La Guapa Skrevet 5. september 2005 #41 Skrevet 5. september 2005 Dette varierer med hvilken type allergi man har. Noen mennesker med allergi blir verre av å utsettes for kilden, mens andre kan venne seg til det de er allergiske mot. Derfor synes jeg ikke man skal gi absolutte råd i noen retning. Men å bare bestemme seg for at noen er allergisk, som i dette hovedinnlegget, er uansett for dumt. ← Må arrestere deg litt nå... Hvis du vet hvilke raksjoner som skjer i kroppen ved et allergianfall vet du at man ikke kan preges frisk! Man kan ikke venne seg av med å utskille histaminer! Det er nettopp slik gammel vranglære som har gjort mange, mange barn veldig mye sykere enn de hadde trengt å bli. No offense, men det du skrev er faktisk motbevist for en del år tilbake!
Gjest gjest1 Skrevet 5. september 2005 #42 Skrevet 5. september 2005 Kjøp katt, og les svigers teksten! At noen er "så godt som allegisk" er vel en smule unøyaktig diagnose?
Malama Skrevet 5. september 2005 #43 Skrevet 5. september 2005 Må arrestere deg litt nå... Hvis du vet hvilke raksjoner som skjer i kroppen ved et allergianfall vet du at man ikke kan preges frisk! Man kan ikke venne seg av med å utskille histaminer! Det er nettopp slik gammel vranglære som har gjort mange, mange barn veldig mye sykere enn de hadde trengt å bli. No offense, men det du skrev er faktisk motbevist for en del år tilbake! ← Likevel er det jo slik at mange forskere, seriøse forskere, hevder at en årsak til at mange har så mye allergier nå er det at vi er så uhyrlig renslige at kroppen aldri venner seg til noe som helst, og at for barn som IKKE har NOEN tegn til allerigier anbefales det "forebyggende" at de har jevnlig kontakt med minst to dyr. Litt støv i hjemmet skaper ikke allergikere av friske barn, men total mangl på enhver form for støv og bakterier kan faktisk gjøre nettopp det. For barn som har allergier, eller er meget arvelig belastet for det stiller det seg selvsagt annerledes, og er man engang allergisk, ja så er man nå det. (selv om noen vokser det av seg da, slik som meg) I et slikt tilfelle som ditt, så er det klart at det at familie anskaffer dyr er noe man bør seriøst tenke gjennom, men i den saken denne tråden gjelder, så synes jeg dt stiller seg annerledes. Dersom gutten hadde vært allergisk og dette ville påvirket barna mye stiller det seg annerledes enn at moren sier han "er så godt som allergisk" og de egentlig har svært lite kontakt uansett. Dersom gutten er allergisk burde de tatt ham med til lege og fått medisiner da.... Dersom han klarer seg utmerket uten medisiner fordi han "ikke er sååå allergisk", ja så trenger ikke svigerfamilien ta sånn hensyn til ham med tanke på katt heller....
Gjest Varg-Menja Skrevet 5. september 2005 #44 Skrevet 5. september 2005 Må arrestere deg litt nå... Hvis du vet hvilke raksjoner som skjer i kroppen ved et allergianfall vet du at man ikke kan preges frisk! Man kan ikke venne seg av med å utskille histaminer! Det er nettopp slik gammel vranglære som har gjort mange, mange barn veldig mye sykere enn de hadde trengt å bli. No offense, men det du skrev er faktisk motbevist for en del år tilbake! ← Jeg kommer fra en familie med mye allergi, og vet hva jeg snakker om. Noen allergier kan man ikke gjøre dette med, mens med andre er dette fullt mulig, noe jeg har erfart gjentatte ganger. Som Malama skriver så er det mye allergi som etterhvert skyldes at vi skjermer barna for mye.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå