Gå til innhold

Hva skjedde med fargen?


Gjest Gjest_martine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_martine_*

Jeg skulle male stua så lys og fin, men hjelpe meg den ble jo helt hvit. Jeg valgte lys antikk og trudde jeg skulle få en beige farge. Nå må jeg forte meg å finne ny farge. Noen som har dun? hvilke møbler passer denne til? Passer den til visjon og skumring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lys antikk er lys lys grå - det ser man tydelig på fargekartet.

Dun er beigere ja, synes også caffe latte er fin, selv om jeg foretrekker bare latte - den er lysere en caffe latte som jeg synes det er litt for mye farge i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys antikk er lys lys grå - det ser man tydelig på fargekartet.
Men uten noe hvitere ved siden av....så ser den lett helt hvit ut. :) Endret av sixx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oxo malte lys antikk,men synes den ble hvit.....Litt skuffa :sur: Men mot hvitt tak og lister ser jeg en liten nyanse forskjell.

Men farger på farge kartet blir aldri det samme på veggen!!

Det har ikke jeg opplevd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lys antikk er ikke antydning til grå hos oss - ikke beige eller gul, men varm hvit. Dog fremstår den forskjellig i ulike rom, vi har brukt den i alle rom og pga lysforhold, størrelse på rom etc fremstår den ikke som kjedelig og lik.

Ønsker du en mer beige variant, se på Kaffe latte - den er mer lysebrun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg med to alternativ caffe latte eller dun. Kan noen hjelpe meg med hva jeg skal velge. Stua er veldig lys da det er mye vindu. Vi liker antikke møbler, men har ikke så mye enda. LYs beige(caffelatte) eller mørk beige(dun) hva skal jeg velge? Blir så gla for respons.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker caffe latte. Den er som du sier lys beige, jeg ville ikke hatt mørkere beige enn det. Men smaken er som baken... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tenkt enda mer. Jeg liker litt herskapelig stil med mye farger i gardiner/ bilder/ møbler og da tror jeg dun blir for mye farge slik at alt blir bare kaos. Enten skal jeg beholde lys antikk eller ta caffe latte fargen. Lys antikk og latte er jo nesten det samme så da er jo det valget enkelt. Jeg er usikker skjønner dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du nå har malt i lys antikk kan du jo beholde denne litt, kanskje du liker den enda bedre etterhvert. Rart med det vet du, hvis du forventet at den skulle være beige, og så ble den hvit. Lys Antikk er veldig fin, men det syntes jeg som sagt at Caffe Latte er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...