Gå til innhold

Strikkehjelp!


Lizca

Anbefalte innlegg

Hva betyr det? Jeg skal til å strikke buksebein, har strikket ovenfra og ned. I oppskriften står det: 

Sett en markør i skjøt. Fell av slik: Strikk til 3 m før markør, 1 løst av, 1 r, den løse over, strikk til 1 m etter markør, 2 e smn. 
 
Jeg har felt av i midten foran og midten bak, skjønner ikke hva de mener. Jeg har satt en markør midt foran etter fellingene. Jeg skal strikke en dress baby 1 år 
 
Det står ikke noe om å bytte til en mindre pinne for å strikke en og en fot, så jeg forstår virkelig ikke hva jeg skal gjøre 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Utifra det du skriver tolker jeg det som hvordan du skal felle på buksebeina? Strikk rundt på et av buksebeina du har (på hver side av der du har felt) mtp pinnestørrelse strikkes nok benet på samme pinne som resten av dressen, men 0,5mm mindre pinnene vrangbord? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lizca skrev (På 3.4.2021 den 20.12):

 

Hva betyr det? Jeg skal til å strikke buksebein, har strikket ovenfra og ned. I oppskriften står det: 

Sett en markør i skjøt. Fell av slik: Strikk til 3 m før markør, 1 løst av, 1 r, den løse over, strikk til 1 m etter markør, 2 e smn. 
 
Jeg har felt av i midten foran og midten bak, skjønner ikke hva de mener. Jeg har satt en markør midt foran etter fellingene. Jeg skal strikke en dress baby 1 år 
 
Det står ikke noe om å bytte til en mindre pinne for å strikke en og en fot, så jeg forstår virkelig ikke hva jeg skal gjøre 

Du mener kortere pinne når du skriver mindre pinne? Du kan strikke en og en fot med strømpepinner som er like tykke som den rundpinnen som du bruker nå.

En annen metode er å bruke den magic loop metoden som er vist i den videoen som ble postet her:

 

Anonymkode: e8e7d...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...