tussi84 Skrevet 3. april 2021 #1 Del Skrevet 3. april 2021 Leser Av og til artikler om at man finner lik inne i en leilighet som har vært døde i flere år. Mange av de har feks bodd i i en blokk leilighet, slik som denne mannen gjorde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kRVOgA/mann-funnet-doed-etter-ni-aar-veldig-trist Jeg skjønner jo at noen dessverre er ensomme og feks ikke har familie eller venner, selv om det er trist. Det jeg derimot synes er merkelig er at feks ikke naboer har reagert. Lik som råtner stinker jo. Eller hva med husleie? Mulig at han har hatt avtale giro, men han har vel mottatt post disse årene? Postvesenet burde jo kanskje reagert på at posten ikke hadde blitt tømt på mange år? Hvordan kan noen bli liggende døde i flere år uten at de blir funnet? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Del Skrevet 3. april 2021 Det er ganske merkelig at ingen naboer (eller andre) har reagert, ja. (da tenker jeg på den siste saken der de tror personen har vært død i omtrent 9 år) Anonymkode: 90df4...a3f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Del Skrevet 3. april 2021 Om liket på en måte blir mumifisert så vil det ikke lukte like mye. Mange nabolag har jo heller ikke særlig god kontakt med hverandre og har derfor ikke oversikt om hvem som bor hvor. Der jeg bodde i blokk før jeg flytta til enebolig hadde jeg nok ikke merket om naboen hadde dødd da jeg hadde svært lite kontakt med dem, og de tok heller ikke kontakt meg meg annet annet enn et raskt hei de få gangene jeg så dem. Som uføretrygdet nå så har jeg heller ikke sett eller snakket med mine naboer på 2 år, kun sett dem i forbifarten gjennom vinduet. Om jeg hadde vært død de to siste årene ville de nok heller ikker merket noe. Anonymkode: 8d70c...1b8 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #4 Del Skrevet 4. april 2021 Det er interessant dette med hvor lenge man kan la være å betale regningene sine før noen kommer fysisk og bryter seg inn i leiligheten din, sett at det ikke er et utleieforhold. Hvis man har en del penger på konto, og kanskje også har trygd/pensjon eller noe som kommer inn, kanskje dette kan fungere i årevis uten at noe virker spesielt mistenkelig? Men jeg synes det er rart at man kan ligge død i en leilighet så lenge, med råtnende søppel og matvarer i tillegg, uten at naboene merker noe lukt. Ellers har jeg bodd flere steder der jeg ikke har kjent noen naboer, så den synes jeg ikke er så rar. Anonymkode: 8910a...27a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Del Skrevet 4. april 2021 tussi84 skrev (23 timer siden): Leser Av og til artikler om at man finner lik inne i en leilighet som har vært døde i flere år. Mange av de har feks bodd i i en blokk leilighet, slik som denne mannen gjorde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/kRVOgA/mann-funnet-doed-etter-ni-aar-veldig-trist Jeg skjønner jo at noen dessverre er ensomme og feks ikke har familie eller venner, selv om det er trist. Det jeg derimot synes er merkelig er at feks ikke naboer har reagert. Lik som råtner stinker jo. Eller hva med husleie? Mulig at han har hatt avtale giro, men han har vel mottatt post disse årene? Postvesenet burde jo kanskje reagert på at posten ikke hadde blitt tømt på mange år? Hvordan kan noen bli liggende døde i flere år uten at de blir funnet? Her er den enkleste forandringen folk flest driter i hverandre jeg bor i en liten by og det var ei som døde som hadde blitt ufør etter en ulykke og hun hadde masse familie hun lå død i to år, ingen som reagerte at ei 35 år gammel dame bare forsvant uten spor. Hun var tante til flere barn også som var glade i henne, hun døde av hjertestans fikk jeg høre. Ta en titt på hvordan flere oppfører seg her inne og hvilket menneskesyn flere har her inne så blir man jo ikke overrasket kanskje KG er mer representativt for Norge enn det man skulle tro. Anonymkode: 2278a...416 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #6 Del Skrevet 4. april 2021 For noen år siden var det en kar her i byen som døde og ble liggende en stund. Under ett år, men likevel lenge. Han bodde i en leilighet med 8-10 andre leiligheter i bygget, men han hadde ikke familie. Ingen i leilighetene rundt ham reagerte nevneverdig da han var litt inn og ut av fengsel, var periodevis aktiv rusmisbruker og kunne derfor være vekke flere måneder av gangen. Det tristeste er jo at han ble gravlagt uten en eneste sjel som fulgte ham til graven foruten prest, kirkeverge og begravelsesagent. Anonymkode: 78563...9be 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #7 Del Skrevet 4. april 2021 Synes ikke det er så merkelig jeg med tanke på verden vi lever i. Jeg vil nok bli samme med å ligge død i flere år. Anonymkode: 2a2d3...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #8 Del Skrevet 4. april 2021 Jeg må ærlig talt si at dette ikke rører meg. Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Vi er alle like verdiløse. Anonymkode: 360de...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyskraper Skrevet 5. april 2021 #9 Del Skrevet 5. april 2021 I 2020 døde det i snitt 28 personer i Norge hver dag. Folk dør med andre ord hele tiden, og en veldig sjelden gang blir ikke liket oppdaget før etter lang tid. Det høres kanskje rart ut, men når befolkningen er stor nok blir det sånn av og til. I dette tilfellet er snakk om at inkassokrav har blitt betalt av NAV via fryste pensjonsmidler, kombinert med at den avdødes leilighet var en del av en branncelle slik at det ikke slapp ut noe lukt (noen skarpinger på Reddit har kommet frem til det siste). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 18. februar 2024 #10 Del Skrevet 18. februar 2024 Hørte om at noen kriminelle i Oslo hadde brutt seg inn i en leilighet hvor det lå ett skjelett på sofaen https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/02/11/195648517/dode-alene-pa-sofaen-i-oslo-funnet-ett-ar-og-63-dager-senere 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #11 Del Skrevet 21. februar 2024 Maskinfører skrev (På 18.2.2024 den 23.45): Hørte om at noen kriminelle i Oslo hadde brutt seg inn i en leilighet hvor det lå ett skjelett på sofaen https://www.abcnyheter.no/nyheter/norge/2020/02/11/195648517/dode-alene-pa-sofaen-i-oslo-funnet-ett-ar-og-63-dager-senere Hvis du leser saken du selv har linket til, står det at det var politiet som tok seg inn, ikke kriminelle. Anonymkode: 3289c...801 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 21. februar 2024 #12 Del Skrevet 21. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvis du leser saken du selv har linket til, står det at det var politiet som tok seg inn, ikke kriminelle. Anonymkode: 3289c...801 Men hvorfor var det da på Åsted Norge ? er mange sånne episoder uten at det er på tv ? mulig det jeg henviser til er en annen sak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå