Gå til innhold

Når tror dere det blir mulig å leve normalt igjen?

Fjellulven

Anbefalte innlegg

Hørte noen rykter om at i slutten av dette året vil vi kunne leve normalt igjen etter folk er ferdig vaksinert osv. Jeg kommer alikavell ikke til å ta vaksinen. Samtidig hører jeg at flere mener at det kommer til å ta flere år.. Når tror dere ting vil normaliseres? Og tror dere det vil ta flere år eller innen dette året? :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fjellulven skrev (Akkurat nå):

Hørte noen rykter om at i slutten av dette året vil vi kunne leve normalt igjen etter folk er ferdig vaksinert osv. Jeg kommer alikavell ikke til å ta vaksinen. Samtidig hører jeg at flere mener at det kommer til å ta flere år.. Når tror dere ting vil normaliseres? Og tror dere det vil ta flere år eller innen dette året? :) 

Helt umulig å si. Men tror ikke det er over med det første akkurat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi kommer til normalen noen gang.. kanskje tilnærmet normalen om noen år

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+ år. Fordi det vil komme mutasjoner og man vil legge på etterskudd når det gjeler å lage mange nok tilpassede vaksiner. Å justere vaksine klarer man fint, det er dette med produksjon og distribusjon av flere milliarder vaksiner hver gang det kommer en ny mutasjon som er det vanskelige. Derfor vil dette vare i all overskuelig fremtid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går aldri over. Viruset kommer til å mutere i all evighet og noen kommer uunngåelig til å smette unna vaksinene. Alt etter hvor alvorlige disse er og hvor ofte og hvor mange som oppstår, vil sette preg på hverdagen i hvert enkelt land i svært mange år fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når den nye normalen er blitt at ingen skal dø av smittsomme sykdommer så blir det vel aldri normalt igjen. Jeg blir mer og mer pessimist til hvordan dette skal ende, ingen står opp og protesterer og da får kongene i Helsedirektoratet kjøre sitt regime uten protester. Ettersom det er ganske åpenbart at toppene i Helsedirektoratet gir en god faen i alt annet enn smittevern mot korona, ser jeg ingen ende på dette. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som derimot kan fikse mesteparten av det, er om noen klarer å lage en medisin som kan tas etter at man har blitt smittet. Man blir syk, men medisinen sikrer et mildt forløp.

Selvsagt har man samme problematikken her med at mutasjoner kan smette unna medisinen også, men medisiner kan favne bredere enn vaksiner på slikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (Akkurat nå):

Når den nye normalen er blitt at ingen skal dø av smittsomme sykdommer så blir det vel aldri normalt igjen. Jeg blir mer og mer pessimist til hvordan dette skal ende, ingen står opp og protesterer og da får kongene i Helsedirektoratet kjøre sitt regime uten protester. Ettersom det er ganske åpenbart at toppene i Helsedirektoratet gir en god faen i alt annet enn smittevern mot korona, ser jeg ingen ende på dette. 

Det er akkurat det jeg ser også. Rent politisk kan man bestemme seg for at dette skal være over når nok folk har blitt vaksinert, altså sensommer/tidlig høst. Men da vil det være frykt for mutasjoner som blir styrende tenker jeg, så da blir det heller ingen løsning de nærmeste 10 årene hvertfall. 

Menneskeheten er ganske enkelt ferdig nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den normalen vi hadde? Aldri. En ny normal? Ja. 

4 minutter siden, Capt. Obvious said:

Gidder ikke legge meg ned for å dø riktig ennå  ^^, 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (4 minutter siden):

Det er akkurat det jeg ser også. Rent politisk kan man bestemme seg for at dette skal være over når nok folk har blitt vaksinert, altså sensommer/tidlig høst. Men da vil det være frykt for mutasjoner som blir styrende tenker jeg, så da blir det heller ingen løsning de nærmeste 10 årene hvertfall. 

Hørte akkurat på radioen at regjeringen vil forlenge forskriften om karantenehotell til november. Det er helt åpenbart at myndighetene overhodet ikke har til hensikt å åpne samfunnet med det første. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (2 minutter siden):

Det trenger man heller ikke, men dette betyr sammenbrudd for sivliasjonen slik vi kjenner den. Og det vil koste vanvittige mange menneskeliv de neste tiårene. Når kampen om ressursene begynner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukjent. skrev (2 minutter siden):

Hørte akkurat på radioen at regjeringen vil forlenge forskriften om karantenehotell til november. Det er helt åpenbart at myndighetene overhodet ikke har til hensikt å åpne samfunnet med det første. 

Det overrasker meg ikke det minste, men det vil vare mye lenger enn til november. Som sagt, 10+ år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv med vaksiner så kan de vaksinerte smitte, så har god tolmodighet til å innfinne meg i at dette varer lenge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (På 9.4.2021 den 15.47):

Så du tror vi aldri kommer til å gå tilbake til livet før? At man kan reise rundt, dra på nattklubb og klemme hvem man vil osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Svennis skrev (1 minutt siden):

Så du tror vi aldri kommer til å gå tilbake til livet før? At man kan reise rundt, dra på nattklubb og klemme hvem man vil osv?

Tror ikke dette blir normalt igjen nei. Hvis folk hadde lest nyheter fra andre steder enn VG og NRK så ville flere forstått hvilken vei vi er på. Men da blir det sett på som konspirasjonsteorier og løgn. Jeg leser nyheter ut i verden. Får da med meg litt mer enn hva nrk presenterer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo
Expandable86 skrev (2 minutter siden):

Jeg har levd som normalt under hele pandemien. 

Godt gjort. Jeg kan ikke gå i klesbutikken engang, den har vært stengt i måneder. Sammen med tilnærmet alt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (30 minutter siden):

Tror ikke dette blir normalt igjen nei. Hvis folk hadde lest nyheter fra andre steder enn VG og NRK så ville flere forstått hvilken vei vi er på. Men da blir det sett på som konspirasjonsteorier og løgn. Jeg leser nyheter ut i verden. Får da med meg litt mer enn hva nrk presenterer.

De aller, aller fleste av oss leser "nyheter ut i verden". Det derimot bare et fåtall gjør, er å lese "nyheter" som er ganske så alternative "nyhetskilder" uten verken kredibilitet eller forankring i det som er sant. Disse som leser slike kilder ser "hvilken vei vi er på" selv om det ikke er er tilfelle verken nå eller senere.

Tror forøvrig at vi aldri kommer tilbake til 2019 nivå (mtp blandt annet klemming/håndhilsing osv), men har tro på at man kan reise igjen og leve tilnærmet normalt som vaksinert. Er man riktig heldig så forsvinner kanskje viruset etterhvert da den ikke får noe "levedyktig" tilværelse når de aller fleste er vaksinert.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...