ikke og er enige om at det som skjer, det skjer. Men fordi han tidligere viste meg at han er en trygg base er det lett å prate og ha sex med han. Han har gode holdninger og viser til å bry seg, vi kan disikutere/samtale godt og da kan jeg være brutalt ærlig i mine meninger. Hadde dette vært en "date" jeg ikke hadde kjent fra før så hadde han vært droppet mye fortere siden kontakten vår er ikke daglig, men mer spontan prat én gang i uka/annenhver uke og møtes sjelden da vi er opptatt med barn og jobb på hver vår side. Om han bruker meg vet jeg ærlig talt ikke, men å investere mye prat, ærlighet, sårbarhet og ømhet med noen man ikke ønsket en eller annen type relasjon til (vennskapelig/forhold) anser jeg som et ønske om å opprettholde noe. Om jeg "blir lurt" fordi jeg gir han sex etter en lang kveld med skravling så får det være (overnatter, setter på film på morran evt prater, lager kaffe) For akkurat det vi har er det vi har kapasitet og mulighet til per nå. 

Kanskje noen av oss bare er veldig vare på menn og ønsker ikke å vise oss fra den siden før vi føler oss tryggere på at det er ok å investere litt eller gi av seg selv. 

Dyp relasjon og sex er jo to litt forskjellige ting. 

Anonymkode: 5466f...161

AnonymBruker
Skrevet

Kan du være mer konkret, TS? Hvilke «dype» emner er det kvinnene du har datet ikke vil prate om? Har du selv tyngde innen disse emnene? Selv er jeg nemlig sånn at jeg ikke gidder prate om et emne med en mann som jeg merker at han ikke kan noe om. Eller ikke har noe å tilføre meg. Mange menn har en lei tendens til å overvurdere egne kunnskaper og refleksjoner noe hinsides.

Så da er det selvfølgelig mulig at han anser meg som kunnskapsløs og grunn, mens jeg i virkeligheten ligger mange mil over ham.

Anonymkode: e98a6...8ab

• Liker 4
Skrevet

Sex har motsatt effekt på kvinner og menn i startfasen. Jeg tror mange kvinner ikke vet det.
Hormonelt øker sex kvinners interesse, menn mister interessen på grunn av hormoner hvis de ikke allerede liker henne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvorfor er det bare jeg som skal finne tema som passer og hun da bare kan henge på om hun liker det? 

Kan ikke dama starte tema selv når hun i tillegg VET at jeg liker å reflektere? 

Dette illustrerer akkurat det problemet der skoen trykker. Damer sitter der å forventer og de har ingen meninger og om de har så ytrer de dem ihvertfall ikke. Menn er ikke tankelesere selv om dere velger å tro akkurat det.

AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (15 minutter siden):

Hvorfor er det bare jeg som skal finne tema som passer og hun da bare kan henge på om hun liker det? 

Dette illustrerer akkurat det problemet der skoen trykker. Damer sitter der å forventer og de har ingen meninger og om de har så ytrer de dem ihvertfall ikke. Menn er ikke tankelesere selv om dere velger å tro akkurat det.

Beklager. Men du kan faktisk ikke slutte at «alle kvinner» er som dem som takker ja til å date deg. Om du er så reflektert som du hevder, så hadde du skjønt dette. Du hadde skjønt at det er noe i DEG som gjør at DU tiltrekker deg uinteressante damer.

Anonymkode: e98a6...8ab

• Liker 8
Skrevet

Enig med flere her, tror du bommer fælt med damene. Det er jo ganske raskt å finne ut om vedkommende "har noe mellom øra" syns jeg. Det ser man gjerne på meldingsutvekslingen. Men nå er jeg en person med mye meninger og er ikke redd for å uttale meg heller, så jeg er nok en av de som heller skremmer bort en god del menn pga det...😅 Men du er ikke første mannen jeg hører klager på dette. Gikk tur med en i forrige uke som tydeligvis også hadde slitt litt med å finne damer som "tenker selv" som han sa. Jeg møtte han fordi jeg merket at vi var på samme nivå. Merket det på type spørsmål han stilte i forkant. De var av den typen der jeg faktisk måtte tenke litt før jeg svarte. Og det han skrev tiltalte meg. Og så er vi på likt nivå i utdannelse og ambisjoner, dog i vidt forskjellige bransjer. Mulig jeg er god på å sortere tidlig, for de mennene jeg har møtt til date har alle vært veldig bra og interessante menn. Det er som regel den fysiske tiltrekningen som har vært mer problemet der... Men da har jeg gjerne sortert bort 5 andre menn for hver jeg faktisk møter. Som jeg merker ikke er seriøse, ikke kan utfordre meg, eller ikke har interesser og verdier som matcher med mine.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 time siden):

Hæ? 

