Gå til innhold

Kvinner rett under 40

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor er plassen for oss kvinner rett under 40 for å finne en seriøs mann? Leser at vi bør holde oss unna tinder, men hvilken andre muligheter er det?

Anonymkode: 597aa...c7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor er plassen for oss kvinner rett under 40 for å finne en seriøs mann? Leser at vi bør holde oss unna tinder, men hvilken andre muligheter er det?

Kan jo være apper funker for oss også ( selv om jeg nå ikke orker mer apper ) 

Det har ikke funket for meg. Jeg har bare truffet raringer, og når jeg treffer noen som er bra, så tar de avstand. Kansje for å finne noen bedre enn meg. :P

Min plan nå er: å heller jobbe med meg selv, bli så bra jeg kan bli, og evt treffe noen ansikt til ansikt, kanskje gjennom noen man kjenner eller i nærmiljøet.

Endret av lillevill
blinksa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg finner menn via venner, på byen og på jobb.

Og det er vel ingen aldersgrense på Tinder?

Anonymkode: 31b12...1b6

AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Kan jo være apper funker for oss også ( selv om jeg nå ikke orker mer apper ) 

Det har ikke funket for meg. Jeg har bare truffet raringer, og når jeg treffer noen som er bra, så tar de avstand. Kansje for å finne noen bedre enn meg. :P

Min plan nå er: å heller jobbe med meg selv, bli så bra jeg kan bli, og evt treffe noen ansikt til ansikt, kanskje gjennom noen man kjenner eller i nærmiljøet.

Vi har jo ikke så god til når det kommer til å få barn. Dessverre kjenner jeg ingen som kan hjelpe meg med å bi kjent med en mann uten app.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg finner menn via venner, på byen og på jobb.

Og det er vel ingen aldersgrense på Tinder?

Jeg har dessverre ikke så mange venner her jeg bor. Jobber mest med kvinner og er sjeldent på byen. Jeg sliter :(

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har jo ikke så god til når det kommer til å få barn. Dessverre kjenner jeg ingen som kan hjelpe meg med å bi kjent med en mann uten app.

Åja, du ønsker å stifte familie og få barn? 

Jeg vet om en dame som dro til danmark for å bli gravid. Det finnes muligheter selv om man er alene. Men det er jo ikke mannen som skaper et godt barnevennlig miljø, det er jo du. En Bolig, jobb,familie rundt. Man MÅ jo ikke ha mann til alt det der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (1 minutt siden):

Åja, du ønsker å stifte familie og få barn? 

Jeg vet om en dame som dro til danmark for å bli gravid. Det finnes muligheter selv om man er alene. Men det er jo ikke mannen som skaper et godt barnevennlig miljø, det er jo du. En Bolig, jobb,familie rundt. Man MÅ jo ikke ha mann til alt det der. 

Må vel blir Danmark på meg også, hvis ikke jeg finner en seriøs mann.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Må vel blir Danmark på meg også, hvis ikke jeg finner en seriøs mann.

Det er jo en løsning, om man drømmer om barn. Men ha alt det andre også da. Du trenger folk rundt deg, familie og sånt. Hun jeg kjenner som dro til Danmark, har en mor som stiller opp på nivå som en ekstra forelder for barnet. Man trenger folk rundt seg.

AnonymBruker
Skrevet

Kvinne rett under 40 her. Er ikke på Tinder. Frivillig barnløs. Har ikke hatt date på snart 2 år, og vet du hva? Jeg bryr meg ikke lenger. Å bruke for mye energi på det, lete etter noen...Nei, det gidder jeg ikke. Er det "meant to be", så skjer det av seg selv. 

Anonymkode: 2c975...1ab

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (2 minutter siden):

Det er jo en løsning, om man drømmer om barn. Men ha alt det andre også da. Du trenger folk rundt deg, familie og sånt. Hun jeg kjenner som dro til Danmark, har en mor som stiller opp på nivå som en ekstra forelder for barnet. Man trenger folk rundt seg.

Jeg har familie som kan hjelpe meg, men det var ikke slik jeg hadde lyst til å få barn. Det er derfor jeg har ventet med det.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kvinne rett under 40 her. Er ikke på Tinder. Frivillig barnløs. Har ikke hatt date på snart 2 år, og vet du hva? Jeg bryr meg ikke lenger. Å bruke for mye energi på det, lete etter noen...Nei, det gidder jeg ikke. Er det "meant to be", så skjer det av seg selv. 

Du er heldig som er lykkelig, men jeg føler meg ikke lykkelig barnløs og som singel. Det er derfor jeg ser etter en løsning.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

eg har familie som kan hjelpe meg, men det var ikke slik jeg hadde lyst til å få barn. Det er derfor jeg har ventet med det.

Om du har alt på stell, og ønsker deg et barn, hva venter du på? En mann?

En mann vil kanskje ikke komme. Ikke la andre stoppe deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har familie som kan hjelpe meg, men det var ikke slik jeg hadde lyst til å få barn. Det er derfor jeg har ventet med det.

Spørsmålet er vel hva du drømmer mest om; familieliv eller barn. Hva kan du «ikke leve uten»? Barn bør jo komme snart, du har antagelig få fruktbare år igjen. Mann kan komme når som helst. Og menn kan forsvinne igjen, et forhold nå er ingen garanti for et lykkelig familieliv. Jeg har selv bekjente som har rushet inn i forhold for å få barn, der det har skjært seg stygt. Men man har jo selvfølgelig en far til barnet.

Du får lage en for- og mot-liste☺️

Anonymkode: 05b82...7a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
lillevill skrev (Akkurat nå):

Om du har alt på stell, og ønsker deg et barn, hva venter du på? En mann?

En mann vil kanskje ikke komme. Ikke la andre stoppe deg.

Alt på stell. Takk for gode råd ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spørsmålet er vel hva du drømmer mest om; familieliv eller barn. Hva kan du «ikke leve uten»? Barn bør jo komme snart, du har antagelig få fruktbare år igjen. Mann kan komme når som helst. Og menn kan forsvinne igjen, et forhold nå er ingen garanti for et lykkelig familieliv. Jeg har selv bekjente som har rushet inn i forhold for å få barn, der det har skjært seg stygt. Men man har jo selvfølgelig en far til barnet.

Du får lage en for- og mot-liste☺️

Anonymkode: 05b82...7a5

Takk ❤️

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Hadde du vært fem år yngre hadde jeg ikke gitt samme råd- men:

Du er for gammel fertilitetsmessig til å vente på å møte en mann du matcher bra med, som også ønsker flere barn, og så være sammen lenge nok til at man er sikker på at denne mannen fungerer i et felles parforhold/foreldreskap livet ut.

Du må tross alt forholde deg til dette mennesket livet ut dersom dere klarer få barn sammen - noe som er lite klokt å gjøre tidlig i et forhold.

Så:

Om du har godt familienettverk som støtter deg, dra til Danmark. 

Man blir ikke garantert gravid på den måten heller, men det er nok din mest realistiske sjanse.

Mann kan komme underveis eller etterhvert.

For alt du vet får du barn på egenhånd, treffer en som har 1-2 barn selv og så er dere plutselig en familie :) 

Å vente er høyrisikoprosjekt når man er 40. Eggene dine er ikke av høy kvalitet nå,  

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg tror ikke at det har så mye å si hvor man leter sånn egentlig. Man kan finne noen på alle sånne apper og sider, men det handler nok endel om flaks. For min del opplevde jeg ikke at noen av dem var noe bedre eller dårligere. Det vil si og mulig dette var uflaks eller noe, men på Møteplassen var det utrolig mange rare menn som tok kontakt. Jeg opplevde ikke det i et så stort omfang på andre steder :)

Jeg har ikke noe barneønske så jeg er nok heldig sånn sett siden det ikke er noen klokke som tikker hos meg. 

Ble egentlig veldig lei av nettdating så gidder ikke det nå. Jeg vil egentlig treffe noen i virkeligheten, men det er liten sjans for det nå. 

Skrevet
Fnuggolina skrev (3 minutter siden):

Hadde du vært fem år yngre hadde jeg ikke gitt samme råd- men:

Du er for gammel fertilitetsmessig til å vente på å møte en mann du matcher bra med, som også ønsker flere barn, og så være sammen lenge nok til at man er sikker på at denne mannen fungerer i et felles parforhold/foreldreskap livet ut.

Du må tross alt forholde deg til dette mennesket livet ut dersom dere klarer få barn sammen - noe som er lite klokt å gjøre tidlig i et forhold.

Så:

Om du har godt familienettverk som støtter deg, dra til Danmark. 

Man blir ikke garantert gravid på den måten heller, men det er nok din mest realistiske sjanse.

Mann kan komme underveis eller etterhvert.

For alt du vet får du barn på egenhånd, treffer en som har 1-2 barn selv og så er dere plutselig en familie :)

Å vente er høyrisikoprosjekt når man er 40. Eggene dine er ikke av høy kvalitet nå,  

Dette :) Selv om det KAN jo skje at TS treffer noen og blir gravid og det går bra. Men..ja. det finnes muligheter om man virkelig ønsker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du er heldig som er lykkelig, men jeg føler meg ikke lykkelig barnløs og som singel. Det er derfor jeg ser etter en løsning.

Jeg er ikke lykkelig. Det er ensomt. Men hva er alternativet? Være på Tinder og lete desperat etter den 1% som er ok? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Jeg har dessverre ikke så mange venner her jeg bor. Jobber mest med kvinner og er sjeldent på byen. Jeg sliter :(

Ei venninne av meg på 37 år klarte å finne seg samboer og bli gravid i løpet av det siste året på en app. 

Det er ikke som det bare er idioter på nettdating. Altså, alle vennene mine som er single er på dem omtrent, og de er bra folk alle sammen. Gjelder også mine mannlige venner. Å ha Tinder for vår generasjon er jo som å ha Facebook omtrent, det er jo ikke noe for en spesiell sort liksom. 

Når det er sagt, så tikker jo klokka for deg om du skal ha barn. Men du kan være heldig.. opprett profil og date litt aktivt og se om det klaffer med noen. 

• Liker 2
Gjest Fnuggolina
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ei venninne av meg på 37 år klarte å finne seg samboer og bli gravid i løpet av det siste året på en app. 

Det er ikke som det bare er idioter på nettdating. Altså, alle vennene mine som er single er på dem omtrent, og de er bra folk alle sammen. Gjelder også mine mannlige venner. Å ha Tinder for vår generasjon er jo som å ha Facebook omtrent, det er jo ikke noe for en spesiell sort liksom. 

Når det er sagt, så tikker jo klokka for deg om du skal ha barn. Men du kan være heldig.. opprett profil og date litt aktivt og se om det klaffer med noen. 

Fertiliteten daler kraftig fra 38 år, og TS er 40. Ikke 37.

Og barn med en man ikke funker med er et SÅ konfliktfylt helvete og potensielt eviglang drakamp sammenliknet med å kunne bruke god tid på dating og forhold uten press på fertilitetsvindu. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...