Gå til innhold

Når de i helsevesenet ikke bruker munnbind

zemer

Anbefalte innlegg

Mange på jobb(sykehus) har reagert også stått om dette i avisen. Helsepersonell som går uten munnbind der pasienter sitter å venter på sin time. 

Skal vedde på at de samme folka har munnbind på butikken, så hvorfor ikke sykehuset??

Noen her som jobber i helsevesenet og kan svare?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bettys

Munnbind brukes i nærkontakt med pasienter (mindre enn 2 meter) og ved direkte fysisk kontakt.  Det er ikke anbefaling om å bruke munnbind ut over det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettys skrev (1 minutt siden):

Munnbind brukes i nærkontakt med pasienter (mindre enn 2 meter) og ved direkte fysisk kontakt.  Det er ikke anbefaling om å bruke munnbind ut over det. 

Helt ærlig. Personalet har ikke 2 meter de står ofte i klynger under 1 meter. 

Pasienter må svare på ett skjema ved inngangen det er alt. Vår avd har ikke pasient kontakt, men allikevel påbud med munnbind. Dette reddet oss da en var smittet fra å stenge ned flere avd ved sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama_Drama skrev (10 minutter siden):

Fordi pasienter screenes i mottakelsen.

Ja av Securitas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bettys
zemer skrev (2 minutter siden):

Helt ærlig. Personalet har ikke 2 meter de står ofte i klynger under 1 meter. 

Pasienter må svare på ett skjema ved inngangen det er alt. Vår avd har ikke pasient kontakt, men allikevel påbud med munnbind. Dette reddet oss da en var smittet fra å stenge ned flere avd ved sykehuset. 

Da gjør de feil ift å ikke holde avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bettys skrev (1 minutt siden):

Da gjør de feil ift å ikke holde avstand.

Når jeg ser det daglig så er jeg overbevist om at det skjer andre steder og.

Har litt med synet utad å gjøre også, pasienter sitter med 2 meter avstand og venter på tur mens personalet står uten munnbind tett på hverandre og prater. Flere enn meg som reagerer av oss ansatte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
Bettys skrev (10 timer siden):

Logisk at helsekyndige følger sånne regler, og bruker det kun der det er noen vits. Ikke like logisk at Kiwis ansatte må bruke de i 8 timer i strekk, tilogmed når de jobber alene ute på lager uten kontakt med noen, for å vise solidaritet med de kiwibutikkene i områder som sliter med mye smitte. Jeg tenker bare avfallsstoffer og ikke bra for huden/lungene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (14 timer siden):

Ja av Securitas!!

ja den er jo bombesikker bare å svare nei på alle spørsmål de kommer med... noen ser jo ikke en gang på papiret du har med deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen ser meg uten munnbind på sykehuset så er jeg enten på vei til garderoben, på vei hjem eller på vei til kantina. Jeg går aldri uten under kontakt med pasienter. Men hvis jeg akkurat har kastet det jeg hadde på, tar jeg ikke nytt hvis jeg bare skal "gå en tur".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tamsi skrev (3 timer siden):

Hvis noen ser meg uten munnbind på sykehuset så er jeg enten på vei til garderoben, på vei hjem eller på vei til kantina. Jeg går aldri uten under kontakt med pasienter. Men hvis jeg akkurat har kastet det jeg hadde på, tar jeg ikke nytt hvis jeg bare skal "gå en tur".

Garderoben og kantina er vel noen av de verste plassene? Folk er tett på hverandre der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama_Drama skrev (23 timer siden):

Fordi pasienter screenes i mottakelsen.

Ja, svarer man nei på alle de spørsmålene er man smittefri selvfølgelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker kun når vi skal ha nærkontakt med pasient. Alle på min avd er ellers flinke til å holde avstand, men under rapport hvor det kan være vanskelig å holde meteren bruker vi munnbind. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken.stille skrev (1 minutt siden):

Vi bruker kun når vi skal ha nærkontakt med pasient. Alle på min avd er ellers flinke til å holde avstand, men under rapport hvor det kan være vanskelig å holde meteren bruker vi munnbind. 

Hos oss bruker vi det hele tiden selv om vi ikke har pasient kontakt. Vi har hatt ansatte med korona, men pga munnbind og avstand slipper de fleste karantene og vi slipper å stenge ned avd vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken.stille skrev (55 minutter siden):

Jeg har sett at de siste få måneder har personell brukt munnbind når de besøker eldre personer i blokka. Det tok jammen lang tid og flere brukere la frem egne munnbind for bruk. Som ikke ble brukt. Men nå kommer hjelperne med munnbind. Det føles som en trygghet for brukerne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

zemer skrev (1 time siden):

Garderoben og kantina er vel noen av de verste plassene? Folk er tett på hverandre der.

Ikke egentlig, det føles liksom innafor. Det er store garderober, flere ulike garderober, og vaktskift på ulike tidspunkt. Noen begynner 7, noen 7.30, noen 8... Jeg er ofte så og si alene i garderoben. Kantina går jeg alltid til mens det er minst mulig rush, fordi jeg hater kø.

Men det er ikke sånn at jeg bevisst dropper munnbindet, det er bare da det oftest glipper. Har en tendens til å kaste munnbindet etter siste pasient, glemmer at jeg må bort i garderoben på vei ut :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lama_Drama
Klott skrev (12 timer siden):

Ja, svarer man nei på alle de spørsmålene er man smittefri selvfølgelig....

Neida, man får en pinne i nesa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lama_Drama skrev (8 timer siden):

Neida, man får en pinne i nesa. 

Nei det gjør en overhodet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...