Utifra dette svaret så skjønner jeg egentlig godt at du sliter med å finne noen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror når man føler samhørighet med noen og kjemien er der og man liker bare å prate sammen over tid er det et godt utgangspunkt. Menn som er ute etter noe lettvindt vil gjerne at det skal gå litt fort i svingene. 

Ta en person du treffer online som bor ett stykke unna. Hadde ikke han vært geunint interessert så hadde han ikke orket å chatte og ringe i månedsvis før man møtes ??? Jeg tror i hvertfall ikke jeg hadde giddet det for en runde i senga lissom. Slike menn er interessert de har gjort seg opp en mening om at deg vil de bli bedre kjent med og de fokuserer ikke på sex men mer på flørt og få deg til å le. Og de har ett mål om å møte deg og ser noe fremover med deg. SElvsagt kan det slå feil den dagen man møtes, men man blir kjent på en helt annen måte. Lojaliteten blir i hvertfall testet ut.  Leter man etter kvalitet klarer man å vente på det. 

Dagens sammfunn skal alt  gå fort...etter 3 dater skal man ha sex, etter noen til skal man ha den berømte samtalen om hva vi er...ikke rart det blir mye spekulasjoner og overtenking fordi den andre part kanskje ikke har tenkt i samme mønster. Noen er ute  etter noe lettvindt og legger opp til noe seriøst og noen bare finner ut at man ikke passer sammen. Burde ikke farten på ting settes litt ned..ta seg tid til å bli kjent med folk. 

Bare noen tanker. 

TS jeg syns du har hele tiden dette fokuset at damer bare vil ha sex..jeg har null tro på det du sier. Dette er bare et motstykke til alt det kvinner strever med mot menn. Du virker litt bitter og må ta det utover alle kvinner og at alle er like. og dater du virkelig så mye som du skal ha det til? I såfal er du jo i en særklasse enn folk flest..er ikke så lett å komme seg på en date nå tildags hvis man bor litt sentralt til i hvertfall. 

Anonymkode: 1a30e...530

• Liker 4
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (12 timer siden):

Jeg opplever at damer i datingfasen har det travelt med den fysiske biten.

Ja dette fremholder du til stadighet. Jeg tror du selv må se på hvilke damer du velger og hvorfor - for dette rimer ikke med de damene jeg kjenner og vet om. Så langt derifra. Klart det finnes unntak, men de damene som er på jakt etter noe skikkelig de vil også vente med sex. 

Så disse historiene dine tror jeg rett og slett ikke på, de fremstår litt krampaktige noen ganger.  

• Liker 7
Skrevet (endret)
Måneskinn skrev (1 time siden):

Ja dette fremholder du til stadighet. Jeg tror du selv må se på hvilke damer du velger og hvorfor - for dette rimer ikke med de damene jeg kjenner og vet om. Så langt derifra. Klart det finnes unntak, men de damene som er på jakt etter noe skikkelig de vil også vente med sex. 

Så disse historiene dine tror jeg rett og slett ikke på, de fremstår litt krampaktige noen ganger.  

Kommer nok litt an på hva hver enkelt tenker på som å "vente lenge" også. Det virker som Hr. Aktiv nok er en av de som venter virkelig lenge. Jeg tror vel få voksne i 40-årene føler det er naturlig å vente over 10 dater eller hvor du nå setter grensen Hr. Aktiv. Jeg har inntrykk av at et sted mellom 5 og 10 dater er naturlig for de fleste (meg selv inkludert) og er det man ser på som å vente med sex. (Altså ikke sex på de første 2-3 datene) Det er tross alt viktig å se at det fysiske fungerer også. Går det mer enn 10 dater så vil jeg føle at han ikke er fysisk tiltrukket, eller er en som ikke er glad i sex. Og det er jo turn off. Så da må man i alle fall snakke åpent om det og forklare hva man tenker. Men jeg hadde nok kanskje mistet interessen ja. Han måtte i alle fall hatt mye å tilby og jobbet hardt for å holde meg interessert.

Det er kanskje greit å huske at kvinner i 40 årene gjerne er glade I sex, og det er noe man virkelig ønsker skal fungere i et nytt forhold, da det ofte har vært mangelfull i tidligere, lange forhold. Så det er noe det er viktig for oss å se at fungerer. Så det er dermed også naturlig å sjekke ut før det har gått veldig lang tid.

Endret av Engel
  • Liker 3
Skrevet

Etter å ha sett deg i aksjon her på KG, gjennom et par år, så har du tegnet et bilde av deg selv som ganske spesiell i måten å argumentere, og reflektere på, og det har absolutt ikke vært noen utvikling å spore. Jeg lurer på hva du selv tenker at du kan gjøre annerledes, for å slutte å treffe "alle kvinner", men heller den ene som matcher? 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...