Gå til innhold

Kvinner rett under 40

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (21 minutter siden):

Fertiliteten daler kraftig fra 38 år, og TS er 40. Ikke 37.

Og barn med en man ikke funker med er et SÅ konfliktfylt helvete og potensielt eviglang drakamp sammenliknet med å kunne bruke god tid på dating og forhold uten press på fertilitetsvindu. 

Du er utrolig negativ. 

Anonymkode: 2c975...1ab

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du er utrolig negativ. 

Jeg synes hun er realistisk. Det er kjempevanskelig å få barn med en mann som bare er trøbbel. Man må enten ha flaks eller kjenne han godt, synes jeg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (39 minutter siden):

Jeg synes hun er realistisk. Det er kjempevanskelig å få barn med en mann som bare er trøbbel. Man må enten ha flaks eller kjenne han godt, synes jeg.

Hun snakker om alderen. 

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun snakker om alderen. 

Mulig det, men med endel års erfaring med fertilitetsbehandling hvor landets ledende spesialister forklarte oss statistikken og antatt fertilitet utfra alder så forholder jeg meg til det faglige.

Det er fakta, ikke følelser. 

Noen avviker fra statistikken, eksempelvis ved å bli infertile som 29åringer eller at de har god eggkvalitet til godt oppi 40-årene. Flertallet er ikke her. 

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor er plassen for oss kvinner rett under 40 for å finne en seriøs mann? Leser at vi bør holde oss unna tinder, men hvilken andre muligheter er det?

Anonymkode: 597aa...c7b

Når jeg leser dette, særlig det jeg har uthevet, blir jeg både trist og må samtidig le litt.

Hvordan tror du mennesker har truffet hverandre gjennom menneskets historie?

Det har vært via venner, i lystig lag, på jobb (ikke nødvendigvis kolleger, en kan f eks ha en servicejobb der man treffer ulike folk), via fritidsinteresser etc. Nå er mye av dette sterkt begrenset på grunn av pandemien, men nå er det vår, det går an å treffe folk i parken eller på tur i skogen. Og om noen måneder er de fleste voksne i Norge vaksinert, slik at mye forskjellig vil åpne/starte opp igjen. 

Anonymkode: 82fe1...228

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
TheCatLady skrev (5 timer siden):

Jeg tror ikke at det har så mye å si hvor man leter sånn egentlig. Man kan finne noen på alle sånne apper og sider, men det handler nok endel om flaks. For min del opplevde jeg ikke at noen av dem var noe bedre eller dårligere. Det vil si og mulig dette var uflaks eller noe, men på Møteplassen var det utrolig mange rare menn som tok kontakt. Jeg opplevde ikke det i et så stort omfang på andre steder :)

Jeg har ikke noe barneønske så jeg er nok heldig sånn sett siden det ikke er noen klokke som tikker hos meg. 

Ble egentlig veldig lei av nettdating så gidder ikke det nå. Jeg vil egentlig treffe noen i virkeligheten, men det er liten sjans for det nå. 

Har du barn fra før eller er du lykkelig uten? Hadde gjerne hørt mer om dette. Jeg har ikke barn og kjenner nå på et lite stress på grunn av alder. Det var jeg ikke helt forberedt på. Hadde gjerne hørt fra andre i samme situasjon :)

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ei venninne av meg på 37 år klarte å finne seg samboer og bli gravid i løpet av det siste året på en app. 

Det er ikke som det bare er idioter på nettdating. Altså, alle vennene mine som er single er på dem omtrent, og de er bra folk alle sammen. Gjelder også mine mannlige venner. Å ha Tinder for vår generasjon er jo som å ha Facebook omtrent, det er jo ikke noe for en spesiell sort liksom. 

Når det er sagt, så tikker jo klokka for deg om du skal ha barn. Men du kan være heldig.. opprett profil og date litt aktivt og se om det klaffer med noen. 

Anonymkode: 31b12...1b6

Jeg kjenner også slike. Det de gjør er å velge seg hvilken som helst villig mann og får barn med han. Man skal være temmelig opptatt av å få barn for å holde ut det der. Ts har jo en mulighet til å finne seg en på tinder men kresen kan hun nok ikke være. 

Fnuggolina skrev (3 timer siden):

Mulig det, men med endel års erfaring med fertilitetsbehandling hvor landets ledende spesialister forklarte oss statistikken og antatt fertilitet utfra alder så forholder jeg meg til det faglige.

Det er fakta, ikke følelser. 

Noen avviker fra statistikken, eksempelvis ved å bli infertile som 29åringer eller at de har god eggkvalitet til godt oppi 40-årene. Flertallet er ikke her. 

Jeg syns egentlig det er helt fint at du er ærlig om dette. Jeg tror det verserer en god del illusjoner om kvinner og menns fertilitet. Jeg leste senest i dag om en kvinne på 22 år som har hatt 6 spontanaborter. Altså, det kan være veldig vanskelig å bli gravid/fullføre et svangerskap også når man er ung. Jeg skjønner meg ikke helt på disse menneskene som tror at de skal stifte familie i slutten av 30årene. Det er ikke realistisk for flertallet. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når jeg leser dette, særlig det jeg har uthevet, blir jeg både trist og må samtidig le litt.

Det har vært via venner, i lystig lag, på jobb (ikke nødvendigvis kolleger, en kan f eks ha en servicejobb der man treffer ulike folk), via fritidsinteresser etc. Nå er mye av dette sterkt begrenset på grunn av pandemien, men nå er det vår, det går an å treffe folk i parken eller på tur i skogen. Og om noen måneder er de fleste voksne i Norge vaksinert, slik at mye forskjellig vil åpne/starte opp igjen. 

Vi har ikke en kultur for å snakke med fremmede i Norge. Jeg sliter med det, og opplever heller ikke at fremmede menn snakker til meg. Jeg er på treningssenter, på universitet, jobb, kafeer, skogen, parken, museum, gallerier, utesteder, kollektivtrafikk, utlandet you name it. Noen av oss er dessverre bare usynlige uansett hva vi gjør. Vi trenger livspartnere vi også. 

Anonymkode: 44ae8...ac7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (6 timer siden):

Hadde du vært fem år yngre hadde jeg ikke gitt samme råd- men:

Du er for gammel fertilitetsmessig til å vente på å møte en mann du matcher bra med, som også ønsker flere barn, og så være sammen lenge nok til at man er sikker på at denne mannen fungerer i et felles parforhold/foreldreskap livet ut.

Du må tross alt forholde deg til dette mennesket livet ut dersom dere klarer få barn sammen - noe som er lite klokt å gjøre tidlig i et forhold.

Så:

Om du har godt familienettverk som støtter deg, dra til Danmark. 

Man blir ikke garantert gravid på den måten heller, men det er nok din mest realistiske sjanse.

Mann kan komme underveis eller etterhvert.

For alt du vet får du barn på egenhånd, treffer en som har 1-2 barn selv og så er dere plutselig en familie :)

Å vente er høyrisikoprosjekt når man er 40. Eggene dine er ikke av høy kvalitet nå,  

Du har rett, Danmark vil bli vurdert snart. Takk for at du tok deg tid og svarte på mitt innlegg ❤️

TheCatLady skrev (6 timer siden):

Jeg tror ikke at det har så mye å si hvor man leter sånn egentlig. Man kan finne noen på alle sånne apper og sider, men det handler nok endel om flaks. For min del opplevde jeg ikke at noen av dem var noe bedre eller dårligere. Det vil si og mulig dette var uflaks eller noe, men på Møteplassen var det utrolig mange rare menn som tok kontakt. Jeg opplevde ikke det i et så stort omfang på andre steder :)

Jeg har ikke noe barneønske så jeg er nok heldig sånn sett siden det ikke er noen klokke som tikker hos meg. 

Ble egentlig veldig lei av nettdating så gidder ikke det nå. Jeg vil egentlig treffe noen i virkeligheten, men det er liten sjans for det nå. 

Takk for at du tok deg tid og svarte på mitt innlegg ❤️ 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke lykkelig. Det er ensomt. Men hva er alternativet? Være på Tinder og lete desperat etter den 1% som er ok? 

Det er akkurat det som er frustrerende: uansett om man leter eller ikke leter så er man ikke lykkelig. Hvis man leter så er det 1% sjanse for å finne en som er ok.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ei venninne av meg på 37 år klarte å finne seg samboer og bli gravid i løpet av det siste året på en app. 

