Gå til innhold

Blir ikke våt.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det tror jeg ikke, jeg tror den bransjen er sleip. Det er jo bare å se på forum her hvor mange som har latt seg lure til å bruke vibrator og som nå sliter med å komme vekk fra det. Det er en tråd akkurat nå, hvor mennesker stimlet til og lurte på hvordan de kunne venne seg av med det. Det samme gjelder glidemiddel.

Det er dessuten et skittent triks å beskylde oss som vil hjelpe TS, for å kaste skam på andre.

Det er som å si at de som anbefaler andre å oppsøke lege, kaster skam på de uhelbredelig syke.

Da har skam-begrepet havnet på skikkelig ville veier. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Jeg tror du leser nøyaktig hva du vil ut fra mine innlegg, ikke en enste gang har jeg sagt at hun IKKE bør gå til lege, eller sagt mot dere som sier at hun bør oppsøke lege.
Jeg kommer dog fra et ståsted, fra ei som HAR problemer med å bli naturlig våt. Uten at det betyr at jeg er syk, for jeg HAR sjekket med hos lege. Og som jeg nå har sagt 2 ganger, så antar jeg at et internett forum IKKE er første stopp for denne type problemer hos folk. 

Du har derimot gått for "men om man ikke har rett partner, så blir man ikke våt", som er bullshit! Det er mange som ikke BLIR våt, samme hvor kåte man er. Og når man da får slengt i trynet "åh du sikkert bare med feil fyr", så blir det skambelagt, og folk slutter å komme tilbake for råd. Så bra for deg, at du blir søkkvåt bare av at partner hvisker deg i øret. Jeg blir super kåt, bare kjære tar tak i håret mitt. Vi må likevel bruke glidemiddel, fordi jeg blir ikke våt nok. 
Og at noen kvinner ikke blir våte nok, bør snakkes om. Og bruk av glidemiddel, bør slutte å bli sett på som noe man gjør, for å ha sex for HANS nytelse, fordi HAN er feil person. 

Og jeg sa ikke at det å anbefale lege var det som gav skam. Siter meg gjerne hvor jeg sa det.. 

Så til op: Bruk glidemiddel, nyt sexen med din partner 😃 Det er ingenting å skamme seg over.
Og oppsøk lege om du føler noe er faktisk galt, og du ikke har gjort det enda. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

SlemUlv skrev (19 minutter siden):

Du har derimot gått for "men om man ikke har rett partner, så blir man ikke våt", som er bullshit!

Du må gjerne mene det.

Jeg har lest mange nok historier om kvinner som tror de er aseksuelle eller har mistet lysten for alltid, og som strever med nettopp tenning og våthet, så finner de seg ny partner og så - booom! - så føler de seg som en hormonell tenåring.

De historiene der er for kraftig kost til at jeg ønsker å la være å tro på det eller tie stille med det. Og det må du gjerne mene nøyaktig hva du vil om.

Men muligens til glede for deg, så er jeg også opptatt av om kvinner kan bevare denne lysten i et forhold over tid. For der har man statistikken mot seg. Kvinnene ønsker å være i forholdet, mannen er bra, familien funker, men damene sliter med lysten - statistisk sett sliter svært mange kvinner med lyst i et langvarig forhold - og er det da noe man kan gjøre med det?

Jeg tror det.

Da beveger man seg riktignok bort fra temaet fysisk respons og over i temaet underliggende lyst, så det blir jo et nytt tema. Men heldigvis har man da tråder til det bruket også. Her er én;

Kan også anbefale å sjekke ut det John Gottman sier om saken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fundert litt på dette med bekkenbunnstrening og muligens kanskje også enkelte typer yoga. Jeg mener å huske å ha lest at de tingene kan gi

- bedre kontroll med muskulatur og lettere orgasmer

- bedre glid 

Jeg kan ikke verken påstå med sikkerhet eller dokumentere dette, men tenkte at noe må jo folket ha å lese på og fundere på i påsken, så her lar jeg det være opp til hver den som vil 🐣🐥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må gjerne mene det.

