Gå til innhold

Gravid etter SA

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har nettopp gått gjennom en SA. Blødningene sluttet i forrige uke. Noen som har opplevd å bli gravid raskt etter? Ønsker jo inderlig å bli gravid igjen, men hvor raskt kan man egentli bli det? Vi har begynt å prøve igjen nå.

Anonymkode: 6cc36...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kondolerer💜 jeg ble gravid på pp1 etter sa. Vi hadde forsøkt i nesten to år før jeg ble gravid med spira som endte i sa, så jeg var veldig innstilt på å prøve raskt. Starta prøvingen da blødningen var slutt.

Anonymkode: 82b77...76d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble gravid igjen 15 dager etter SA 🙈 mistet i uke 9, blødde i ca 10 dager, hadde tydelig EL 5 dager etter blødningen avtok og hoppet i det (eller i senga da). Spiren satt 👍

Anonymkode: 6572f...c63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ble gravid igjen 15 dager etter SA 🙈 mistet i uke 9, blødde i ca 10 dager, hadde tydelig EL 5 dager etter blødningen avtok og hoppet i det (eller i senga da). Spiren satt 👍

Anonymkode: 6572f...c63

Så godt å høre at det ordnet seg så raskt 🥰

jeg har en lettgradig endometriose og kjenner det veeeldig godt i magen når jeg har eggløsning. Gjør supervondt og slik har jeg det nå. Men vet liksom ikke om det et etter SA eller om jeg faktisk har eggløsning nå 🤔 var 14 dager siden SA i går. Har ikke opplevd SA før så lurer litt på om blødningen som startet 22.mars regnes som ‘mensen’ og at jeg nå 14 dager etter den startet kan ha eggløsning igjen? Dumt spørsmål sikkert, men som sagt ikke opplevd SA før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid på første eggløsning etter begge mine SA'er. Ettersom begge var så tidlig som uke 6 så kom jeg raskt i syklus igjen. Aborten ble på en måte som en ganske lik menstruasjon. Jeg kartla eggløsning nøye og den kom noen dager senere enn hva som var vanlig for meg da, som forventet. Glad jeg kartla så nøye, for ble som sagt gravid. Jeg var også desperat etter å klare å bli gravid på nytt igjen...

Eneste "minus" er at man ikke har en ordentlig "siste mens" å forholde seg til. Men hvis man vet når man hadde eggløsning så kan man telle 14 dager før denne datoen så får man en dato å oppgi. Uansett så vil dette regulere seg på fremtidig UL.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har to ganger blitt gravid umiddelbart etter spontanabort. 

Og én gang ble jeg gravid rett etter mensen etter spontanaborten. 

Så alle ganger har det gått fort. 😊

Anonymkode: c4578...148

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Amatariel skrev (18 minutter siden):

Jeg ble gravid på første eggløsning etter begge mine SA'er. Ettersom begge var så tidlig som uke 6 så kom jeg raskt i syklus igjen. Aborten ble på en måte som en ganske lik menstruasjon. Jeg kartla eggløsning nøye og den kom noen dager senere enn hva som var vanlig for meg da, som forventet. Glad jeg kartla så nøye, for ble som sagt gravid. Jeg var også desperat etter å klare å bli gravid på nytt igjen...

Eneste "minus" er at man ikke har en ordentlig "siste mens" å forholde seg til. Men hvis man vet når man hadde eggløsning så kan man telle 14 dager før denne datoen så får man en dato å oppgi. Uansett så vil dette regulere seg på fremtidig UL.

Lykke til!

Er jo lov å håpe da, men mannen jobber på sjøen og drar i morgen. Så får ikke prøvd igjen før mai nå 😩 Jaja får bare smøre meg med tålmodighet. Tviler på at det har klaffet nå da vi bare har ‘prøvd’ siden lørdag. Blødningene opphørte ikke fullstendig før fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har to ganger blitt gravid umiddelbart etter spontanabort. 

Og én gang ble jeg gravid rett etter mensen etter spontanaborten. 

Så alle ganger har det gått fort. 😊

Anonymkode: c4578...148

Hvor umiddelbart har du blitt gravid etter?

lurer også på når eggløsning kommer? Kan man regne ut fra den dagen man mistet? Jeg mistet 22.mars som er 14 dager siden nå. Og hvis jeg skulle få mensen 4 uker etter vil det da si at jeg skal regne 4 uker fra SA startet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

lurer også på når eggløsning kommer? Kan man regne ut fra den dagen man mistet? Jeg mistet 22.mars som er 14 dager siden nå. Og hvis jeg skulle få mensen 4 uker etter vil det da si at jeg skal regne 4 uker fra SA startet? 

Individuelt, men mange opplever at eggløsning kommer noen få dager senere enn vanlig. Kommer også litt an på hvor langt på vei man var da man mistet. Som jeg skrev over kom min EL noen få dager (3-4 ca.) etter det jeg vanligvis pleide å ha EL etter SA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...