Det er ikke som det bare er idioter på nettdating. Altså, alle vennene mine som er single er på dem omtrent, og de er bra folk alle sammen. Gjelder også mine mannlige venner. Å ha Tinder for vår generasjon er jo som å ha Facebook omtrent, det er jo ikke noe for en spesiell sort liksom. 

Når det er sagt, så tikker jo klokka for deg om du skal ha barn. Men du kan være heldig.. opprett profil og date litt aktivt og se om det klaffer med noen. 

Takk for ditt positive tilbakemelding. Takk for at du tok deg tid og svarte på mitt innlegg ❤️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er lite å le av spørsmålet mitt. Du må være i samme situasjon for å forstå. De av oss som ikke har stort nettverk, som jobber med få mennesker, hvor våre kolleger attpåtil er kvinner har ikke store muligheter til å møte på menn i jobbsammenheng. Vi bor i Norge, det er ikke normalt å begynne og snakke med fremmede folk. Lite sjans for å finne seg en mann ved å snakke med fremmede i feks. parken.  Takk for at du tok deg tid og svarte på mitt innlegg ❤️ 

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Har du barn fra før eller er du lykkelig uten? Hadde gjerne hørt mer om dette. Jeg har ikke barn og kjenner nå på et lite stress på grunn av alder. Det var jeg ikke helt forberedt på. Hadde gjerne hørt fra andre i samme situasjon :)

Jeg kjenner også slike. Det de gjør er å velge seg hvilken som helst villig mann og får barn med han. Man skal være temmelig opptatt av å få barn for å holde ut det der. Ts har jo en mulighet til å finne seg en på tinder men kresen kan hun nok ikke være. 

Jeg syns egentlig det er helt fint at du er ærlig om dette. Jeg tror det verserer en god del illusjoner om kvinner og menns fertilitet. Jeg leste senest i dag om en kvinne på 22 år som har hatt 6 spontanaborter. Altså, det kan være veldig vanskelig å bli gravid/fullføre et svangerskap også når man er ung. Jeg skjønner meg ikke helt på disse menneskene som tror at de skal stifte familie i slutten av 30årene. Det er ikke realistisk for flertallet. 

Vi har ikke en kultur for å snakke med fremmede i Norge. Jeg sliter med det, og opplever heller ikke at fremmede menn snakker til meg. Jeg er på treningssenter, på universitet, jobb, kafeer, skogen, parken, museum, gallerier, utesteder, kollektivtrafikk, utlandet you name it. Noen av oss er dessverre bare usynlige uansett hva vi gjør. Vi trenger livspartnere vi også. 

Takk for at du tok deg tid og svarte på mitt innlegg ❤️ 

• Liker 3
Gjest TheCatLady
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, jeg har ingen barn fra før. Jeg har egentlig aldri hatt lyst på barn eller ikke seriøst i hvert fall. Det håper jeg at jeg ikke får heller siden jeg blir 40 til neste år. Alt blir mye komplisert da, men man har alltids andre muligheter om man synes det er greit å ikke ha egne barn. 

Jeg ønsker meg en mann da og håper at jeg kan finne en som ikke vil ha barn eller er ferdig med det :)

AnonymBruker
Skrevet

Er 40 og har gitt opp å finne en normal, oppegående mann her i landet.

Orker ikke å bruke mer tid på å date, ei heller å utsette barnet for en eventuell stefar i livet som kan finne på å være utro, plutselig forsvinne eller plutselig lage noe drama. Tar virkelig ikke sjansen. 

Anonymkode: a5005...596

AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke dra til Danmark for å få barn alene lenger. Gravid med donorsperm ble lovlig i Norge sommer 2020. Er bare til å oppsøke klinikk her om man ønsker det. 

Anonymkode: f8b90...c36

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant drømmemannen på fetlife, da var jeg 38. Men det er en datingside for folk som liker BDSM, ikke alle generelt. Men har også møtt hyggelige menn tidligere på sukker, som virker mer seriøst enn f.eks. tinder, happn og disse.

Anonymkode: cbf8b...931

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi kvinner kan få barn til vi er over 50 hvis vi vil. Eggdonasjon blir mer og mer vanlig. Et barn er et barn uansett hvordan det blir til ❤️ 

Anonymkode: 19689...26e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fnuggolina skrev (20 timer siden):

Fertiliteten daler kraftig fra 38 år, og TS er 40. Ikke 37.

