AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #41 Skrevet 6. april 2021 Fame skrev (Akkurat nå): Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket den, men foreløpig vil jeg vente da jeg forsøker å bli gravid. Jeg har en naturlig fungerende vaksine i kroppen min de neste månedene og tenker at det holder, FORELØPIG Ifølge FHI skal man ta en vaksinedose selv om en har hatt korona. Men siden du prøver å bli gravid så anbefales det vel ikke å ta vaksinen, så da blir det jo noe annet. Anonymkode: 2a446...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #42 Skrevet 6. april 2021 Fame skrev (16 minutter siden): Det kan man med vaksine og. På akkurat samme måte som en immunitet Du har misforstått flere kritiske ting. Og det er skremmende med tanke på at du er sykepleier. Du blir koronasyk og du får antistoffer mot den varianten av viruset. Du kan som sagt bli smittet på nytt av en mutasjon, ikke merke at du er syk, og smitte pasienter som kan bli dødssyke. Forstår du ikke hvor alvorlig dette er? Gi nå beng i den graviditeten din nå. Det er en pandemi. Ta vaksinen som enhver ansvarlig helsearbeider ville gjort, og ta ansvar. For en uvitenhet og egoisme altså. Anonymkode: 9f44c...5a1 1
Fame Skrevet 6. april 2021 #43 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ifølge FHI skal man ta en vaksinedose selv om en har hatt korona. Men siden du prøver å bli gravid så anbefales det vel ikke å ta vaksinen, så da blir det jo noe annet. Anonymkode: 2a446...1dd Hadde jeg ikke forsøkt det så hadde jeg tatt den, ja. Men er vel egoistisk det og 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #44 Skrevet 6. april 2021 Fame skrev (2 minutter siden): Immun mot den varianten du ble syk av, ja! Dette var tungt for deg å forstå, skjønner jeg. Fame skrev (1 minutt siden): Hadde jeg ikke forsøkt det så hadde jeg tatt den, ja. Men er vel egoistisk det og Ja, det er det. Akkurat nå burde du faktisk sette pasientene du jobber med sitt liv og helse først. Anonymkode: 9f44c...5a1
Fame Skrevet 6. april 2021 #45 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du har misforstått flere kritiske ting. Og det er skremmende med tanke på at du er sykepleier. Du blir koronasyk og du får antistoffer mot den varianten av viruset. Du kan som sagt bli smittet på nytt av en mutasjon, ikke merke at du er syk, og smitte pasienter som kan bli dødssyke. Forstår du ikke hvor alvorlig dette er? Gi nå beng i den graviditeten din nå. Det er en pandemi. Ta vaksinen som enhver ansvarlig helsearbeider ville gjort, og ta ansvar. For en uvitenhet og egoisme altså. Anonymkode: 9f44c...5a1 Vaksinen gir dårlig beskyttelse mot mutasjonene, bare så det er sagt. For å bli videre beskyttet mot disse må flere vaksiner til 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #46 Skrevet 6. april 2021 Fame skrev (Akkurat nå): Hadde jeg ikke forsøkt det så hadde jeg tatt den, ja. Men er vel egoistisk det og Nei, det er det ikke. Alternativt kunne du ha hoppet over en prøveperiode, men ingen kan kreve det. Du er jo sånn sett tryggere enn mange andre, ettersom du allerede har antistoffer. Anonymkode: 2a446...1dd
Gjest Villfisker Skrevet 6. april 2021 #47 Skrevet 6. april 2021 Hørte av en bekjent at de ville begynne å ringe rundt snart. Hadde håpet de ville ringe meg også. For jeg har gledet meg til å takke nei. Men det har ikke skjedd foreløpig.
Sylveon Skrevet 6. april 2021 #48 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Godt, da har jeg Nakstad i ryggen 😅 Vel, det er det ikke. Lurte på om andre hadde samme erfaring. Innser jo nå at det mest sannsynlig er en feil. Mulig legen blingset fordi jeg har hatt kreft med påfølgende cellegift 🤷♀️ Men det er over 5 år siden. Anonymkode: 0d582...8a7 Regner med at det er derfor Nå kan jeg bare spekulere, men de jeg kjenner som har gjennomgått det som du har sliter med komplikasjoner etter cellegift og har blant annet dårligere immunforsvar... Vet ikke om det gjelder deg og? Jeg vet også om 30-åringer som har fått vaksinen i Oslo, men det er fordi at de har en eller annen underliggende sykdom som har gjort at de har havnet i gruppe 4.
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #49 Skrevet 6. april 2021 Hvis du har samvittighet til å ta den nå i stedet for å la den gå til noen som trenger den mer, så tar du den. Alle får jo tilbud før eller seinere uansett. Anonymkode: 3f106...50e
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #50 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Herregud, hva er det med folk her inne? Hadde dere virkelig takket nei til vaksinen om dere ble tilbudt? Dere sitter her anonym og er nok gjennomført misunnelig 😅 Har nå snakket med venner og familie og absolutt alle sier det samme, de hadde lett tatt den. Anonymkode: 0d582...8a7 Hvis jeg hadde blitt tilbudt nå, hadde jeg tatt en telefon, spurt hvorfor og forklart at det må være feil. Slike feil kan oppstå, og da er det moralsk riktig å si fra slik at de som er i den virkelige risikogruppen rettmessig kan få først. Jeg kan vente litt til, er oberhodet ikke misunnelig. Jeg vil ta vaksinen, men jeg vil også helst at de i risikogruppen skal få den først! Du er sikker på at du ikke tar noen medisiner som kvalifiserer deg til å få den tidlig? Som sagt ville jeg forhørt meg om hvorfor de mener jeg skulle fått den tidlig, og dersom legen har opplysninger om meg som ikke stemmer måtte vi fått rettet opp det. Anonymkode: 58e24...130 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #51 Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er neppe sniking å ta en tildelt time. Folk ble også hengt ut for å ha bestilt time på nettet, hvis det var feil er det jo feil i systemet og ikke hos den enkelte. Anonymkode: 14767...b79 Dersom man vet det ikke stemmer, så synes jeg det er moralsk galt å ta den timen. Man kan i det minste spørre hvorfor man er blitt plassert på den plassen i køen, og hvis det ikke stemmer så kan man oppklare det med legen. Anonymkode: 58e24...130
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #52 Skrevet 6. april 2021 Fame skrev (6 timer siden): Vaksinen gir dårlig beskyttelse mot mutasjonene, bare så det er sagt. For å bli videre beskyttet mot disse må flere vaksiner til De fleste vaksinene har vist seg å beskytte mot de nye variantene. Anonymkode: c06ff...a8e 1
Gjest Vintermorgen Skrevet 6. april 2021 #53 Skrevet 6. april 2021 Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner, samt svar til dette. Vintermorgen, mod
Forumbruker1 Skrevet 6. april 2021 #54 Skrevet 6. april 2021 Vintermorgen skrev (1 time siden): Ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner, samt svar til dette. Vintermorgen, mod Denne tråden skulle aldri vært flyttet. Det står i reglene deres at tråder om korona kan opprettes under kropp og helse. Det er lov å opprette en tråd anonymt, når det er snakk om egen kropp og vaksinering. Ny vurdering bør tas. 4
Gjest Vintermorgen Skrevet 7. april 2021 #55 Skrevet 7. april 2021 Forumbruker1 skrev (16 timer siden): Denne tråden skulle aldri vært flyttet. Det står i reglene deres at tråder om korona kan opprettes under kropp og helse. Det er lov å opprette en tråd anonymt, når det er snakk om egen kropp og vaksinering. Ny vurdering bør tas. Beklager, det gikk litt fort i svingene sånn rett etter påske. Har flyttet den tilbake. Vintermorgen, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå