Gå til innhold

Familieønsket

Månelilje

Anbefalte innlegg

Litt skummelt å opprette bruker og tråd her, da er det liksom ingen vei tilbake 🙈 

Jeg og mannen har lenge visst at vi ønsker oss familie, og nå har vi bestemt oss for å hoppe i det. Jobb, hus og bil er på plass. Grunnen til at vi har ventet en stund med å få barn er både pga ungdomstid, reising og studier (vi har vært sammen siden tenårene). I tillegg har jeg gått på medisiner mot angst de siste årene. Nå er medisinene fjernet og jeg føler meg i nogenlunde fin form, så håper det holder seg sånn 😃 

Jeg har ikke gått på hormonell prevensjon de siste to årene, så har ganske grei oversikt over syklusen. Den er sånn ca reggelmessig med vanlig lengde på 32-35 dager, med eggløsning på dag 21-22. Så lutealfasen er kanskje litt kort? Er per nå på syklusdag 29, så mensen kommer vel om noen dager. 

Tenker det kan være greit å ha en dagbok for å lufte litt tanker, og at det kan være et fint minne å se tilbake på om noen år dersom jeg blir gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif
Velkommen hit til prøvesamfunnet og gratulerer med dagbok. Det blir veldig fint for deg å ha til å skrive tanker og følelser i, og se tilbake i som du sier. Jeg har i alle fall vært glad i mine dagbøker, det er faktisk utrolig hva man glemmer fra gang til gang.

Så bra at du ikke har brukt hormonprevensjon, da er det bare å hoppe rett i det 😊 Ser frem til å følge deg i din første pp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (11 timer siden):

welcomwagon.gif.f40936226cee0f8cdf10278e9afe3e28.gif
Velkommen hit til prøvesamfunnet og gratulerer med dagbok. Det blir veldig fint for deg å ha til å skrive tanker og følelser i, og se tilbake i som du sier. Jeg har i alle fall vært glad i mine dagbøker, det er faktisk utrolig hva man glemmer fra gang til gang.

Så bra at du ikke har brukt hormonprevensjon, da er det bare å hoppe rett i det 😊 Ser frem til å følge deg i din første pp.

Takk for varm velkomst! Så hyggelig at du titter innom 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hvordan går oppstarten av prøvingen Månelinje? Fikk du mensen som forventet sist og er rundt eggløsning i disse dager kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 28.4.2021 den 15.03):

Hvordan går oppstarten av prøvingen Månelinje? Fikk du mensen som forventet sist og er rundt eggløsning i disse dager kanskje?

Så hyggelig at du titter innom! Prøvingen er litt utsatt her, siden jeg venter på dose 2 av koronavaksine (jobber i helse). Skal få vaksinen om et par ukers tid, det gleder jeg meg til 😃 Ellers driver mannen og kikker litt på å ta mer utdanning, så vi er litt i tenkeboksen på om vi vil prøve nå eller om vi skal vente til etter han evtuelt tar master. Selv om vi har vært sammen lenge og det nok er forventet at vi vil få barn snart, så føler vi at vi har god tid, og at vi fortsatt er unge nok til at vi kan vente ett par år til. Så vi har ikke helt landet på hva vi ønsker enda 😊 

Selv om prøvingen er litt på vent, så følger jeg med på syklusen min. Har hatt eggløsningsslim de siste par dagene. Er på CD20 i dag, og pleier å få EL rundt dag 21-22. Så det er nok rett rundt hjørnet, men fikk negativ eggløsningstest i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre fra deg igjen :klemmer: Skjønner vaksinen er førstepri akkurat nå og at det er litt å tenke på ang. prøvestart. Det er fint å føle at man ikke har dårlig tid. Det er ikke aktuelt å starte prøvingen selv om mannen studerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 3.5.2021 den 21.04):

Hyggelig å høre fra deg igjen :klemmer: Skjønner vaksinen er førstepri akkurat nå og at det er litt å tenke på ang. prøvestart. Det er fint å føle at man ikke har dårlig tid. Det er ikke aktuelt å starte prøvingen selv om mannen studerer? 

Jo, mye mulig at det blir prøving selv om mannen studerer 😊 må sette meg litt inn i hvordan permisjon fungerer dersom pappaen i forholdet er student. Nå har jeg fått dato for koronavaksinering hvertfall, så da har vi det å forholde oss til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...