AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Del Skrevet 3. april 2021 Hei! Håper noen kan hjelpe meg. Samboer og jeg har nå forsøkt i snart 1,5 år uten å lykkes. Vi gjennomførte for ikke så lenge siden en privat fertilitetssjekk hvor de kom frem til at jeg har PCOS og sjelden eggløsning. Ellers var alle prøver av meg og samboer fine. Jeg ble satt på dobbel Letrozol og har nå forsøkt dette tre sykluser uten hell. De to siste gangene fikk jeg også Ovitrelle-injeksjon på cd 13 da follikklene var store (over 20 mm begge gangene) og jeg fikk begge gangene positiv EL-test samme dag som jeg skulle på UL. Gynekologen min har vært veldig positiv begge gangene, men så langt skjer det ingenting😟 jeg er nå i gang med tredje runde Letrozol og har fått utskrevet Ovitrelle til å sette hjemme denne gangen siden effekten av Letrozol har vært så god (og det er veldig langt til gynekolog). Mitt spørsmål er; er det flere her inne som har satt Ovitrelle mer enn to ganger og lyktes? Sliter veldig med å finne suksesshistorier når jeg googler da det ser ut til at det går på første eller andre forsøk for de fleste. Jeg er bekymret for om dette er noe «vits» eller om vi bare bør begynne å tenke på IVF🤔😔 Anonymkode: e9bd7...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #2 Del Skrevet 3. april 2021 Hei! Satt ovitrelle to x hos gyn, siste gang hjemme (dbl letrozol først) og tredje og siste gang hjemme satt det:)) Anonymkode: 9a876...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #3 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Satt ovitrelle to x hos gyn, siste gang hjemme (dbl letrozol først) og tredje og siste gang hjemme satt det:)) Anonymkode: 9a876...37a Ååå, så herlig! Gratulerer så mye😃 husker du om din gynekolog sa noe om hvor mange ganger man evt kan ta Ovitrelle? Ser min har skrevet ut to til meg slik at jeg har for evt en runde til🤔 Anonymkode: e9bd7...084 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #4 Del Skrevet 3. april 2021 Send søknad om ivf. Det tar tid. I mellomtiden så kan du jo fortsette med ovittelle, men så har du tryggheten om at dere er i køen i hvert fall ❤️ Anonymkode: 9aedb...d17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #5 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ååå, så herlig! Gratulerer så mye😃 husker du om din gynekolog sa noe om hvor mange ganger man evt kan ta Ovitrelle? Ser min har skrevet ut to til meg slik at jeg har for evt en runde til🤔 Anonymkode: e9bd7...084 Tror jeg har igjen fem på min. Fikk i alle fall beskjed om at å gå på letrozol og ovitrelle kunne jeg gjøre i 6mnd:) tvitvi Anonymkode: 9a876...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #6 Del Skrevet 5. april 2021 Det er ikke bare str på folikklene som er viktig. Men også slimhinnen. Slimhinnen bør være 7-9 mm og folikkler bør være 22 mm ca jeg leste en forskningsartikkel av en studie på dette med folk som gikk på letrozol. jeg hadde tre runder med dobbel letrozol og ovitrelle hos vanlig gyn- vi satte sprøyta hver gang folikklene nærmet seg 20 - det er litt tidlig når man går på letrozol. så dro vi til en fertilitetsklinikk og hun nevnte også studien jeg hadde lest om i mellomtiden og sa at folk som går på letrozol kan gjerne få litt større folikler og at det gir best effekt- men ingenting av det nytter om ikke slimhinnen er tykk nok. Vårt fjerde forsøk med letrozol og ovitrelle monitorer av denne klinikken gjør at jeg sitter her gravid på 3. mnd🥰 Anonymkode: d0528...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #7 Del Skrevet 5. april 2021 Hei! Jeg var i en litt lik situasjon som din for noen år siden. Jeg gikk på letrozol, ovitrelle og progrestoronstøtte i flere måneder (5/6 prøverunder) før IVF ble planen. Siste syklus før IVF droppet jeg ovitrelle siden jeg syntes det var så ubehagelig å sette og jeg hadde gitt opp å få det til uten IVF. Det var den gangen det satt og jeg har nå en herlig 2-åring. Det hadde nok blitt suksess om jeg hadde satt Ovitrelle også 😊 Masse lykke til! Anonymkode: 77a87...e9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå