Gå til innhold

Vaksine, men ikke i risikogruppe

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Skal høre etter de har satt første dose. 

Anonymkode: 0d582...8a7

Det er ganske shady å vente med å spørre til etter første dose er satt🥺

Anonymkode: 6a532...986

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er ganske shady å vente med å spørre til etter første dose er satt🥺

Anonymkode: 6a532...986

Herregud, hva er det med folk her inne? Hadde dere virkelig takket nei til vaksinen om dere ble tilbudt? Dere sitter her anonym og er nok gjennomført misunnelig 😅

Har nå snakket med venner og familie og absolutt alle sier det samme, de hadde lett tatt den. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Herregud, hva er det med folk her inne? Hadde dere virkelig takket nei til vaksinen om dere ble tilbudt? Dere sitter her anonym og er nok gjennomført misunnelig 😅

Har nå snakket med venner og familie og absolutt alle sier det samme, de hadde lett tatt den. 

Forstår godt du vil ta den, selv er jeg faktisk i risikogruppe 7 og har ikke hørt noe om når vi vil få vaksine her jeg bor. For min del så er jeg bare glad folk går foran meg i køen, akkurat som jeg er glad for at jeg ikke fikk AZ vaksinen for den kunne faktisk tatt livet av meg med min tilstand. Så bare godt de prøver vaksinene godt ut før jeg får tilbudet. :P

Anonymkode: e1e00...c28

• Liker 4
Skrevet
Collan skrev (1 time siden):

Ok, det kan jo hende at en årvåken vaksinatør spør seg (og kanskje deg) om hvorfor en 30-åring kommer inn. Da kan det hende det blir noen konsekvenser.

Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvilke konsekvenser du mener?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare tull å takke nei. Det blir som å takke nei til å sikre seg mot en potensiell død. 

Anonymkode: bbdb9...329

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde ikke tatt den om jeg forventet at det var feil med køen nå nei.  Jeg hadde ventet til min rettmessige tur.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde tatt kontakt med fastlege. Syns ikke det er riktig av deg å snike foran i køen på grunn av noe som mest sannsynlig er en administrativ feil. Og hvis det skulle vise seg å være riktig er det jo kjekt å spørre hvorfor du er i risikogruppe 

Anonymkode: 0e491...bb9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er neppe sniking å ta en tildelt time. Folk ble også hengt ut for å ha bestilt time på nettet, hvis det var feil er det jo feil i systemet og ikke hos den enkelte. 

Anonymkode: 14767...b79

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ja, jeg ville ha sagt i fra. For at et samfunn skal fungere bra må de aller fleste (helst alle selvsagt, men det skjer dessverre ikke) oppføre seg i henhold til de reglene vi har blitt enige om i fellesskap. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Collan skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg ville ha sagt i fra. For at et samfunn skal fungere bra må de aller fleste (helst alle selvsagt, men det skjer dessverre ikke) oppføre seg i henhold til de reglene vi har blitt enige om i fellesskap. 

Ah, så det er regler om å takke nei til vaksinen altså? Har ikke jeg fått med meg. 🤷‍♀️😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Collan said:

Hvordan klarte jeg å gå glipp av det møtet hvor vi ble enige om disse reglene i fellesskap?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leste senest i dag om lignende tilfelle. Ei ble satt opp og fikk vaksine, det med en feil. Nå gikk mener det var Nakstad ut å sa at en skal møte opp og ta den uansett.

Anonymkode: 8884f...cc9

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan klarte jeg å gå glipp av det møtet hvor vi ble enige om disse reglene i fellesskap?

Akkurat disse reglene er fattet av politikere (dvs. regjeringen), som er valgt av det norske folket i Stortingsvalgene, som skjer hvert fjerde år. Dette kalles representativt demokrati, det vil si at vi velger representanter som har et partiprogram som de sier de skal handle etter. Så er det opp til oss velgerne å avgjøre om vi synes de handler riktig, og eventuelt stemme annerledes neste gang. 

Hvis alle innbyggere i Norge skulle stemme over hver minste lille ting ville vi fått gjort svært lite.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Leste senest i dag om lignende tilfelle. Ei ble satt opp og fikk vaksine, det med en feil. Nå gikk mener det var Nakstad ut å sa at en skal møte opp og ta den uansett.

Anonymkode: 8884f...cc9

Godt, da har jeg Nakstad i ryggen 😅

Bente1234 skrev (5 minutter siden):

Dette tror jeg er trolletråd i lys av den feilen de gjorde i Drammen kommune. Bryr meg ikke når ikke øvrigheta ikke følger med i timen. 

Vel, det er det ikke. Lurte på om andre hadde samme erfaring. Innser jo nå at det mest sannsynlig er en feil. Mulig legen blingset fordi jeg har hatt kreft med påfølgende cellegift 🤷‍♀️ Men det er over 5 år siden. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, det er det ikke. Lurte på om andre hadde samme erfaring. Innser jo nå at det mest sannsynlig er en feil. Mulig legen blingset fordi jeg har hatt kreft med påfølgende cellegift 🤷‍♀️ Men det er over 5 år siden. 

ok det er øvrigheta som ikke følger med i timene så bare kjør på. Hadde nok flere enn du gjort. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det nok derfor. Ser at de som har hatt kreftsykdom siste år prioriteres, så da tenker jeg legen har innkalt deg av den grunn selv om det har gått over fem år.

• Liker 2
Skrevet

Grinete folk her inne i kveld. Jeg fikk tilbud om vaksinen på jobben i februar, men takket pent nei. Dersom ts vil ha den, så har ho nå fått time til å få den. Dra på den timen du, ts  ^.^

AnonymBruker
Skrevet
Fame skrev (12 minutter siden):

Det kan man med vaksine og. På akkurat samme måte som en immunitet  :)

Du skulle egentlig ha tatt en vaksinedose?

Anonymkode: 2a446...1dd

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skulle egentlig ha tatt en vaksinedose?

Anonymkode: 2a446...1dd

Jeg fikk spørsmål om jeg ønsket den, men foreløpig vil jeg vente da jeg forsøker å bli gravid. Jeg har en naturlig fungerende vaksine i kroppen min de neste månedene og tenker at det holder, FORELØPIG 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du er immun, ja. Men du kan fortsatt bære sykdommen og smitte andre ved å pådra deg en aldri så liten mutant som vaksinen hadde beskyttet deg mot. Visse vaksiner forhindrer også videre smitte. 

Så du er en egoist. Ikke bare en egoist, men en korttenkt egoist.

Anonymkode: 9f44c...5a1

Screenshot_20210406-075310_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20210406-075518_Samsung Internet.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...