AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #1 Del Skrevet 7. april 2021 Mannen er opprinnelig fra sverige, og der er det mye mer vanlig med tre fornavn enn to. Vi venter en sønn og mannen ønsker å bruke noen av navnene på min og hans side (oldeforeldre til barnet) i tillegg i navnet på ungen. Men er dette innafor i Norge? Man går jo ikke aktivt rundt og roper alle navnene i vanlig dagligtale når man henviser seg til ungen, men det er på en måte en identifikasjon på hvem han er fra - stammer fra, på lik linje med -sønn/son og -datter/dottir-navn. Min far er spansk og jeg har også da flere i familien med både tre og fire navn, for der er det også vanlig å kalle opp etter flere i familien. Noen som kjenner til folk i Norge som heter tre fornavn (eller heter det ett fornavn og to mellomnavn kanskje). Jeg har hørt flere samer med flere navn som f.eks. Åge Nils Johan Eira eller Ida Mari Emily Stokke og Eva Marie Jessica Ström. Vår sønn kommer da til å kanskje hete: Gøran Leon Magnus Holm Samuel Lucas Milian Holm Samuel Milian Lucas Holm Samuel Leon Lucas Holm Anonymkode: 12312...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #2 Del Skrevet 7. april 2021 Hjelp Anonymkode: 3f259...821 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eneri Skrevet 7. april 2021 #3 Del Skrevet 7. april 2021 Min far på 68 år har tre fornavn. Nåværende kollega og hennes søster har fire, tidligere kollega tre. Kjør på sier jeg. Kanskje unngå to etternavn da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #4 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hjelp Anonymkode: 3f259...821 Hva trenger du hjelp med kjære? 😊 så fint at du står fram og tør å be om hjelp ❤️ Anonymkode: 12312...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #5 Del Skrevet 7. april 2021 Anonymkode: 49004...c0e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #6 Del Skrevet 7. april 2021 Teit. Du bare kompliserer livet til barnet ditt. Tenk på barnet ikke deg selv Anonymkode: d6c32...25f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #7 Del Skrevet 7. april 2021 Noe uvanlig, men klart det går an. Var i hvert fall vanlig på de med høyere rang før i tiden. Selv vet jeg om ei på min alder med tre navn. Ble ganske kult, men jeg kan ikke gi etternavn her. Hun het Kine Jenny Gudrun 🙂 Anonymkode: b9eda...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #8 Del Skrevet 7. april 2021 Mine to barn har kun to fornavn, men igjen har de to etternavn. Så det blir jo et like langt navn sånn sett, hadde ikke reagert på det. Syns dere skal gjøre hva som føles riktig for dere. Uansett så kaller folk ungene sine for helt latterlige navn nå for tiden, så at sønnen deres får tre normale navn er jo bare positivt det. Anonymkode: be953...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #9 Del Skrevet 7. april 2021 Det er iallefall veldig uvanlig i Norge. Jeg har aldri truffet noen med tre fornavn, bortsett fra mine svenske venner. Vet ikke akkurat om jeg hadde hevet et øyenbryn om noen barn i klassen til mine barn hadde tre navn, men i Norge vil det nok oppfattes som litt pompøst å ha tre fornavn. Anonymkode: a92c2...29a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #10 Del Skrevet 7. april 2021 Jeg har en venninne som har fire fornavn. Hun er oppkalt etter fire oldemødre. Det har aldri vært noe problem for henne, hun bruker bare det første til daglig da. Anonymkode: 44cfc...ce4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #11 Del Skrevet 7. april 2021 Helt tullete!! Anonymkode: 1f800...63d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #12 Del Skrevet 7. april 2021 Slett ikke uvanlig blant eldre mennesker i Finnmark. Anonymkode: 5519a...299 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moho Skrevet 7. april 2021 #13 Del Skrevet 7. april 2021 Veldig fin tradisjon å ta med når far er svensk! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silva Pluvialis Skrevet 7. april 2021 #14 Del Skrevet 7. april 2021 Altfor pompøst i mine øyne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå