Gå til innhold

Protester mot Corona Lockdown

Kasidya

Anbefalte innlegg

keops skrev (Akkurat nå):

Godtar alt ??

Jeg sier jo nettopp at jeg ikke godtar disse demonstrantene.

akkurat det var det jeg mente du godtar alt regjeringa kommer med som tar fra oss grunnleggende menneskerettigheter ... det er mer skremmende. enn noen demonstranter.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bente1234 skrev (Akkurat nå):

akkurat det var det jeg mente du godtar alt regjeringa kommer med som tar fra oss grunnleggende menneskerettigheter ... det er mer skremmende. enn noen demonstranter.

Den mest grunnleggende rettigheten i livet mitt er retten til å fortsette å leve. Vi har i Norge heldigvis et helsevesen som tar seg noenlunde av oss når vi trenger det samt tilgang på vaksiner og medisiner.

Så har vi da disse utskuddene som ikke forstår at det er viruset som dikterer hvordan vi bør forholde oss og leve en stund fremover. Som faktisk tror det er politisk motivasjon som ligger bak og ikke har den helt grunnleggende innsikt i enkelt helsestell.

Dette synes jeg er skremmende. Det tyder også på at den lange skolegangen alle har tilgang på her rett og slett er bortkastet på enkelte. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er totalt idioti å samles i store mengder for å demonstrere mot dette. Det hjelper ikke akkurat på å samles mange i store klynger akkurat i disse tider. Ja, folk kan gjerne demonstrere, det er jeg ikke i mot. Men de må vel fatte og forstå at dette er en ideell måte å spre smitte på? Det er mer skremmende hvis de ikke forstår det. De oppnår akkurat ikke noe ved å protestere, når det eneste de oppnår er mer smitte og enda strengere tiltak. Det virker mot sin hensikt. 

Endret av Kittykat
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bra at folk demonstrerer på denne måten. Samtidig så må myndighetene ta inn over seg folkemeningen snart. Folk er lei av de ekstreme tiltakene.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (2 timer siden):

Supert at noen står på barrikadene. Ellers går ikke verden fremover. Det har vi sett før at det virker. Kan vel takke det for at Berlinermuren falt. 

Var vel noen som sto på barrikadene for å få denne muren bygget også i sin tid. Engasjement er bra, men ikke alltid.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Kågebruker said:

Folk er lei av de ekstreme tiltakene.

Det tror jeg ikke viruset bryr seg særlig mye om.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trønder skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg ikke viruset bryr seg særlig mye om.

Det er grenser for tiltak.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (1 minutt siden):

helt enig... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (Akkurat nå):

Er enig i dette, blir jo slitne alle sammen av dette. Men nå blir det jo bedre etterhvert når vaksineringen ruller videre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i dette, blir jo slitne alle sammen av dette. Men nå blir det jo bedre etterhvert når vaksineringen ruller videre. 

Og derfor er det viktig at folk ikke blir hysteriske. Folk må ta vaksinen. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (10 minutter siden):

Og derfor er det viktig at folk ikke blir hysteriske. Folk må ta vaksinen. 

det jeg ikke skjønner med folk... først redd for korona... nå redd for det som kan redde dem fra korona... huff er jo bare komisk....kom med hva som helst jeg tar det for å få tilbake en normal hverdag er dritt lei all begrensningen..jeg har passert 50 og vil ha noen bra år til... ikke kaste bort alt på å sitte en grå boble mutters alene på åresvis... det er ikke livskvalitet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (5 minutter siden):

det jeg ikke skjønner med folk... først redd for korona... nå redd for det som kan redde dem fra korona... huff er jo bare komisk....kom med hva som helst jeg tar det for å få tilbake en normal hverdag er dritt lei all begrensningen..jeg har passert 50 og vil ha noen bra år til... ikke kaste bort alt på å sitte en grå boble mutters alene på åresvis... det er ikke livskvalitet.

Ja og det kan hende at det kommer en flodbølge i Oslofjorden i morgen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bente1234 skrev (4 minutter siden):

Da lager du mye strengere regler for deg selv enn det som anbefales. Du kan være sosial, du kan omgås de du er glad i, men noen hensyn bør du ta. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Kågebruker said:

Det tror jeg ikke viruset bryr seg noe særlig om.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
keops skrev (58 minutter siden):

Jeg synes de som motarbeider smitteverntiltak og demonstrerer mot disse er noen tullinger og ignoranter som det smerter meg å lese om. Det er ufattelig at så mange mennesker ikke forstår det helt grunnleggende ved viktigheten av å begrense smitte og å få flest mulig vaksinert.

