Gå til innhold

Hva gjør jeg for å bli tynn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mine foreldre er veldig opptatt av at jeg skal være tynn. Det har de vært siden jeg var et lite barn, typ 8 år.

Jeg er voksen nå. De bringer det stadig opp. Jeg er normalvektig, og ingen suprmodell. De synes jeg er «feit».

Dette sa de i dag : «Plutselig er du som ei dundre. Dette er for dårlig!

Det finnes mange lubne folk. Hvorfor har du smør? Ingen trenger smør. Du er som (morbid overvektig onkel i rullestol)

Det kan hende at menn synes at slanke kvinner er ok også, har du tenkt på det?

Jeg er altså normalvektig og voksen. Men det er hele tiden så mye sakk om hva jeg spiser hver eneste dag...

Anonymkode: 6ad99...2ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet burde vel heller være hva du skal gjøre for å kvitte deg med disse menneskene.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er voksen så bør du kanskje ikke bry deg om hva mamma og pappa synes om vekten din

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje på tide å løsrive seg og stå for dine egne meninger hvis du er voksen? Din kropp, ditt liv.

Anonymkode: a3fe6...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

April snar.. 

Anonymkode: 399aa...4cc

Aprilsnarr!

———-

Hi, de virker personlighetsforstyrra . Ville seriøst holdt meg mest mulig unna de.

Anonymkode: 35952...a3f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (5 minutter siden):

Hvis du er voksen så bør du kanskje ikke bry deg om hva mamma og pappa synes om vekten din

Ja, skulle ønske det. Men det er ikke så lett! De har fortalt meg hele livet at det et om å gjøre å være tynnest mulig. Å høre at normalvektig = feit går inn på meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, skulle ønske det. Men det er ikke så lett! De har fortalt meg hele livet at det et om å gjøre å være tynnest mulig. Å høre at normalvektig = feit går inn på meg.

Det skjønner jeg.. jeg har også fått kommentarer på vekten min hele livet, men for det omvendte. At jeg var en pinne, at jeg kunne knekke sammen når som helst om jeg ikke la på meg osv.. det sårer men man må bare lære å bli fornøyd med seg selv og virkelig sette ned foten på sånn prat. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du begynner å høre på dem og begynner å slanke deg vil du ende opp fysisk syk og med psykiske problemer... Kutt gjerne ned på kontakten med dem, og ta gjerne en enkelt eller to samtaler med psykolog for å rydde opp i tanker etter mentale skader de har påført deg i oppveksten..

Anonymkode: c0b15...5d9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du begynner å høre på dem og begynner å slanke deg vil du ende opp fysisk syk og med psykiske problemer... Kutt gjerne ned på kontakten med dem, og ta gjerne en enkelt eller to samtaler med psykolog for å rydde opp i tanker etter mentale skader de har påført deg i oppveksten..

Anonymkode: c0b15...5d9

Jeg har slanket meg siden jeg var 8. Har vekslet mellom sykelig undervektig og normalvektig som en jojo hele livet.

Kommer nok aldri til å ha et normalt forhold til vekt. De snakker alltid stygt om kroppen til kjente og slektninger av oss som ikke er «tynne nok». Ingen som ikke er radmager er bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har slanket meg siden jeg var 8. Har vekslet mellom sykelig undervektig og normalvektig som en jojo hele livet.

Kommer nok aldri til å ha et normalt forhold til vekt. De snakker alltid stygt om kroppen til kjente og slektninger av oss som ikke er «tynne nok». Ingen som ikke er radmager er bra nok.

Ja helt typisk at foreldregenerasjonen snakker sånn!

Anonymkode: 18afb...289

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aprilsnarr!

———-

Hi, de virker personlighetsforstyrra . Ville seriøst holdt meg mest mulig unna de.

Anonymkode: 35952...a3f

HI = Hovedinnlegg

TS = Trådstarter

Anonymkode: 0a9b8...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du ikke er normalvektig?

Anonymkode: 76860...ff2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy og tung er du da?

Anonymkode: 404bd...73d

167 cm, 65 kg.

Har slanket meg ned til 50 før. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja helt typisk at foreldregenerasjonen snakker sånn!

Mitt inntrykk er vel heller at det er gutter i 20-årene som snakker sånn. Selv er jeg foreldregenerasjon og har aldri hørt noen på min egen alder si dette. Og det er stort sett bare her på KG jeg ser ordet «feit» brukt om personer med normal bmi.

Anonymkode: 1234f...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er vel heller at det er gutter i 20-årene som snakker sånn. Selv er jeg foreldregenerasjon og har aldri hørt noen på min egen alder si dette. Og det er stort sett bare her på KG jeg ser ordet «feit» brukt om personer med normal bmi.

Anonymkode: 1234f...f04

Er absolutt ikke unormalt at foreldregenerasjonen kommer med slike kommentarer som i HI. Tror ikke de skjønner hvor mye dette sårer!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er absolutt ikke unormalt at foreldregenerasjonen kommer med slike kommentarer som i HI. Tror ikke de skjønner hvor mye dette sårer!!!

Jo, det er unormalt. Ingen foreldre som ønsker seg sunne velfungerende barn snakker slik. 
Det eneste man kan gjøre dersom man ønsker at barna skal være sunne og friske er å venne de til et sunt kosthold og et normalt aktivitetsnivå i oppveksten. Når de blir voksne er det faktisk opp til de selv å fortsette de gode vanene, og gjør de ikke det så er det viktigste at man som forelder ikke bidrar til å bryte ned deres psykiske helse i tillegg. Man kan heller invitere med ut på tur og aktiviteter og invitere de på sunne middager, men ut over det så er altså jobben gjort, med det resultatet det måtte medføre. 

Anonymkode: d0f04...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er helt vanlig å få slike kommentarer fra ens nærmeste som er 1-2 generasjoner eldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...