Gå til innhold

Kvinner bak murene

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg husker jeg så en film på TvNorge en gang om en dame som ble satt i fengsel for noe hun ikke hadde gjort. Dette var i USA. Hun ble forferdet over forholdene bak murene, der kvinnene var skikkelig fæle med hverandre og fangevokterne (de mannlige såklart) tok seg til rette med fangene kveld etter kveld.

Så las jeg i et av de seneste DetNye bladene om kvinner som blir gravide mens de sitter i fengsel. Enten barna er mennene deres sine eller fangevokternes så må jentene føde mens de ligger fastspent i fotjern og håndjern. Barna blir tatt fra dem med en gang etter fødselen og plassert bort. Tenk så grusomt!! 80% av jentene i amerikanske kvinnefengsler er mødre...

Det er nesten 1 million kvinnelige fanger i USA.

På TvNorge ikveld går det en dokumentar som heter "Kvinner bak murene", jeg anbefaler dere alle å se den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Enten barna er mennene deres sine eller fangevokternes så må jentene føde mens de ligger fastspent i fotjern og håndjern

So what? De er fanger og mange av disse tror selvsagt at de skal slippe unna soningen eller få bedre forhold dersom de får barn.

Erfaring har vist at jentene forsøker å rømme i forbindelse med fødselen og derfor må de være spent fast. Hånd- og fotjern er disse jentene så vant til å ha på at det bør ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mange av de blir frivillig gravide med sine kjærester og mange av dem har sex frivillig med fangevokterne for å få særbehandling i fengselet.

Men jeg tviler ikke på at noen av de blir voldtatt også, det er jo enkelt for fangevoktere så lenge de er bundet med hånd- og fotjern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett grunnen til at de er gravide og hva de har gjort, er det helt grusomt at de må føde med hånd- og fotjern!! :o Og tenk på de stakkars barna da! Hva skjer med dem, forresten? Er de i fosterhjem/barnehjem til mødrene slipper ut? Burde være forbudt for fanger å bli gravide... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Uansett grunnen til at de er gravide og hva de har gjort' date=' er det helt grusomt at de må føde med hånd- og fotjern!! :o [/quote']

Dette er en bagatell spør du meg, de ligger i en seng som alle andre.... som om man er hos gynekologen bare at bena deres spendes fast i den posisjonen, og at de ikke kan bruke hendene til å klype mannen sin i hånden som frie kvinner gjør når de føder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har akkurat sett på programmet, hørte ikke de sa noe der om at kvinnene måtte føde med håndjern og fotlenker, men lytta jeg ikke godt nok etter kanskje? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:oops:

Jeg leste det, Vinga, men jeg trodde at det som hadde stått i DetNye var om det programmet ettersom du skrev om det i samme tråd....

*kremt* Sorry da, men du vet, jeg er jo litt *treeeeeeeeg* :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, bua bua! Dakkar kvinner vettu! Har det sååååå fælt i fengsel!!

Ja dere skulle bare visst hvordan russiske mannlige fanger, blir behandlet!

Nullet

Deler av innlegget er slettet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Disse kvinnene må samfunnet beskyttes mot.

Om du hørte hva disse kvinnene hadde gjort mot andre mennesker, så sier det seg selv at vi andre må beskyttes. Dette er hardbarka personer skal du vite. Koster dem ikke mye og knuse hodet på deg.

En annen sak er at de er ødelagt fra barnsben av og at ingen har grepet inn. Det forandrer ikke min mening av den grunn. de er farlige ute.

Bare det å bli gravid i en slik situasjon, sier litt om nivået de er på.

Desverre Vinga, jeg deler ikke din mening denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nullet - det kan jo være en grunn til at du ikke har noe "kvinnfolk".....

Jeg tror altså ikke på straffer som fornedrer folk. Det eneste de lærer av det er mer hat, og hat er det nok av. Straffen som idømmes skal vel føre til at de ikke gjør flere lovbrudd eller.......

Det at kvinner blir lenket fast til senga når de skal føde, er dokumentert også tidligere. For kvinnene fører det til at fødselen blir vanskeligere. Og det er en tilleggsnedverdigelse som menn ikke får. Og i noen stater spiller det ikke noen rolle hvilken forbrytelse de har begått - det kan være alt fra mord til simpelt tyveri.

Noen av barne tar familien seg av, andre blir plassert på barnehjem, forsterhjem, bortadoptert ol.

Om andre land har værre soningsforhold, gjør vel ikke det saken bedre. Hvordan tror du russiske kvinner soner, nullet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det hadde jo vært mye bedre om alle var som deg :lol::lol:

Du har en fin dag i dag ja.......

Anie

Tok bort sitatene som tidligere er slettet.

Tusenfryd - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var da svært da, Nullet...? :ler:

Ellers tror jeg vel ikke kvinnelige fanger har det noe verre enn mannlige i fengslene.

Så kan man jo spørre seg om fengsel egentlig er en fornuftig løsning, selvfølgelig.

dorian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg gir meg i disse hodeløse debattene. Om ikke jeg mener som deg, så er jeg et null?

Jeg går ikke ned på dette nivået.

Må få ha mine meninger/tanker om dette uten å få noe oppgulp fra unger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - i Norge tror jeg ikke det er forskjell, bortsett fra at det finnes såpass få kvinnefengsler at kvinner oftere enn menn må sone et godt stykke hjemmefra, noe som gjør at det blir vanskeligere å holde kontakten med familien.

men i en del land som vi ikke ønsker å sammenligne oss med (og også i land man kanskje sammenligner seg med) er forholdene tildels vanskeligere for kvinner enn menn. Voldtekt får ofte et annet resultat for kvinner.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrev:

Dette er en bagatell spør du meg, de ligger i en seng som alle andre.... som om man er hos gynekologen bare at bena deres spendes fast i den posisjonen, og at de ikke kan bruke hendene til å klype mannen sin i hånden som frie kvinner gjør når de føder.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Nå er det faktisk ikke slik at alle ligger i en seng og føder. Det er mange andre måter å føde på' date=' og spesiellt i åpningsfasen er det godt om en kan velge stilling selv, eller få gå rundt. [/quote']

Jeg føler meg rimelig sikker på at disse damene kan få velge innen rimelige grenser hvordan de ønsker å føde, men at det kun etterkommes dersom sikkertheten kan opprettholdes. Så uansett vil de måtte ha på håndjern og fotlenker.

Det er en grunn til at disse kvinnene behandles på denne måten og man må ikke glemme at de er hardbakte kriminelle som kan finne på å stikke av så fort den minste mulighetene byr seg, eller kanskje enda verre ta livet av en av de ansatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...