Du kan gjerne få min dose 😈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bente1234 skrev (1 minutt siden):

Vet du hva? Jeg driter i om en 50-åring, eller 60-åring, eller 40-åring, eller 30-åring for den saks skyld vil ha livet sitt tilbake..jeg beklager, men vi som er voksne skal bare tilbake til det vi allerede har levd i flerfoldige år..det som gjør meg forbanna provosert er folk i disse aldersgruppene som skal reise ut av landet, drite i karantenen, reise på bussturer, samles i flokker på kafeer, samles til demonstrasjonstog osv FORDI DE MÅ HA LITT LIVSKVALITET..hva faen?? Vi har livskvalitet i hauger og lass. De som ikke har livskvalitet er barna og ungdommen som IKKE har får oppleve alt det vi fikk oppleve i vår barndom, pga nedstengninger og tiltak. Jeg gjennomfører glatt tiltak og restriksjoner hvis det betyr at barna og ungdommene får lov til å gå på skolen, være med venner, være fri til å være barn, og få lov til å gi en klem til vennen sin. Jeg overlever å ikke få gjøre alt jeg har lyst å gjøre akkurat nå! Men et barn/ungdom får aldri barndommen eller ungdomstiden sin tilbake. Og folk skjønner ikke dennne enkle logikken; egoistiske voksne bidrar til at barn ikke får være barn. 
Barn/ungdom sliter! De sliter så jævlig at de ikke orker mer! Så sitter folk i sin beste alder med alt på stell, og sutrer over bagateller? Barn og unge lider i denne dritt-tiden. Vi voksne er ikke i nærheten av å miste det de har mistet det siste året. 
Jeg blir rett og slett lei meg. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (10 minutter siden):

Vet du hva? Jeg driter i om en 50-åring, eller 60-åring, eller 40-åring, eller 30-åring for den saks skyld vil ha livet sitt tilbake..jeg beklager, men vi som er voksne skal bare tilbake til det vi allerede har levd i flerfoldige år..det som gjør meg forbanna provosert er folk i disse aldersgruppene som skal reise ut av landet, drite i karantenen, reise på bussturer, samles i flokker på kafeer, samles til demonstrasjonstog osv FORDI DE MÅ HA LITT LIVSKVALITET..hva faen?? Vi har livskvalitet i hauger og lass. De som ikke har livskvalitet er barna og ungdommen som IKKE har får oppleve alt det vi fikk oppleve i vår barndom, pga nedstengninger og tiltak. Jeg gjennomfører glatt tiltak og restriksjoner hvis det betyr at barna og ungdommene får lov til å gå på skolen, være med venner, være fri til å være barn, og få lov til å gi en klem til vennen sin. Jeg overlever å ikke få gjøre alt jeg har lyst å gjøre akkurat nå! Men et barn/ungdom får aldri barndommen eller ungdomstiden sin tilbake. Og folk skjønner ikke dennne enkle logikken; egoistiske voksne bidrar til at barn ikke får være barn. 
Barn/ungdom sliter! De sliter så jævlig at de ikke orker mer! Så sitter folk i sin beste alder med alt på stell, og sutrer over bagateller? Barn og unge lider i denne dritt-tiden. Vi voksne er ikke i nærheten av å miste det de har mistet det siste året. 
Jeg blir rett og slett lei meg. 

nå skjærer du alle over en kam... og tror alle 20-30 -40 og 50 åringer har fått livet sitt innpakket i bomull... 

Jeg har barn jeg ikke får sett en gang pga korona og grensestenging...jeg har ikke sett dem siden 2019... ikke at det betyr noe... men ellers er jeg  enig at barn og unge har fått hverdagen sin ødelagt av dette her..og hvor mye de vil preges i framtiden av det vet man jo ikke enda. 

Endret av Bente1234
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (15 minutter siden):

Du kan gjerne få min dose 😈

Tror ikke du har noe å gi meg som jeg ønsker å ta imot, helt uavhengig av doseringen.

Om det er vaksinedosen «din» du sikter til, ja jeg kommer selvfølgelig til å vaksinere meg men det skyldes jo innsatsen til noen helt andre enn deg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Tror ikke du har noe å gi meg som jeg ønsker å ta imot, helt uavhengig av doseringen.

Om det er vaksinedosen «din» du sikter til, ja jeg kommer selvfølgelig til å vaksinere meg men det skyldes jo innsatsen til noen helt andre enn deg.

Ja, det gjør nok det. Men jeg kommer uansett til å takke nei.
Så da rykker noen andre frem i køen. Kan være deg. Kan være andre.  :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...