Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Expandable86 skrev (4 timer siden):

Takk for svar. Føler med deg i tannlegeskrekke din, og er sånn sett glad jeg ikke trenger narkose.

Må bare bemerke at fyllingen er inntakt, men at en stor bit at selve tanna er gått av. Fyllingen rommer hele innmaten på tanna, og er nå også blottlagt på baksiden hvor biten av tanna gikk av.

Narkose er det beste som har hendt meg. Kjenner ikke smerte ved tannbehandlingen. Det er slitsomt med narkose. Først fasting og narkose så er det oppvåking og dagen etter er du litt uggen og preget av narkosen og at du har spist lite mat dagen før. Klager ikke! vil heller ha friske tenner enn å la være å gå til tannlege og få stygge tenner. 

Mulig du kommer til å miste flere biter om du ikke drar til tannlege i nærmeste fremtid. Unngå å spise harde ting.

Anonymkode: a3750...21e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
AnonymBruker
Skrevet
Expandable86 skrev (4 minutter siden):

Jeg skal til uka, men nå bare bekymrer jeg meg for behandling og kostnader. Får ikke roen i meg pga det.

Det ordner seg, de er veldig flinke og forsiktige med de som har tannlegeskrekk. Og du kan få betale på regning litt hver måned, ikke sikkert det blir så mye som du frykter heller😊

Anonymkode: dd8ba...220

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også klart å gjøre. Halve tanna er borte, men fyllingen sørger for at den andre halvdelen er "hel". Først var jeg litt panisk, men hadde ikke råd til tannlege. Selv om det ikke var vondt var jeg redd den skulle knekke mer om jeg tygget på den siden, så jeg unngikk det lenge. Nå er det derimot lenge siden, og tygger som vanlig. Ingen smerter, ingenting som har løsnet og ingen som ser det. Da går jeg med den til jeg eventuelt MÅ gjøre noe, for utgiften vil bli tilnærmet like stor uansett. 

Anonymkode: 95731...6f4

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. Du kan be om beroligende. Både for dagen/natta før du har time dersom du får fryktelig mye uro, og for selve behandlingen. Ønsker deg lykke til.

Anonymkode: 3fdc9...ebb

AnonymBruker
Skrevet

Hold gjerne tråden oppdatert når du har vært hos tannlegen. Det samme har skjedd her bare at veggene på alle sider er knukket av. Livredd for tannlege selv. 

Anonymkode: d8417...fdd

Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
AnonymBruker
Skrevet
Expandable86 skrev (24 minutter siden):

Da har jeg selvdiagnostisert meg selv med at jeg kommer til å trenge 2 rotfyllinger med tilhørende krone.

Bare logisk etter at jeg har gått med midlertidige fyllinger i ett år etter såkalt "trinnvis ekskavering", at de nå må rotfylles. Og jeg har lest at rotfylling er lik krone.

Altså blir dette både ubehagelig og dyrt..😔

Du er jo ikke tannlege. Ikke konkludér før du har unnagjort besøket.

Anonymkode: 56668...bd3

Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
  • Liker 1
Skrevet (endret)

?

Endret av Expandable86
AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg og jeg måtte trekke det som var igjen av tannen og sette inn implantat. Er fornøyd med implantatet da og det er nok en bedre langsiktig løsning da en rotfylt tann kan sprekke når som helst da den er svak. Kjipt om det skjer om man feks er på ferie eller i situasjoner der man ikke får gått til sin vanlige tannlege. Har du tenkt på implantat eller skremmer tanken deg?

Anonymkode: ea80a...930

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette skjedde meg og jeg måtte trekke det som var igjen av tannen og sette inn implantat. Er fornøyd med implantatet da og det er nok en bedre langsiktig løsning da en rotfylt tann kan sprekke når som helst da den er svak. Kjipt om det skjer om man feks er på ferie eller i situasjoner der man ikke får gått til sin vanlige tannlege. Har du tenkt på implantat eller skremmer tanken deg?

Anonymkode: ea80a...930

Man bør beholde så mye som mulig av sine egne tenner, implantat er ikke anbefalt overt det. 

Anonymkode: dd8ba...220

• Liker 2
Skrevet

Snakk med tannlegen din.

AnonymBruker
Skrevet

Dette skjedde meg også. Det var en 12-årsjeksel, så de trakk hele greia og lot visdomstannen vokse ut istedenfor. Den la seg fint inntil og andre tannleger ser ikke forskjell. Flaks for min del..

Anonymkode: 179f7...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...