Gå til innhold

Reise i konfirmasjonsgave! Men hvor??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For min romfartsinteresserte gutt hadde en tur til Kennedy Space center i Florida vært helt topp. Støtter å se hva han er interessert i og planlegge ut fra det. 

Anonymkode: 54be9...3b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Istanbul! Magisk og spennende!

Anonymkode: d74ad...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange tips! Han er interessert i film og spiller en del, så kanskje Universal studios eller noe kan være noe for han. 
 

Jeg har spurt, men han synes det er så vanskelig å velge en spesifikk by. Det er så mange steder han har lyst til å se, sier han. Han elsker å reise, spesielt til storbyer. Er ikke spesielt glad i strand og vann. 
 

Vi har to sparekontoer gående i familien, en som er øremerket Florida og en Australia. Så de to reisemålene skal vi besøke som familie. Dermed utgår de i denne runden. Men Kennedy Space center står på gjørelista i Florida! 

Anonymkode: a52e1...816

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Takk for mange tips! Han er interessert i film og spiller en del, så kanskje Universal studios eller noe kan være noe for han. 
 

Jeg har spurt, men han synes det er så vanskelig å velge en spesifikk by. Det er så mange steder han har lyst til å se, sier han. Han elsker å reise, spesielt til storbyer. Er ikke spesielt glad i strand og vann. 
 

Vi har to sparekontoer gående i familien, en som er øremerket Florida og en Australia. Så de to reisemålene skal vi besøke som familie. Dermed utgår de i denne runden. Men Kennedy Space center står på gjørelista i Florida! 

Anonymkode: a52e1...816

Da burde jo LA være et opplagt valg. Og hvis det er langhelg og dere skal langt. Husk at det er bedre for kroppen og reise vestover enn østover. Så dere vil være mer opplagt i forhold til tidsforskjellen hvis dere reiser til LA enn dere vil være hvis dere reiser til Seoul eller Tokyo.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt vanskelig å gi råd her, de fleste destinasjoner utenfor Europa vil vel bli for langt borte for en langhelg? Dessuten har han allerede vært i noen hovedsteder i Europa og i USA, så det holder ikke med hvilken som helst utenlandsreise, skjønner jeg.

Jeg ser for meg at det kan være lurt å knytte turen opp til noe han allerede er interessert i. Konsert med favorittbandet i en eller annen (europeisk) storby? Er det ikke noe han er veldig interessert i som dere kan gjøre i en storby/utlandet? Klatreferie hvis han klatrer, besøke en kjent restaurant hvis han liker å lage mat, bilfabrikk hvis han liker biler, et museum for noe han er interessert i osv. Går ut fra at du skjønner hva jeg mener. 

Ellers tilbyr de jo tur med luftballong, zipline og sikkert andre ting som kan gi et adrenalinkick mange steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i Tokyo med 2 ungdommer og det falt veldig i smak. Reiste med Shinkansen til Kyoto en dag. Begge har lyst til å reise tilbake, men da litt flere steder som Hiroshima og Mt. Fuji

Sønnen vår liker fotball og fikk tur til England for å se favoritt laget sitt  Men  siden sønnen din ikke har noen interesser, så er det ikke like lett. Er han interessert i historie  så vil jeg tro Auschwitz er spennende.

Her drømmer de om tut til USA og Australia 

Anonymkode: 02ce7...772

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Canada! Vancouver!  Sykle i Stanley Park (skogsområde) og Vancouver Sea wall var populært her. Og Granville Island. Fin by for en langhelg. Var der i en uke selv og måtte etter hvert ut av byen for å finne på aktiviteter. Da var vi på Grouse Mountain i North Vancouver. 

Anonymkode: 3fe4d...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111

Jeg har vært i Japan tre ganger og jeg har så lyst til å reise tilbake. Det er så mye morsomt å finne på. Jeg syntes ikke Seoul var like interessant, men jeg reiste alene og Sør-Korea er ikke så alene-vennlig, spesielt ikke i forhold til Japan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
On 4/5/2021 at 8:41 AM, AnonymBruker said:

Istanbul! Magisk og spennende!

Anonymkode: d74ad...6cf

Dette skulle jeg også nevne. Istanbul var en utrolig spennende by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kun er for langhelg er utenfor Europa (unntatt USA) ofte vel langt borte. 
I Europa har man valg som Paris, Budabest, Wien, Berlin er en stilig plass. Positivt overraska. 
London er safe. 

Roma er min desidert favoritt om man liker  historie og kunst. 

Endret av MiominMio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...