AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #1 Del Skrevet 4. april 2021 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=209982286 Jeg har barn på tre år. Bor i Nord-Norge. Fersk sjåfør med automatlappen. For å komme til huset må jeg kjøre opp veldig bratt og svingete vei, og har innkjørsel til huset nedi ei slags grop. Så føler jeg må ha firehjulstrekk. Men bilen er gammel (?) og har gått mye (?). Men ser ut til å ha fått mye service? Det der er den prisklassen jeg klarer... . Anonymkode: 4c1ad...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Del Skrevet 5. april 2021 En Ford som har gått så langt...det er altfor sinnssykt hinsides dyrt! Bruktbilgarantien denne forhandleren gir er en vits og ikke verdt papiret den er skrevet på. Jeg har laget et søk med kurante merker, Nord-Norge, automat, innenfor 125k kr (m/ prutningsmonn). Det er bare fem resultater, som er helt sjokkerende få. Mitt råd er å utvide søket til andre landsdeler og å ta med noen med bilkunnskap på et eventuelt kjøp. Det beste kjøpet er denne gamle kjerra om du klarer å prute den ned til 30000. Ellers hadde jeg kanskje gått for denne sjeldne bilen her, men selger må fortsatt 5-9000kr ned i pris. Det er det mest komfortable alternativet, men med høyt drivstofforbruk som alle andre her unntatt den like latterlig overprisa andre bilen i Ramfjordbotn. De hundrelappene du sparte på å ta automatlappen koster deg nå tusenvis av kroner ekstra i bruktbilmarkedet. Anonymkode: 589fd...743 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En Ford som har gått så langt...det er altfor sinnssykt hinsides dyrt! Bruktbilgarantien denne forhandleren gir er en vits og ikke verdt papiret den er skrevet på. Jeg har laget et søk med kurante merker, Nord-Norge, automat, innenfor 125k kr (m/ prutningsmonn). Det er bare fem resultater, som er helt sjokkerende få. Mitt råd er å utvide søket til andre landsdeler og å ta med noen med bilkunnskap på et eventuelt kjøp. Det beste kjøpet er denne gamle kjerra om du klarer å prute den ned til 30000. Ellers hadde jeg kanskje gått for denne sjeldne bilen her, men selger må fortsatt 5-9000kr ned i pris. Det er det mest komfortable alternativet, men med høyt drivstofforbruk som alle andre her unntatt den like latterlig overprisa andre bilen i Ramfjordbotn. De hundrelappene du sparte på å ta automatlappen koster deg nå tusenvis av kroner ekstra i bruktbilmarkedet. Anonymkode: 589fd...743 Tusen takk for kjempebra svar! Tror jeg kan ta meg en titt på den i Tromsø. Den i Ofoten var litt snål- 6 eiere? Er ikke det mye? Og bare gått 13000 km på 20 år? Hva tror du om denne? Prisen etc? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=212964209 Anonymkode: 4c1ad...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Del Skrevet 5. april 2021 Den er ikke så verst. Subaru som har gått så langt bruker ofte mye olje, og du må gjerne sjekke for lekkasjer av ulike væsker/pakninger rundt omkring. Men siden den står hos forhandler, har de nok vasket den grundig. Det kan være en grei bil om du pruter godt; få dem til å vise dokumentasjonen på servicene som er omtalt. F.eks. "service på gir" kan bety alt mulig rart. Er girkassen flushet (veldig bra) eller oljen skiftet (bra) eller bare fylt på (ikke så bra)? Og husk at det alltid er prutemonn! Bilen i Ofoten er potensielt muffins, ja. Men jeg så for meg at folk i spredtbygde nord bør være en smule ærlig - et ødelagt rykte på bygda er verre enn om du er en av hundretusenvis av tullinger i Oslo. Anonymkode: 589fd...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tusen takk for kjempebra svar! Tror jeg kan ta meg en titt på den i Tromsø. Den i Ofoten var litt snål- 6 eiere? Er ikke det mye? Og bare gått 13000 km på 20 år? Hva tror du om denne? Prisen etc? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=212964209 Anonymkode: 4c1ad...f46 Forester’n er nok mer å stole på enn Forden. Og den har en 4-hjulstrekk som overgår alt annet med 4WD. Har Subaru selv, og har ikke angret så langt! Denne har ikke antiskrens, men du må uansett ta det med ro på glatt underlag. Anonymkode: 5afaa...293 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Del Skrevet 5. april 2021 Toyota Rav4? Mitsubishi outlander? Anonymkode: 112e9...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Del Skrevet 5. april 2021 Skikkelig dårlig deal, siden den har gått så langt. Den er overpriset Anonymkode: 2c00a...95d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #8 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 11.57): En Ford som har gått så langt...det er altfor sinnssykt hinsides dyrt! Bruktbilgarantien denne forhandleren gir er en vits og ikke verdt papiret den er skrevet på. Jeg har laget et søk med kurante merker, Nord-Norge, automat, innenfor 125k kr (m/ prutningsmonn). Det er bare fem resultater, som er helt sjokkerende få. Mitt råd er å utvide søket til andre landsdeler og å ta med noen med bilkunnskap på et eventuelt kjøp. Det beste kjøpet er denne gamle kjerra om du klarer å prute den ned til 30000. Ellers hadde jeg kanskje gått for denne sjeldne bilen her, men selger må fortsatt 5-9000kr ned i pris. Det er det mest komfortable alternativet, men med høyt drivstofforbruk som alle andre her unntatt den like latterlig overprisa andre bilen i Ramfjordbotn. De hundrelappene du sparte på å ta automatlappen koster deg nå tusenvis av kroner ekstra i bruktbilmarkedet. Anonymkode: 589fd...743 Det der er jo bare tull. Ingen som kjøper en 1998 modell som har kjørt nesten 400k til nesten 90000 kr?! Anonymkode: 087a7...750 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #9 Del Skrevet 11. april 2021 Hvem betaler nesten 90k kr for en 22 år gammel bil? Anonymkode: 589fd...743 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #10 Del Skrevet 11. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem betaler nesten 90k kr for en 22 år gammel bil? Anonymkode: 589fd...743 Haha, jeg kan gjøre det 😂 Visste ikke før noen sa det her at biler ofte vrakes når de er ca 18 år og Har ikke peil på bil og hva de koster og hva jeg kan forvente å få av pris...men biler er jo dyrere i nordnorge, da? Hilsen ts Anonymkode: 4c1ad...f46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #11 Del Skrevet 12. april 2021 ville ikke vurdert Subaru da bensin bruk er helt hinsides. Lån en bil med forhjulsdrift, og sjekk om du klarer den bakken din. Vi har bil med forhjulstrekk og vi plages ikke, bor også på bunn av bakken men jeg bor i Asker. Det er mye lengre sør ja, men det er også et snøhull, det snør her i dag f.eks. Ikke sikkert det er mer snø i Tromsø... De som har bakhjulsdrift, de kommer ikke opp bakken, men andre klarer seg. Firehjulstrekk er jo dyrere i innkjøp, og også dyrere i drift, da bruker mer drivstoff. Om du kan fjerne det kravet, så får du nyere bil for samme penger, men som sagt, test det. 12 hours ago, AnonymBruker said: Haha, jeg kan gjøre det 😂 Visste ikke før noen sa det her at biler ofte vrakes når de er ca 18 år og Har ikke peil på bil og hva de koster og hva jeg kan forvente å få av pris...men biler er jo dyrere i nordnorge, da? Hilsen ts Anonymkode: 4c1ad...f46 Ser ut som det er mindre utvalg ja, og derfor kanskje høyre priser? som dieselbil, kan man jo nesten få "gratis" her rundt Oslo.. Anonymkode: dc03a...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #12 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): ville ikke vurdert Subaru da bensin bruk er helt hinsides. Lån en bil med forhjulsdrift, og sjekk om du klarer den bakken din. Vi har bil med forhjulstrekk og vi plages ikke, bor også på bunn av bakken men jeg bor i Asker. Det er mye lengre sør ja, men det er også et snøhull, det snør her i dag f.eks. Ikke sikkert det er mer snø i Tromsø... De som har bakhjulsdrift, de kommer ikke opp bakken, men andre klarer seg. Firehjulstrekk er jo dyrere i innkjøp, og også dyrere i drift, da bruker mer drivstoff. Om du kan fjerne det kravet, så får du nyere bil for samme penger, men som sagt, test det. Ser ut som det er mindre utvalg ja, og derfor kanskje høyre priser? som dieselbil, kan man jo nesten få "gratis" her rundt Oslo.. Anonymkode: dc03a...696 XV min bruker 0,5-0,6 jevnt over. Du vet nok ikke hva du snakker om her nei. Anonymkode: 5afaa...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #13 Del Skrevet 12. april 2021 8 minutter siden, AnonymBruker said: XV min bruker 0,5-0,6 jevnt over. Du vet nok ikke hva du snakker om her nei. Anonymkode: 5afaa...293 broren min hadde subaru, jeg snakker utifra det. Anonymkode: dc03a...696 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knoot Skrevet 12. april 2021 #14 Del Skrevet 12. april 2021 (endret) En Rav4 fra de litt eldre modellene (2000-2011) er greie biler, har hørt litt ymse om de litt nyere RAV4 at de har litt trøbbel med motormodellene deres, men det kan være jeg tar feil. De RAV4 som har de årstallene som jeg oppgav er i hvert fall driftssikre biler, prøv derimot å unngå diesel for der må du bytte ut partikkelfilteret en gang i blant og det er en kostbar affære, så bensin er best selv om drivstoffprisen er noe dyrere enn diesel. Har selv en RAV4 2009 modell, kjøpt brukt i 2015 og gått cirka 200 000. har på de siste 6 årene påkostet meg cirka 15 000 i reparasjoner + bytting av partikkelfilter + service. Og dette har vært fra verksteder som er forhandler for Toyota, så jeg kunne sikkert fått det noe billigere gjort, men servicen er så god. Endret 12. april 2021 av Knoot 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #15 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): broren min hadde subaru, jeg snakker utifra det. Anonymkode: dc03a...696 Jeg er eier av Subaru, og snakker av egen erfaring. Det er to vidt forskjellige meninger. Hvem tror du har rett av deg og meg da? Anonymkode: 5afaa...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #16 Del Skrevet 12. april 2021 I hvor stor grad tror du spyttkasting om Subaru hjelper TS? Boxermotorene har fordeler og ulemper. Høyt drivstofforbruk og sviktende pakninger som gir tidlig økt oljeforbruk er kjente svakheter hos Subaru. Fint at du er fornøyd med forbruket på din XV, men det er begrensa hvor overførbart det er til en gammel Forester. Anonymkode: 589fd...743 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #17 Del Skrevet 12. april 2021 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er eier av Subaru, og snakker av egen erfaring. Det er to vidt forskjellige meninger. Hvem tror du har rett av deg og meg da? Anonymkode: 5afaa...293 Antageligvis ingen, siden vi begge baserer hele kunnskapen PÅ EN BIL 😅 Anonymkode: dc03a...696 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. april 2021 #18 Del Skrevet 12. april 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Antageligvis ingen, siden vi begge baserer hele kunnskapen PÅ EN BIL 😅 Anonymkode: dc03a...696 Hvordan kom du til den konklusjonen? Forskjell på å bare høre på andre, og erfare selv. Anonymkode: 5afaa...293 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå