AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #1 Del Skrevet 2. april 2021 Kan en strikkeoppskrift beregnet på ullgarn brukes med bomullsgarn eller bomull-lin-garn, og omvendt (hvis jeg velger et garn av samme tykkelse og samme strikkefasthet)? Hva må man passe på eventuelt? Anonymkode: c1d75...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #2 Del Skrevet 2. april 2021 Du kan bytte garntyper så lenge du passer på strikkefastheten, ekstra viktig å strikke prøvelapp når du bytter garn. Min erfaring er at strikkeplagg i bomull og/eller lin ikke har samme jevnheten og tøyeligheten i seg som plagg strikket med ullgarn, og at det fort kan bli sig i plagget. Men det avhenger selvfølgelig av om du skal bytte garn i en kofte eller en vest. Anonymkode: 1dae5...164 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #3 Del Skrevet 2. april 2021 Jeg har ofte bytte fra ullgarn til bomullsgarn og det har gått helt fint. Anonymkode: 686c2...664 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #4 Del Skrevet 2. april 2021 Takk for informasjon og råd! 💐 Anonymkode: c1d75...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 2. april 2021 #5 Del Skrevet 2. april 2021 Bare se på løpelengde i tillegg til strikkefasthet, altså hvor mange meter det er du opprinnelig skulle hatt så du får minst like mange meter i det garnet du bytter til, og ikke bare antall nøster. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2021 #6 Del Skrevet 2. april 2021 Mt3 skrev (54 minutter siden): Bare se på løpelengde i tillegg til strikkefasthet, altså hvor mange meter det er du opprinnelig skulle hatt så du får minst like mange meter i det garnet du bytter til, og ikke bare antall nøster. Takk for råd!💐 Anonymkode: c1d75...bd0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå