Gå til innhold

Hadde et uhell ved hesten

Fremhevede innlegg

Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du skjønner åpenbart ikke hva en spøk er :P😆

Anonymkode: 63743...7e1

Spøk? Hahahaha 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Smeltemann skrev (2 timer siden):

Synes du at man skal begynne med en hest på 500-600 kilo? Det er dyr av kjøtt og blod. At hun hoppet mot hesten er ikke noe å tenke på, men det kreves en viss kunnskap om en skal ja hest selv.

Det gjelder Alle slags dyr.

Hun har vel ikke skrevet at det var egen hest?  Dessuten, alle kan ha uhell enten de har mye kunnskap eller ei. Og man trenger ikke å måtte ta 3 ulike utdanninger innen hest for å kunne ha hest. 

Gjest Smeltemann
Skrevet
little fairy skrev (14 minutter siden):

Hun har vel ikke skrevet at det var egen hest?  Dessuten, alle kan ha uhell enten de har mye kunnskap eller ei. Og man trenger ikke å måtte ta 3 ulike utdanninger innen hest for å kunne ha hest. 

Vil ikke kalle det et uhell, det var ingen ting.  Nei man trenger ingen utdannelse for å ha hest, men jævli greit om en har lært noe av noen før man anskaffer seg hest vil jeg tro. 

Skrevet
Smeltemann skrev (7 minutter siden):

Vil ikke kalle det et uhell, det var ingen ting.  Nei man trenger ingen utdannelse for å ha hest, men jævli greit om en har lært noe av noen før man anskaffer seg hest vil jeg tro. 

Men helt seriøst? Hvem i huleste googler eller søker opp i fagbøker "Hva skjer med hesten dersom jeg faller bak og får støt fra et gjerde og så treffer hesten hardt"? Det viktigste er jo å lære generelt dyrehold, generell kunnskap om hest (kommunikasjon, helse, trening, pleie). 

Gjest Smeltemann
Skrevet
little fairy skrev (2 minutter siden):

Men helt seriøst? Hvem i huleste googler eller søker opp i fagbøker "Hva skjer med hesten dersom jeg faller bak og får støt fra et gjerde og så treffer hesten hardt"? Det viktigste er jo å lære generelt dyrehold, generell kunnskap om hest (kommunikasjon, helse, trening, pleie). 

Vil tro det skorter på det til TS.

Skrevet

Slapp av, ts, dette går HELT fint. Bare vær rolig og avslappet rundt hesten neste gang og ikke tenk på det som skjedde.

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld for at jeg spurte, skal aldri spørre om ting igjen...

kan noen moderatorer slette denne tråden

ts

Anonymkode: ee312...8ac

Skrevet

Om du skrek av smerte så ble nok hesten oppmerksom på at du skadet deg... Men, det er ikke vanlig at man spretter fremover av støt, det er vanligere at man blir holdt igjen - og det krever en del å rive seg løs. Så dette høres rart ut. Merkelig ting å trolle om. 

Men må si jeg lo litt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ts

Se vekk i fra idioten "Smeltemann". Burde bokstavelig talt bare smelte bort fra KG på evig tid. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tenkt så mye over det... Har hatt plenty av uhell med mine hester ila mine 20 år som hesteeier. Siste var for noen dager siden, når jeg longerte unghesten min med doble tømmer. Jeg ba hesten fatte galopp og hesten reagerte med å bukke høyt, surre den ene tømmen rundt bakbeinet sitt som en løkke og sette seg fast. Fikk panikk og dro avgårde. Det roet seg veldig fort, hesten fikk noen små «brannsår» rundt foten av tauet, men vi fortsatte som ingenting og neste gang jeg ba hesten fatte galopp var det rolig kontrollert og fint. Ingen skade skjedd. Hestene går ikke og bærer nag eller tror du har skjulte motiver. De reagerer på det som skjer der og da... Små uhell som det der skal du ikke tenke noe på.

Anonymkode: 0e1d7...059

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

ts

Ignorer han som ikke klarer å svare folk skikkelig her. Uhell skjer, ikke tenk mer på det du :) 

Anonymkode: acb44...78a

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (54 minutter siden):

Vil tro det skorter på det til TS.

Nå får du gi deg 🤦🏼‍♀️ 

Anonymkode: acb44...78a

Skrevet

Neida, de tåler da litt. Hester er utrolig flinke til å lese kroppspråket vårt, slik at den vet nok helt sikkert at dette var et uhell, pga din reaksjon.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...