Gå til innhold

Reise i konfirmasjonsgave! Men hvor??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har konfirmant om et par år, og har alltid hatt lyst til å gi han en reise i konfirmasjonsgave. Planen min har alltid vært helikoptertur over Manhattan, men så fikk han dra til NY sammen med sin far, så da blir det liksom ikke like stort å få det i gave. Han har vært i et par storbyer i Europa: London, Paris, Berlin, Barcelona, og jeg har lyst til å la han dra utenfor Europa. Det blir bare jeg og han på turen. 
 

Hvis dere skulle gitt en storbytur i gave til en gutt, hvor skulle turen da gått? 

Anonymkode: a52e1...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Liker han sport? Kan dere dra til byen favorittlaget hans tilhører?

Anonymkode: bf408...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Liker han sport? Kan dere dra til byen favorittlaget hans tilhører?

Anonymkode: bf408...4f9

Nei, han er ingen sportsfan. Ingen typiske byer som stikker seg ut på det viset. 

Anonymkode: a52e1...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Roma :)

Anonymkode: db30d...003

Roma er liksom kjærlighetsbyen, historie og arkitektur. Elsker byen selv, men det er ikke en typisk mamma og tenåringsgutt-by om du skjønner. 

Anonymkode: a52e1...816

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Tokyo.

Sydney.

 

Anonymkode: 95db4...7ab

Tokyo er spennende. Hvorfor synes du vi skal dra dit? 
 

Sydney er for langt unna til langhelg synes jeg. 

Anonymkode: a52e1...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har konfirmant om et par år, og har alltid hatt lyst til å gi han en reise i konfirmasjonsgave. Planen min har alltid vært helikoptertur over Manhattan, men så fikk han dra til NY sammen med sin far, så da blir det liksom ikke like stort å få det i gave. Han har vært i et par storbyer i Europa: London, Paris, Berlin, Barcelona, og jeg har lyst til å la han dra utenfor Europa. Det blir bare jeg og han på turen. 
 

Hvis dere skulle gitt en storbytur i gave til en gutt, hvor skulle turen da gått? 

Anonymkode: a52e1...816

Ga han en reise til Japan, det var en opplevelse som sitter lenge, veldig eksotisk og mange inntrykk på noen få dager.

Anonymkode: b7f71...dc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

San Cristobal de las Casas i Mexico

Et av de asiatiske landene, India kanskje? Eller Sør-korea, de er jo veldig "in" med sin ungdomskultur også. Vietnam ville jeg personlig dratt til tror jeg, Malaysia også.

Australia med New Zealand kunne jo også blitt litt av en tur

I Europa kan kanskje Island med geysirer og det hele vært spennende? Eller Svalbard?

Anonymkode: e5330...531

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre han selv? Om det er overraskelse så kan du jo bare stikke spørsmålet ut av det blå. "Hvor ville du reist akkurat å hvis ikke det var før korona?". 

Eneste jeg tenker på er at det kanskje er kjedelig for han å reise med kun deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke interesser har han da? Liker han fart og spenning, liker han museer, liker han kunst, liker han arkitektur, liker han å prøve ny mat? Han har vel noen interesser?

 

Anonymkode: d0a3f...346

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt tatt turen til Japan eller Sør-Korea. Veldig tech-relaterte steder. Har så sjukt lyst til å besøke Seoul selv. Heldig konfirmant! Ønsker dere god tur når dere endelig får dratt noe sted! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russland, St.Petersburg eller Moskva.
Berlin, Nice, København, Miami
Anbefaler ikke Svalbard. 
 

Anonymkode: 68a16...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Sprinkle said:

Jeg hadde definitivt tatt turen til Japan eller Sør-Korea. Veldig tech-relaterte steder. Har så sjukt lyst til å besøke Seoul selv. Heldig konfirmant! Ønsker dere god tur når dere endelig får dratt noe sted! 

For ei langhelg??

Anonymkode: 68a16...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For ei langhelg??

Anonymkode: 68a16...92f

TS sier jo selv at hun kunne tenkt seg ut av Europa? Rolig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For ei langhelg??

Anonymkode: 68a16...92f

Det var en detalj TS kom med senere. Det står ingenting om det i HI, så fort gjort å overse den detaljen.

Anonymkode: d0a3f...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Sprinkle said:

TS sier jo selv at hun kunne tenkt seg ut av Europa? Rolig. 

Jojo, men langhelg i Japan..

Anonymkode: 68a16...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jojo, men langhelg i Japan..

Anonymkode: 68a16...92f

Både Tokyo og Sidney er nevnt før jeg kommenterte, og det virket som om TS var noe interessert i Tokyo, derfor nevnte jeg også Seoul :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sprinkle said:

Både Tokyo og Sidney er nevnt før jeg kommenterte, og det virket som om TS var noe interessert i Tokyo, derfor nevnte jeg også Seoul :) 

😊 ser den

Anonymkode: 68a16...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island er spennende, også for ungdommer. Vulkaner og geysir, kjøre offroad ut i landskapet, bade i varme kulper, roterende restaurant, Hallgrimskyrkan, historie og geografikunnskap, bra (men dyr) shopping. 
Ellers er det mye å oppleve i NY, selv om han har vært der før. 
Singapore er et fint reisemål, har hatt med ungdommene våre dit 3-4 ganger, mye å oppleve. Smeltedigel av kultur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...