Jeg har lest mange nok historier om kvinner som tror de er aseksuelle eller har mistet lysten for alltid, og som strever med nettopp tenning og våthet, så finner de seg ny partner og så - booom! - så føler de seg som en hormonell tenåring.

De historiene der er for kraftig kost til at jeg ønsker å la være å tro på det eller tie stille med det. Og det må du gjerne mene nøyaktig hva du vil om.

Men muligens til glede for deg, så er jeg også opptatt av om kvinner kan bevare denne lysten i et forhold over tid. For der har man statistikken mot seg. Kvinnene ønsker å være i forholdet, mannen er bra, familien funker, men damene sliter med lysten - statistisk sett sliter svært mange kvinner med lyst i et langvarig forhold - og er det da noe man kan gjøre med det?

Jeg tror det.

Da beveger man seg riktignok bort fra temaet fysisk respons og over i temaet underliggende lyst, så det blir jo et nytt tema. Men heldigvis har man da tråder til det bruket også. Her er én;

Kan også anbefale å sjekke ut det John Gottman sier om saken. 

Poenget er at lyst trenger ikke bety våt! Ikke alle blir søkkvåte de gangene de blir kåte!! Man kan faktisk bli kåt, uten å bli våt. Og da funker glidemiddel supert!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (6 minutter siden):

Poenget er at lyst trenger ikke bety våt! Ikke alle blir søkkvåte de gangene de blir kåte!! Man kan faktisk bli kåt, uten å bli våt. Og da funker glidemiddel supert!! 

Som allerede nevnt, gjentatte ganger, så mener jeg altså at det ikke gjør det. Jeg har i tillegg forklart temmelig greit omkring hvorfor jeg mener det ikke gjør det.

Hadde vært interessant å høre noe tilsvarende fra din kant, f.eks. relatert til nedsatt østrogen. Mener du det er bedre med glidemiddel enn med krem og vagitorier, og, i så fall, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Som allerede nevnt, gjentatte ganger, så mener jeg altså at det ikke gjør det. Jeg har i tillegg forklart temmelig greit omkring hvorfor jeg mener det ikke gjør det.

Hadde vært interessant å høre noe tilsvarende fra din kant, f.eks. relatert til nedsatt østrogen. Mener du det er bedre med glidemiddel enn med krem og vagitorier, og, i så fall, hvorfor?

Og jeg har altså forklart, at jeg IKKE har medisinske problemer, og likevel så blir jeg ikke våt nok. 
Igjen kan du jo fortelle meg hvor jeg har sagt at man IKKE skal gå til legen? 

Noen kvinner blir bare ikke våte nok, samme hvor kåte dem blir! Selv om det ikke liker noe medisinsk i veien! 
Og dette bør også normaliseres! Man bør slutte med "Åh, blir du ikke våt? Da er du ikke kåt nok på partneren din og bør bytte ham ut".. Det er helt idiotisk, spesiellt i OP sitt tilfelle, hvor hun faktisk skriver at hun blir kåt! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Og jeg har altså forklart, at jeg IKKE har medisinske problemer, og likevel så blir jeg ikke våt nok. 

Ja, men denne tråden handler jo om TS, og ikke om deg. Og det hun beskriver er forenlig med dropp i østrogenproduksjonen. Så da forholder jeg meg til det.

Ser at du (ikke helt uventet) hopper over å svare på det jeg faktisk spurte om, så da føler jeg poenget mitt er godt nok illustrert fra alle sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, men denne tråden handler jo om TS, og ikke om deg. Og det hun beskriver er forenlig med dropp i østrogenproduksjonen. Så da forholder jeg meg til det.

Ser at du (ikke helt uventet) hopper over å svare på det jeg faktisk spurte om, så da føler jeg poenget mitt er godt nok illustrert fra alle sider. 

Og det å ha personlig erfaring med dette, og skammen enkelte kvinner liker å påføre de som meg, gjør at dette er viktig for meg. 

Bare fordi jeg ikke gav svaret du forventet, og du ikke siterer det, så betyr ikke det at jeg ikke svarte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (5 minutter siden):

Og det å ha personlig erfaring med dette, og skammen enkelte kvinner liker å påføre de som meg, gjør at dette er viktig for meg. 

Bare fordi jeg ikke gav svaret du forventet, og du ikke siterer det, så betyr ikke det at jeg ikke svarte. 

Kanskje du da kan godta at jeg hele veien har ment å svare TS, ikke deg.

Og at den eneste grunnen til at jeg har svart deg, er at jeg mener rådene du kommer med er unyansert og dermed upassende i møte med TS sin situasjon. 

Forstår at du har egne følelser omkring dette temaet, men det er altså ikke de følelsene denne tråden handler om, den handler om TS sitt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Kanskje du da kan godta at jeg hele veien har ment å svare TS, ikke deg.

Og at den eneste grunnen til at jeg har svart deg, er at jeg mener rådene du kommer med er unyansert og dermed upassende i møte med TS sin situasjon. 

Forstår at du har egne følelser omkring dette temaet, men det er altså ikke de følelsene denne tråden handler om, den handler om TS sitt problem. 

Og ts sitt problem, ligner mitt. Og med som meg, blir det altså sagt at hun ikke tenner på sin partner, til tross for at hun motsier dette alt i hi. 

Så hvorfor er det ok å si, men det er ikke ok å engang nevne glidemiddel, som faktisk kan være et hjelpemiddel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (16 minutter siden):

Og ts sitt problem, ligner mitt.

TS har slitt med å bli våt, ekstra mye fra midten av tyveårene og særlig etter siste fødsel. TS har i tillegg hyppig UVI. TS har sagt hun vil forsøke vagitorier.

Om deg vet vi ingenting om disse tingene. Ikke om du har hatt ekstra problemer etter fødsel, ikke om du har fordøkt vagitorier, osv. Sier ikke at du skal legge ut om det, men du kan bare ikke kreve at noen av oss skal se likheten. 

SlemUlv skrev (21 minutter siden):

Så hvorfor er det ok å si, men det er ikke ok å engang nevne glidemiddel, som faktisk kan være et hjelpemiddel? 

Dette har jeg svart på mange ganger, allerede fra første side. Du må gjerne lese om igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kvinner blir jo våte, men overgangsalderen kan endre dette mye.

Jeg er kvinne i 30åra, og blir lett våt. Det viktigste er at jeg startet å trene styrke, da trener du underlivet. Som har endret orgasmene mine kraftig! :) 

Anonymkode: 7313b...189

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

TS har slitt med å bli våt, ekstra mye fra midten av tyveårene og særlig etter siste fødsel. TS har i tillegg hyppig UVI. TS har sagt hun vil forsøke vagitorier.

Om deg vet vi ingenting om disse tingene. Ikke om du har hatt ekstra problemer etter fødsel, ikke om du har fordøkt vagitorier, osv. Sier ikke at du skal legge ut om det, men du kan bare ikke kreve at noen av oss skal se likheten. 

Dette har jeg svart på mange ganger, allerede fra første side. Du må gjerne lese om igjen :) 

Og likevel er tydeligvis svaret at hun er med feil partner. Selv om hun blir kåt.. Merkelig hvordan det er rett svar, men glidemiddel ikke er et alternativ engang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SlemUlv skrev (3 minutter siden):

Og likevel er tydeligvis svaret at hun er med feil partner. Selv om hun blir kåt.. Merkelig hvordan det er rett svar, men glidemiddel ikke er et alternativ engang. 

Nei, først må hun jo utelukke at det er noe medisinsk i veien.

Deretter bør hun sjekke om hun kan ha hjelp av trening eller øvelser, som en så fint forklarte over her, at hun hadde nytte av.

Når alle andre ting er utelukket, så mener jeg at forholdet til/tenning på partner, er problemet ja. Jeg har allerede sagt at jeg tror at i noen tilfeller så handler det om å bevare tenningen.

Jeg har forstått for lengst at du ikke er fornøyd med den meningen. Like fullt har jeg rett til å ha den. Her i Norge har vi tros-, menings- og ytringsfrihet. 

Så enten må du overbevise meg om at jeg har feil, med gode rasjonelle argumenter, eller så må du faktisk forholde deg til at jeg mener noe du ikke liker.

Det beste tipset jeg har i den forbindelse, er å tenke gjennom og se om ikke du også har en mening som andre ikke liker, men som du, fordi du er så heldig å bo i Norge, fritt kan få lov å ha likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

De fleste kvinner blir jo våte, men overgangsalderen kan endre dette mye.

Jeg er kvinne i 30åra, og blir lett våt. Det viktigste er at jeg startet å trene styrke, da trener du underlivet. Som har endret orgasmene mine kraftig! :) 

Anonymkode: 7313b...189

Er i prinsippet enig i at trening er sunt, også for den seksuelle helsen, men ikke umiddelbart enig i at styrketrening medfører at man trener underlivet/bekkenmuskulaturen. Faktisk mener jeg å ha hørt at styrketrening kan ha motsatt effekt, dersom man ikke er svært nøye med teknikken. Men har man god teknikk, da bør det gjøre susen.

Ser for meg alle damene som strømmer til hofteklem-apparatet og alle mennene som fnyser og ikke ser vitsen med det apparatet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 17.21):

Takk for svar. Jeg syns det er rart jeg ikke blir våt. For jeg blir skikkelig kåt. Han får meg til å komme flere ganger, med både fingre, tunge og penis.. Men det er knusktørt. Rene sahara-ørkenen, 😂

Anonymkode: 53791...6fa

Hvordan klarer du å ha samleie uten å være våt? Dersom mannen prøver å penetrere meg uten at jeg er skikkelig våt, får vi begge vondt. Det går ikke. Og jeg kan også være kåt uten å bli nok våt, da må vi bruke glidemiddel. For min del er glidemiddel et must i sexlivet

Anonymkode: d33ed...521

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, først må hun jo utelukke at det er noe medisinsk i veien.

Deretter bør hun sjekke om hun kan ha hjelp av trening eller øvelser, som en så fint forklarte over her, at hun hadde nytte av.

Når alle andre ting er utelukket, så mener jeg at forholdet til/tenning på partner, er problemet ja. Jeg har allerede sagt at jeg tror at i noen tilfeller så handler det om å bevare tenningen.

Og likevel så var ditt første svar, at han måtte slutte å fingre henne.. Siden det tydeligvis ikke tente henne, selv om hun selv sier hun er tent. 

Å sjekke ting hos legen, utelukker ikke at å bruke glidemiddel som et hjelpemiddel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (2 minutter siden):

Og likevel så var ditt første svar, at han måtte slutte å fingre henne.. Siden det tydeligvis ikke tente henne, selv om hun selv sier hun er tent. 

Nei vet du hva, dette blir for dumt. 

Jeg skrev at han måtte slutte å fingre henne hvis hun bare «ble tørrere og tørrere», som da var hennes egen formulering, og spurte om han kunne slikke henne i stedet. Det kan hvem som helst lese på side én.

Vi to var egentlig ferdig med vår diskusjon. Nå føles det bare som du graver ualminnelig dypt for å finne noe mer å ta meg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei vet du hva, dette blir for dumt. 

Jeg skrev at han måtte slutte å fingre henne hvis hun bare «ble tørrere og tørrere», som da var hennes egen formulering, og spurte om han kunne slikke henne i stedet. Det kan hvem som helst lese på side én.

Vi to var egentlig ferdig med vår diskusjon. Nå føles det bare som du graver ualminnelig dypt for å finne noe mer å ta meg på.

Som for deg betyr at hun mister tenning, fordi man kan tydeligvis ikke være tent uten å bli våt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (Akkurat nå):

Som for deg betyr at hun mister tenning, fordi man kan tydeligvis ikke være tent uten å bli våt. 

Jeg har svart deg på alt dette allerede, antageligvis har jeg svart deg minst to eller tre ganger på det meste du har spurt om.

Jeg har nå lest gjennom tråden på nytt. Det er for meg veldig åpenbart hva det «rette svaret» ville ha vært, men beklager, det kommer du ikke til å få av meg. Og hvem vet, kanskje det ikke er meg som er roten til all den skammen du har snakket om?

Det er tross alt du selv som holder det gående med de samme spørsmålene. Forsøk heller å besvare disse overfor deg selv.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...