Gå til innhold

Blir ikke våt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

I perioden hvor jeg hadde sex med menn nesten daglig begynte jeg å bruke glidemiddel der nede før vi hadde sex (fordi jeg var ikke våt). Etterhvert ble kjeden vant til å være falsk-våt nesten daglig, at den begynte til slutt å produsere mer fuktighet av seg selv. Gikk ca. 6 mnd. Nå er jeg alltid våt😂

Anonymkode: 7e323...89c

Kult :) 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Takk.

Synes det er synd at akkurat denne myten slår rot her inne. Jeg har heller aldri behøvd glidemiddel, skjønt, jeg behøver rett partner.

Anonymkode: dcb5d...1fa

Amen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Du kan virkelig tro jeg tenker det samme!

Ser de ikke hva det er de skriver?

De hopper bukk over alle betimelige spørsmål og stikker hodet i sanden, slik enkelte gjør med utro ektemenn og symptomer på kreft, fordi de innerst inne vet at svarene og vissheten gjør vondt.

Hvorfor frykter de lege og gynekolog? 

Er de vokst opp strengt religiøst og med et skamfullt syn på kropp?

Skyldes det overgrep? Internalisert kvinnehat? 

Og i så fall, hvorfor skal de spre denne holdningen til andre kvinner? 

Hvorfor er de i tråden hvis de ikke tåler å høre at andre blir våt? Det er da det mest naturlige i verden at man blir.

Eller at de ønsker å bli våt? Det er også det mest naturlige i verden at man ønsker.

Ville de hakket like hardt på en mann som ønsket en kraftig ereksjon? Eller de det kun kvinner som skal knebles?

Og så videre...

Så ja, du er ikke alene om å tenke ditt i denne tråden 😩

Anonymkode: dcb5d...1fa

Man kan faktisk diskutere ting, uten å sykeligjøre den andre siden. Man trenger ikke være syk, eller ha problemer i forhold, bare fordi man er tørr. 

Og ang det med at jeg "unngår temaet" lege. Vel, jeg går utfra at kvinneguiden et siste plass folk går for å søke råd. At de alt har prøvd leger, og gyn. Men kanskje noen andre der ute, har råd som lege/gyn ikke har tenkt på. 

Derfor komme alltid mitt første svar på spørsmål som dette, være å bruke glidemiddel. For å normalisere det, for å fjerne skammen rundt å bruke glidemiddel. 

Jeg er åpen seksuelt, har et fantastisk sexliv med min partner, og de vi blander inn i livet mitt. Så ingen av dine undringer, passer på meg. Men jeg blir ikke våt nok naturlig. Sånn er bare livet for noen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (7 minutter siden):

Og ang det med at jeg "unngår temaet" lege. Vel, jeg går utfra at kvinneguiden et siste plass folk går for å søke råd. At de alt har prøvd leger, og gyn. Men kanskje noen andre der ute, har råd som lege/gyn ikke har tenkt på.

OK, fint at du ikke vil hindre kvinner å oppsøke profesjonell hjelp.

SlemUlv skrev (7 minutter siden):

Man kan faktisk diskutere ting, uten å sykeligjøre den andre siden. Man trenger ikke være syk, eller ha problemer i forhold, bare fordi man er tørr. 

Nei, men i denne tråden var det faktisk «vi kvinner blir ikke våte» og «bruk glidemiddel» som ble ropt ut helt i starten.

Da må man tåle at folk reagerer kraftig, når de ikke kjenner seg igjen. Og som du ser er det MANGE som ikke er vant med å ta det for gitt at kvinner er tørre.

Dessuten, det var TS selv som ba om råd. Det var ikke vi som sa hun hadde et problem, det var henne selv. Å dekke over problemet, eller å avfeie det, er ikke det samme som å gi råd. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpeilEggos skrev (16 minutter siden):

Amen!

👏🏻👏🏻👏🏻

Jeg synes det er fint å se at flere og flere reagerer. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette er bare tull. Jeg er kvinne og blir søkkvåt bare en mann hvisker meg i øret, og jeg holder meg våt i flere timer når vi har sex. Har vært seksuell aktiv i mange år og har aldri hatt behov for glidemiddel. Så snakk for deg selv og ikke på vegne av alle kvinner... 

Anonymkode: 7f08a...06b

Enig med deg - jeg renner omtrent før han i det heletatt har vært der nede og tørker på ingen måte ut.. 

Anonymkode: 4da61...db1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I perioden hvor jeg hadde sex med menn nesten daglig begynte jeg å bruke glidemiddel der nede før vi hadde sex (fordi jeg var ikke våt). Etterhvert ble kjeden vant til å være falsk-våt nesten daglig, at den begynte til slutt å produsere mer fuktighet av seg selv. Gikk ca. 6 mnd. Nå er jeg alltid våt😂

Anonymkode: 7e323...89c

Hvilket glidemiddel brukte du?

Anonymkode: 6c706...39f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

 

Nei, men i denne tråden var det faktisk «vi kvinner blir ikke våte» og «bruk glidemiddel» som ble ropt ut helt i starten. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Noen kvinner blir ikke våte, og bruk av glidemiddel bør normaliseres. 

Det er ikke feil, eller noe å skamme seg over, å bruke glidemiddel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (1 time siden):

Noen kvinner blir ikke våte, og bruk av glidemiddel bør normaliseres. 

Det er ikke feil, eller noe å skamme seg over, å bruke glidemiddel. 

Jo, i den grad man gjør det på bekostning av egen helse, så er det faktisk feil. Og det gjør man, dersom man unnlater å oppsøke profesjonell hjelp, og lar glidemiddelet bli en sovepute. Da blir det som å bruke munnspray for å slippe å gå til tannlegen.

Ser heller ingen annen grunn til å gjøre det, enn nettopp skam. 

Og jeg synes det er ekstra sårt at det er kvinnelig seksualhelse man knytter denne skammen til.

Det som burde normaliseres er å ta kvinnelig seksualhelse på alvor. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig håper jeg TS biter seg merke i spørsmålet om hun ammer, og dette med at fødsel og amming kan medføre et dropp i østrogen som gir den samme midlertidige virkningen som overgangsalder. Dermed kan vagitorier eller krem med østrogen være et alternativ. Det har med tykkelsen og robustheten på slimhinnene å gjøre, og ikke kun med sekret/glid. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jo, i den grad man gjør det på bekostning av egen helse, så er det faktisk feil. Og det gjør man, dersom man unnlater å oppsøke profesjonell hjelp, og lar glidemiddelet bli en sovepute. Da blir det som å bruke munnspray for å slippe å gå til tannlegen.

Ser heller ingen annen grunn til å gjøre det, enn nettopp skam. 

Og jeg synes det er ekstra sårt at det er kvinnelig seksualhelse man knytter denne skammen til.

Det som burde normaliseres er å ta kvinnelig seksualhelse på alvor. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Og noen ganger, betyr å ta kvinnelig seksualhelse på alvor, å bruke glidemiddel uten skammen det har medført tidligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle. Prøver med vagitorier først. Så dem hadde litt av hvert på apoteket. Er forøvrig plaget med hyppige urinveisinfeksjoner, Kansje det har en sammenheng. Ammer ikke. 

Ts

Anonymkode: 53791...6fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (19 minutter siden):

Og noen ganger, betyr å ta kvinnelig seksualhelse på alvor, å bruke glidemiddel uten skammen det har medført tidligere. 

Igjen, det å gjøre det på bekostning av en legesjekk, vil aldri være riktig.

Og det er det jeg reagerer på med dine innlegg, det at du stadig kommer tilbake til glidemiddel som nummer én på lista.

Du kommenterer ikke en gang dette med fødsel, amming, østrogen.

Da må du også tåle at det gir et inntrykk av at det ikke er kvinnehelse som er viktig for deg, men glidemiddel i seg selv.

Reklame er så vidt jeg vet ikke lov her inne, og er man sponset, så skal man uansett oppgi dette tydelig. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for svar alle. Prøver med vagitorier først. Så dem hadde litt av hvert på apoteket. Er forøvrig plaget med hyppige urinveisinfeksjoner, Kansje det har en sammenheng. Ammer ikke. 

Ts

Anonymkode: 53791...6fa

Så bra! :) 

Ja, jeg leste at hyppig UVI kunne skyldes lavt østrogen. Dessuten er jo det å ha sex når man er tørr, en risikofaktor i seg selv.

Jeg tror ikke det er noe farlig å teste det ut, ser de selger det reseptfritt, men jeg ville ha snakket med lege eller gynekolog uansett. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Igjen, det å gjøre det på bekostning av en legesjekk, vil aldri være riktig.

Og det er det jeg reagerer på med dine innlegg, det at du stadig kommer tilbake til glidemiddel som nummer én på lista.

Du kommenterer ikke en gang dette med fødsel, amming, østrogen.

Da må du også tåle at det gir et inntrykk av at det ikke er kvinnehelse som er viktig for deg, men glidemiddel i seg selv.

Reklame er så vidt jeg vet ikke lov her inne, og er man sponset, så skal man uansett oppgi dette tydelig. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Igjen, jeg går utfra at lege var første stopp, ikke et Internett forum. 

Hadde jeg vært sponsa, hadde jeg kanskje anbefalt et spesifikt glidemiddel? Tror du ikke? 