Og barn med en man ikke funker med er et SÅ konfliktfylt helvete og potensielt eviglang drakamp sammenliknet med å kunne bruke god tid på dating og forhold uten press på fertilitetsvindu. 

Men det betyr jo ikke at man bare skal kaste inn håndkleet og legge seg ned og dø.

Utrolig negativ innstilling du har. 

Jeg sier bare at hvis hun vil møte en mann og ikke treffer nok på jobb/fritid, så er ikke apper så dårlig alternativ som noen skal ha det til :)  Hun kan jo opprette en profil på Tinder og se på fertilitetsklinikk samtidig, og hun kan date som gravid og alenemor også.

• Liker 1
Gjest Fnuggolina
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men det betyr jo ikke at man bare skal kaste inn håndkleet og legge seg ned og dø.

Utrolig negativ innstilling du har. 

Jeg sier bare at hvis hun vil møte en mann og ikke treffer nok på jobb/fritid, så er ikke apper så dårlig alternativ som noen skal ha det til :)  Hun kan jo opprette en profil på Tinder og se på fertilitetsklinikk samtidig, og hun kan date som gravid og alenemor også.

Ingen har argumentert disse to som gjensidig utelukkende. 

Jeg har aldri utelukket dating, det er dine ord. 

Du sier nøyaktig det samme som meg: at man kan finne partner også etter man har fått/mens man får barn.

Som fanden leser bibelen osv 🤷‍♀️

Endret av Fnuggolina
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er ikke lykkelig. Det er ensomt. Men hva er alternativet? Være på Tinder og lete desperat etter den 1% som er ok? 

Jeg tror den holdningen der potensielt er et problem. Du mener virkelig at 99% ikke er bra nok for deg?

Anonymkode: ba1f3...d70

AnonymBruker
Skrevet
TheCatLady skrev (8 timer siden):

Nei, jeg har ingen barn fra før. Jeg har egentlig aldri hatt lyst på barn eller ikke seriøst i hvert fall. Det håper jeg at jeg ikke får heller siden jeg blir 40 til neste år. Alt blir mye komplisert da, men man har alltids andre muligheter om man synes det er greit å ikke ha egne barn. 

Jeg ønsker meg en mann da og håper at jeg kan finne en som ikke vil ha barn eller er ferdig med det :)

Takk for at du deler. Jeg hele tiden hatt en avslappet forhold til det å få barn, men kjenner likevel en liten sorg over at det ikke ble. Forhåpentligvis er dette bare en fase og at jeg snart er tilbake med å være fornøyd med meg selv og livet mitt igjen ❤️ 

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er 40 og har gitt opp å finne en normal, oppegående mann her i landet.

Orker ikke å bruke mer tid på å date, ei heller å utsette barnet for en eventuell stefar i livet som kan finne på å være utro, plutselig forsvinne eller plutselig lage noe drama. Tar virkelig ikke sjansen. 

Anonymkode: a5005...596

Jeg har også blitt ganske satt ut. Jeg er ikke en slem dame, hverken stygg eller storforlangende. Men menn kaster bare bort tiden min uansett hvem jeg velger eller hvor tydelig jeg er på hva jeg ønsker og ikke. Det må være noe som er alvorlig galt et sted og det er nok ikke bare meg. Håper du faller til ro i deg selv - ønsker deg lykke til ❤️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tror den holdningen der potensielt er et problem. Du mener virkelig at 99% ikke er bra nok for deg?

For meg? Nei. Jeg er ikke kresen engang 😁 

Jeg baserer 99% og 1% på alt jeg har lest og hørt om Tinder og andre datingapper 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mann rett under 40 her, sliter med mye av det samme. På sett og vis har jeg litt motsatt problem da, da jeg ikke ønsker barn (da hadde jeg fått det for lengst), men møter mange kvinner som er ekstremt verpesyke. Vil helst møte en frivillig barnsløs, men det er ikke lett.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Mann rett under 40 her, sliter med mye av det samme. På sett og vis har jeg litt motsatt problem da, da jeg ikke ønsker barn (da hadde jeg fått det for lengst), men møter mange kvinner som er ekstremt verpesyke. Vil helst møte en frivillig barnsløs, men det er ikke lett.

Jeg er frivillig barnløs og har aldri møtt en mann som ikke ønsker seg barn. Hvor finner man dere? 😀

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...