Gå til innhold

Hvor tidlig kan symptomene komme?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan symptomene komme før positiv test? Har så sinnsyke vonde bryst, tok test idag som var negativ. Hadde EL søndag 28 (testet positivt første gang da). 

Anonymkode: 770b9...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du fikk positiv eggløsningstest den dagen, så hadde du eggløsning først 24-48 timer etter den. Mest sannsynlig er de ømme pga eggløsningen, det blir vertfall mine 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Newgirll skrev (3 minutter siden):

Hvis du fikk positiv eggløsningstest den dagen, så hadde du eggløsning først 24-48 timer etter den. Mest sannsynlig er de ømme pga eggløsningen, det blir vertfall mine 😄

Dette er jo nå en stund siden da, eller det er jo 10 dager siden jeg fikk positiv test. Mener at de er ømme nå, jeg formulerte meg muligens dårlig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo nå en stund siden da, eller det er jo 10 dager siden jeg fikk positiv test. Mener at de er ømme nå, jeg formulerte meg muligens dårlig ☺️

Jeg er selv 11 dager etter eggløsning og har hatt ømme bryst i 4-5 dager 😊 pleier å få det mellom eggløsning og mens, men alle er forskjellige og det kan absolutt bety noe annet for din kropp enn min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Newgirll skrev (12 minutter siden):

Jeg er selv 11 dager etter eggløsning og har hatt ømme bryst i 4-5 dager 😊 pleier å få det mellom eggløsning og mens, men alle er forskjellige og det kan absolutt bety noe annet for din kropp enn min!

Ja, mulig det. Sikkert bare jeg som følger ekstra med på hva symtomer nå mens vi prøver 😂 Men de er skikkelig ømme nå, sånn vond å ta på øm. Men har murringer også, så kan godt være mensen på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde symptomer før positiv test da jeg ble gravid sist. Tok test 11dpo

Anonymkode: 3e33e...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg var gravid hadde jeg halsbrann fra 11 dpo, og ømme brystvorter fra 2 dpo, noe jeg aldri har, har bare ømme bryst på sidene av brysta fra el til mens. Så testet jeg negativ 8 og 9 dpo, positiv 12 dpo, tester ikke 10 og 11 dpo. Fra 13 dpo så hadde jeg skikkelig murringer, menssmerter bak på rygg,  og smerter i lyskene, spesielt om natten. Var så vondt at jeg ikke fikk sove. Var sikker på at jeg skulle miste de første dagene med de smertene her, viste seg at det nok bare var livmoren som holdt på å strekke seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Love90 skrev (4 minutter siden):

Sist jeg var gravid hadde jeg halsbrann fra 11 dpo, og ømme brystvorter fra 2 dpo, noe jeg aldri har, har bare ømme bryst på sidene av brysta fra el til mens. Så testet jeg negativ 8 og 9 dpo, positiv 12 dpo, tester ikke 10 og 11 dpo. Fra 13 dpo så hadde jeg skikkelig murringer, menssmerter bak på rygg,  og smerter i lyskene, spesielt om natten. Var så vondt at jeg ikke fikk sove. Var sikker på at jeg skulle miste de første dagene med de smertene her, viste seg at det nok bare var livmoren som holdt på å strekke seg. 

2 dpo er det INGEN symptomer på graviditet. Så de ømme brystene kom nok bare av progesteron, som kommer hver måned. 

Anonymkode: 4c563...f85

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

2 dpo er det INGEN symptomer på graviditet. Så de ømme brystene kom nok bare av progesteron, som kommer hver måned. 

Anonymkode: 4c563...f85

Vet jo at et befruktet egg ikke har rukket og feste seg i livmoren og skille ut noe hcg så tidlig, det er jeg veldig enig i. Hadde prøvd i over 2 år og hadde aldri opplevd ømme  brystvorter av noen av de andre syklusene på 2 år tidligere, var bare noe jeg noterte meg når jeg var 2 dpo som noe helt annerledes. Synes det er veldig rart at jeg tilfeldigvis fikk skikkelige vonde brystvorter akkurat den mnd jeg ble gravid på 2 år. Om det er pga NOE annet som skjedde det vet jeg ikke, egget har jo ikke rukket å feste seg. Men synes fortsatt det er rart at akkurat den mnd jeg ble gravid fikk jeg ømme brystvorter så tidlig. 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Love90 skrev (8 timer siden):

Vet jo at et befruktet egg ikke har rukket og feste seg i livmoren og skille ut noe hcg så tidlig, det er jeg veldig enig i. Hadde prøvd i over 2 år og hadde aldri opplevd ømme  brystvorter av noen av de andre syklusene på 2 år tidligere, var bare noe jeg noterte meg når jeg var 2 dpo som noe helt annerledes. Synes det er veldig rart at jeg tilfeldigvis fikk skikkelige vonde brystvorter akkurat den mnd jeg ble gravid på 2 år. Om det er pga NOE annet som skjedde det vet jeg ikke, egget har jo ikke rukket å feste seg. Men synes fortsatt det er rart at akkurat den mnd jeg ble gravid fikk jeg ømme brystvorter så tidlig. 🤷‍♀️

Kan det hende eggløsning var noe før du trodde? Kroppene våre gjør så mye rart som ikke er helt etter boka, så det skulle ikke forundre meg om de såre niplene hang sammen med graviditeten på et eller annet vis, til tross for at det ikke virker helt logisk. 

Jeg forsøkte ikke å bli gravid, så jeg tenkte ikke over symptomer før jeg hadde positiv test 2-3 dager etter mensen ikke kom. Brystene var da mye tyngre, spente og ømme enn vanlig, ellers ble jeg litt mer sliten på tur og trening.

Hadde en periode en stund før positiv test hvor jeg ble ekstremt svimmel på ettermiddagen (samboeren min ble bekymret og ville jeg skulle gå til legen), men koblet ikke dette mot graviditet før jeg leenge etterpå leste at det kunne være et tidlig tegn. Jeg aner derfor ikke når i syklusen denne svimmelheten min startet, og om det hang sammen med graviditeten. Jeg tror det da, siden keg aldri ellers har opplevd slik svimmelhet.

Anonymkode: 6c892...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk økt utflod, ømme bryster og trykk i livmor fra ca. 10 dpo. Tok test som var negativ, så trodde det bare var PMS (selv om jeg aldri har sånne symptomer før mens). 12 dpo var testen positiv😊 

Anonymkode: be0e5...2ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...