Men det er viktigere for deg å legge skam på oss som ikke blir våte nok med våre partnere, en å faktisk innse skaden du gjør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså det beste og raskeste rådet for å fysisk ha god glid under sex er å ty til glidemiddel.

Samtidig som du bruker dette så er det jo å sette i gang med undersøkelser hos lege, gyn ol. men det finnes ingen quick fiks som «drikk tranebærjuice» eller noe for å få det til å bli våt. Utredning vil ta tid, men det er jo verdt å få undersøkt at alt er ok. Noen kvinner blir bare ikke noe særlig våte uten at det er noe galt.

Men utredning tar tid, så frem til det er hjelp å få, så er glidemiddel et godt alternativ. 

Anonymkode: 1eb01...938

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SlemUlv skrev (8 minutter siden):

Igjen, jeg går utfra at lege var første stopp, ikke et Internett forum. 

Hadde jeg vært sponsa, hadde jeg kanskje anbefalt et spesifikt glidemiddel? Tror du ikke? 

Men det er viktigere for deg å legge skam på oss som ikke blir våte nok med våre partnere, en å faktisk innse skaden du gjør? 

Nei, det tror jeg ikke, jeg tror den bransjen er sleip. Det er jo bare å se på forum her hvor mange som har latt seg lure til å bruke vibrator og som nå sliter med å komme vekk fra det. Det er en tråd akkurat nå, hvor mennesker stimlet til og lurte på hvordan de kunne venne seg av med det. Det samme gjelder glidemiddel.

Det er dessuten et skittent triks å beskylde oss som vil hjelpe TS, for å kaste skam på andre.

Det er som å si at de som anbefaler andre å oppsøke lege, kaster skam på de uhelbredelig syke.

Da har skam-begrepet havnet på skikkelig ville veier. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sjekket hos lege/gynekolog først og fremst, med tanke på endring i hormoner eller Sjøgrens syndrom. I tillegg kan du prøve kosttilskudd med bidronninggele. Det hjalp meg. 

Anonymkode: f0e59...2d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SlemUlv skrev (11 timer siden):

Noen kvinner blir ikke våte, og bruk av glidemiddel bør normaliseres. 

Det er ikke feil, eller noe å skamme seg over, å bruke glidemiddel. 

Nettopp. Jeg har aldri blitt kjempevåt, og har brukt tid på å bli våt, men nå på slutten av overgangsalderen (tror jeg) har jeg blitt mye tørrere. Jeg har en ny partner nå og synes det var litt flaut å si det som det var, men han tok det kjempefint og det er nå bare en del av vårt seksualliv. Jeg er kåtere enn noen gang og tenner sinnsykt på han, så det er ikke der det ligger, det er kun normale kroppslige forandringer. Jeg er enig i at hvis det er en endring så kan en gyn. undersøkelse være på sin plass, men jeg synes dette bør normaliserer. Vi er forskjellige, noen trenger litt mer hjelp for å bli våte enn andre, men så lenge det finnes hjelpemidler som kan gjør sexen bedre så må det da være bra å bruke det uten å føle at det er noe feil med en. 

Anonymkode: 21cac...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er forskjellige, noen trenger litt mer hjelp for å bli våte enn andre, men så lenge det finnes hjelpemidler som kan gjør sexen bedre så må det da være bra å bruke det uten å føle at det er noe feil med en. 

Anonymkode: 21cac...d6c

Akkurat det tror jeg ingen her bestrider. Det man er uenig om, er hvordan man finner ut hva som fungerer.

Ved overgangsalderen slutter kroppen å produsere østrogen. Det kan føre til plager som;

- urinlekkasje / svakere muskulatur

- hyppigere UVI

- hud og slimhinner blir tørrere, tynnere og mindre robuste

For å motvirke alle disse plagene, er det østrogen som gjelder. Glidemiddel vil i beste fall bare gjøre ting litt mer glatt, men ikke fjerne de andre plagene.

Østrogen har bivirkninger. Men lokal behandling (kremer og vagitorier) er mer skånsom og ofte uproblematisk for kroppen enn systemisk behandling (tabletter).

Hvorvidt man ønsker å tilføre kroppen hormoner, skal få være opp til den enkelte.

Men man skal kunne spre informasjon om valgmuligheter og man skal kunne anbefale profesjonelle aktører og vitenskapelige løsninger.

Kyniske markedskrefter og griske kapitalister har allerede i årevis hatt klørne i kvinnekroppen. Den er uhyre lønnsom...for omtrent alle andre enn kvinnen selv.

Jeg synes det er på høy tid å snu den trenden, og fråtse i de godene som kroppen vår produserer. 

Anonymkode: dcb5d...1fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...